Sziasztok mélytenger kedvelők, nyugi még nem haltam meg! Hihetetlenül hosszú szünet után megpróbálok majd visszatérni ehhez a könyvhöz, mert a mélytengeri élővilág érdekes.
Amint ezt a nevéből is kitalálhattátok ez a gyönyörűség a Csendes-óceánban él. Vajon hogyan is néz ki?
Csodás látvány igaz? Akit emlékeztet valakit ez a kinézet egy korábban bemutatott halfajra az jó helyen jár, ugyanis ő itt egy horgászhalféle. A korbácsoshalaknak ugyanúgy van nyúlványuk, amivel magukhoz csalogatják az áldozatot, ám a többi horgászhallal ellentétben ők képesek is a "korbácsukkal" levadászni a szerencsétlent. Szájuk akkora, hogy akár maguknál nagyobb zsákmányt is képesek lenyelni. Egyébként nem kell megijedni van ám úszójuk is, csak a has-és hátúszók kicsik, mivel nincs nagy szüksége rájuk. Olyan mint egy horgász, türelmesen vár a zsákmányra, nem úszik sokat. Alapvetően 600-1000 méter között élnek és ennél feljebb nem merészkednek, ezért ritka sértetlen tetemeket látni a tengerparton. Habár ezen a képen pont nem látszik, az állatnak amerikai focilabda szerű alakja van, ezért angol neve footballfish(focilabdahal). Ezen kívül az állatnak rendkívül hegyes, üvegszilánk szerű fogai vannak. A nőstény példányok akár 60 cm hosszúra is megnőhetnek. Szegény hímek csak néhány centire nőnek meg, ugyanis létezésük egyetlen célja a szaporodás. A többi horgászhalhoz hasonlóan a hím a nősténybe harapva akaszkodik rá a partnerre, majd rajta csüng parazitaként és fokozatosan "egybeolvad" vele, addig amíg csak a nemzőszervei maradnak. Nem túl szép sors az biztos. Amennyiben ez nem lenne elég a szíjhallal együtt ezeket a kellemes kinézetű lényeket is a földrengések előjelének tartják.
A fenti képen látható példányt a Crystal Cove State Parknál találták.
Egyenlőre sajnos ennyi információt tudtam összeszedni, a következő találkozásig viszlát!
ESTÁS LEYENDO
Mélytengeri állatok(ideiglenesen szünetel)
De TodoÉn nagy állatbarát vagyok és ezek a lények igencsak érdekesek.Megpróbálok izgalmasabban írni mint egy ismeretterjesztő vagy a biosz tankönyv.Ha ez megnyugtat lesz olyan állat amit akár horrorfilmbe is tehetnének.Néhány pedig meglepően cuki.