PART 5

320 14 10
                                    

Diruang rehat akedemi
Jet:weh tu budak IRIS, lemah, dah la suka nangis.
Mika:weh tengok tu dia buat apa? Apa kata kita buli dia nak?
Rudy:aq on je.
Alicia:aq pun.
Rudy:woi budak lemah.
( ali tidak mengendahkannya dan terus pergi ke bilik briefing room namun kakinya disekat oleh rudy )
Rudy:ejen IRIS konon. Jom pukul dia jom.
Mika:jom.
( mereka semua memukul ali kecuali khai,moon dan iman )
( khai,moon dan iman tahu ali sabar je dengan rudy dan geng rudy )

"Diminta semua ejen muda M.A.T.A. datang ke briefing room dengan kadar segera"pengumuman daro ejen gheeta.
Jet:weh jom la blah. Malas nak layan budak lemah ni.
Rudy:entahnya,jom-jom.
Ali:( dalam hati )korang tunggu aq latih korang semua macam mana nanti.
Khai:ali kau ok?
Ali:aq ok. Tunggu nanti diorang semua aq bagi latihan susah kat diorang bila aq latih diorang nanti. Hari ni hari diorang,minggu depan belum tentu lagi.
Moon:jawabnya kitorang pun kena la ambil latihan susah tu jugak?
Ali:korang pun kena juga tapi tak la susah sangat.
Iman:fuuh terima kasih ali.
Ali:no hal la. Jom ke briefing room jom.
Semua kcl ali: jom.

( Di bilik briefing room )
General:baikla semua sudah ada?
Semua:sudah general.
E.Leon:baikla seperti dimaklumkan,minggu hadapan kamu semua akan dilatih oleh ejen legenda.
Semua:wah...ejen legenda. Berapa umur ejen legenda tu general?
General:oh,umur dia sama dengan kamu semua.
Jet:wah,mesti ejen legenda tu nak latih kita je kan. Mesti dia tak nak latih ali sebab ali kan lemah.
Semua kcl K,MO,IMNbdan mentor:hahahhahah.
( semua mentor termasuk khai,moon dan iman memandang ali dengan takut kerana mereka tahu ali ialah ejen legenda )
( mereka juga tahu bahawa ali akan beri latihan susah pada semua ejen muda M.A.T.A. yang buli dia nanti )
E.Leon:baik,semua boleh bersurai kecuali ali.
( semua bersurai kecuali ali )
E.Ali:heh,nanti aq bagi latihan lagi susah pada diorang biar sedar sikit. Dah aq nak pergi dulu.
Semua mentor:b...baik e...ejen legenda.

SKIP MINGGU HADAPAN ( HARI YANG DITUNGGU-TUNGGU KETIBAAN EJEN LEGENDA )
Jet:weh,harini ejen legenda datang kan?
Alicia:mestilah.

"Diminta semua ejen muda M.A.T.A. datang ke briefing room dengan kadar segera untuk menyambut kedatangan ejen legenda"pengumuman dari ejen gheeta.
Jet:jom la. Aq tak sabar nak jumpa ejen legenda.
Rudy:jom,eh mana ali?
Mika:eh,haahla biarla. Nanti dia yg kena denda dengan ejen legenda.
Semua kck K,MO dan IMN:HAHAHHAHA.
( semua ejen muda kecuali khai,moon dan iman tak sabar nak lihat ali kena denda oleh ejen legenda )
Khai:habisla diorang. Ali mesti bagi latihan susah kat diorang.
Moon:tu la. Aq tak sabar nak tengok muka diorang terkejut bila dapat tahu yang ali ialah ejen legenda.
Iman:dah la. Nanti kita yg kena denda oleh ali sebab lambat.
Khai:eh,haahla. Jom la.

