Fecskendőféreg/Mogyoróféreg

71 4 0
                                    

Tehát ma a fecskendőféregről,vagy más néven mogyoróféregről lesz szó.Ez az állat nagy port vert a felfedezése után ugyanis egyesek szerint,hogy szépen fogalmazzak hím nemi szerv alakja van az állatnak.Viszont a tudósok ugyebár mégsem nevezhetik el arról.Mit tudunk ezekről a férgekről?Az állatot egy kutató expedíció során találták Ausztrália közelében,méghozzá 4000 méter mélyen,de ha minden igaz 5000 méter mélységig megtalálhatóak.Az angol elnevezése(illetve annak fordítása) a mogyoróféreg,azért hívják így,mert ha veszélyt érzékel behúzza a fejét,ilyenkor az alakja egy földimogyoróéhoz hasonlít.Méretük elérheti akár az 50 cm-t is.Gyakran az iszapba fúrja be magát.Testük előtörzsre,és törzsre tagolható.Különlegessége,hogy a végbélnyílása az előtörzs háti oldalán van.Azért nem a törzsén található a nyílás,mert a bélcsatorna ugyan elér a törzs végéig,de ott visszakanyarodik,hozzásimul az oda vezető bélszakaszhoz,és az előtorsznél ér véget.A szájnyílásukat csillók veszik körbe(ne kérdezzétek hol a szájnyílásuk,mert gőzöm sincs).


És a végére egy kis érdekesség.Itt van a fecskendőféreg lárvája amibe különböző festőanyagokat fecskendeztek.

A fecskendőférgek fiatal korukban sodródnak a tengerben,óceánban,majd idősebb/felnőtt/kifejlett korukban letelepednek a tenger,óceán mélyén

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

A fecskendőférgek fiatal korukban sodródnak a tengerben,óceánban,majd idősebb/felnőtt/kifejlett korukban letelepednek a tenger,óceán mélyén.Ez egy fiatal egyed amibe fluoreszkáló festéket juttattak és 3D konfokális mikrokamerával csinálták róla ezt a képet.A zöld szín a lárva izmait,a piros az emésztőrendszerét,a kék pedig a csillóit és a sejtmagot tárja föl.

Mélytengeri állatok(ideiglenesen szünetel)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin