Keesokan harinya.
Di ruang rehat akedemi.
Jet:weh korang tau tak minggu depan ada ejen legenda akan melatih kita semua?
Mika:kau biar betul Jet?
Jet:betula,mesti ejen legenda tu tak mahu ajar budak lemah macam ali tu kan sebab dia menyusahkan betul tak?
Roza:weh jangan kata camtu, nanti IRIS kawal dia la.
Mika:eh,haah la.
Semua kcl K,M,I:hahahahhhha
Khai:kesian ali kan moon.
Moon:tulah tapi,korang ada rasa tak benda pelik kat ali?
Iman:tu la,iman pun rasa macamtu.
Khai:weh tu bukan ali ke? ( kata khai sambil menunjuk ali )
Moon:eh haah la.
Iman:tapi kenapa dia tersenyum sinis?
Khai:betul la.weh ali nk keluar dah,jom ikut dia senyap-senyap.
I dan M:ok.
( Khai,Iman dan Moon pun mengikuti ali dari belakang )
( mereka bertiga nampak ali masuk bilik ketua teras dan mereka bertiga mendengar apa yg ali bincang dengan ketua teras membuatkan mereka terkejut )( dalam bilik ketua teras )
E.Ganz:bagaimana penyamaran kamu ali sebagai ejen muda lemah? Berjalan lancar?
E.Ali:semua berjalan lancar tuan,tapi bila saya boleh dedahkan identiti saya sebagai ejen legenda?
E.Dayang:itu kamu akan dedahkan identiti kamu pada minggu hadapan,ok?
E.Ali:heh,ok. Ada 3 orang kawan saya, ikut saya tadi,diorang khai,moon dan iman. Jadi nak panggil diorang tak sebab diorang dengar perbualan kita. Saya akan bagitahu mereka suruh simpan rahsia ni apabila tiba masanya saya akan dedahkan identiti saya sebagai ejen legenda.
( luar bilik ketua teras )
Khai:apa? Ali ejen legenda?
?????:dah agak dah korang ikut aq betul tak khai,moon dan iman.
Moon:a...ali,a...awak ejen legenda ke?
Ali:mari kita bincang di dalam.
Moon:b...baik.
( di dalam )
E.Dayang:baikla memandangkan kamu bertiga dah tahu identiti sebenar ali ialah ejen legenda. Saya minta tolong kamu bertiga simpan rahsia ni dengan baik,faham?
K,M,I: fa...faham.
E.Ganz:baikla ali?
E.Ali:ye?
E.Ganz:teruskan misi rahsia kamu berlakon menjadi ejen lemah. Apabila sampai minggu hadapan kamu akan melatih semua ejen muda M.A.T.A.,FAHAM?
E.Ali:FAHAM E.Ganz.
E.D dan E.G:baik la bersurai dan khai,moon dan iman?
K,M dan I:ye tuan?
E.Ganz:simpan rahsia ni dengan baik,FAHAM?
K,M dan I:FAHAM TUAN.
( mereka bertiga keluar dari bilik ketua teras )~~~~~BERSAMBUNG~~~~~
YOU ARE READING
Ejen Ali ( EJEN LEGENDA )
Fanfiction"kau ejen legenda rupanya" "ye aq kenapa terkejut ke" "tak mungkin kau yang ejen legenda"