( Di dalam bilik briefing room )
General:baikla semua sudah ada? Mana ali?
Jet:biar la dia general.
Rudy:entahnya,ejen legenda nak datang pun still datang lambat.
General:baikla ejen legenda dipersilakan masuk.
( ejen legenda masuk dengan menutup muka menggunakan topeng )
Jet:wah,ni ke ejen legenda?
????:ye betul sekali wahai jet.
Jet:apa macam mana kau boleh tahu nama aq.
????:bukan tu je nama semua ejen muda M.A.T.A. aq tau.
Mika:wah,hebatnya. Bukakla topeng tu.
????:heheheh ok. Tapi jangan terkejut. ( membuka topeng mukanya )
( semua ejen muda kecuali khai,moon,iman dan semua mentor terkejut )
Jet:t...tak mungkin kau ejen legenda ali?
Ali:ye aq kenapa terkejut ke?
Mika:tak mungkin kau yang ejen legenda. Sebenarnya kau lemah dan ejen baru masuk yang menyusahkan. Tapi kenapa kau ejen legenda.
Ali:oh,soalan yg bagus. Itu ketua teras akan terangkan.
E.Dayang:baikla terima kasih ali, untuk pengetahuan semua ali ialah ejen legenda M.A.T.A. dan nama samarannya ialah ejen alif. Ganz sila sambung.
E.Ganz:heh,baiklah, waktu ali baru pertama kali masuk akedemi dia diberi misi rahsia dari saya dan e.Dayang iaitu menyamar sebagai ejen muda baru dan menyamar sebagai ejen lemah. Dari situ juga misi ali perlu merekodkan prestasi perkembangan latihan kamu semua dan beri rekod tersebut padabkami berdua secara rahsia. Ali a.k.a. alif juga menguasai semua teras iaitu Tekno,Neuro,Kombat dan Inviso. Dia juga ada bagitahu kami selama kamu semua buli dia dia sabar sebab dia kena jalankan misi yang saya bagitau tadi. Ali juga ada bagitau kalau bukan sebab misi ni dia dah belasah korang semua sorang-sorang sampai masuk hospital dan masuk wad ICU. Jadi sekarang ali akan melatih korang semua mengikut cara dia sendiri ikut suka dia nak bagi susah ke senang sebab dia akan balas balik perbuatan kamu semua yang buli dia dulu, ali akan bagi latihan lagi susah daripada mentor akedemi sebelum ni pada kamu semua yang buli dia dulu. Jadi pandai-pandaila lembutkan hati dia balik sebab ali sedang marah dengan kamu semua. Kami pergi dulu bye.
( lalu hologram ketua teras pun dimatikan )
E.Ali:baikla semua sudah jelas kan. Jadi...latihan susah tahap dewa pada korang semua akan diberi esok pagi,FAHAM?
Semua:fa...faham ejen alif.
E.Alif:baikla bersurai.
( semua ejen muda M.A.T.A. mula keluar dari bilik briefing room )

SAMPAI DI RUANG REHAT AKEDEMI
Jet:habisla kita semua kena buat latihan lagi susah daripada mentor akedemi oleh ali.
Mika:tu la. Rupanya-rupanya ali lemah sebenarnya dia menjalankan misi rahsia dengan menyamar jadi ejen lemah. Aq menyesal dah la sebab selalu buli dan hina ali dulu. Tengok dia kata dia akan bagi latihan tahap dewa kot.
Rudy:eleh buat apa nak takut ingat aq takut dia ke.
Roza:kau jangan main-main rudy ingat tak waktu ketua teras kata kalau bukan sebab misi dia aq rasa kita semua ada kat wad ICU apa. Rupanya selama ni dia sabar,sekarang dia balas balik pada kita dengan bagi latihan susah tahap dewa kot. Dah la ketua teras kata ikut suka ali nak bagi latihan susah ke senang. Ketua teras juga kata pandai-pandaila lembutkan hati ali balik sebab dia masih marah dekat kita kot. Sekarang kita kena balik dengan latihan yg lagi susah daripada mentor akedemi beri.
Alicia:tu la kita redha je la. Dulu kita buli ali sekarang kita kena balik dengan latihan tahap dewa yg akan diberi ali esok.
Mika:nak buat macam mana dah balasan kita semua buli ali dulu,sekarang kita yang dilatih ali yang menguasai semua teras pulak tu.
Semua:haih( mengeluh ) apalah nasib.

~~~~~BERSAMBUNG~~~~~

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 25, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Ejen Ali ( EJEN LEGENDA )Where stories live. Discover now