~ Emma's POV ~
Gapend word ik wakker. Ik kijk om me heen. Shit, m'n eten is op... Ik ben bang dat ik weer bij mensen moet gaan bedelen om geld, anders moet ik het WEER gaan stelen! Rustig ga ik rechtop zitten en pak m'n bakje weer. Ik zet het voor me neer en zie iedereen voorbij lopen. Af en toe gooien mensen er geld in. Na ongeveer een kwartier heb ik al €5!
Ik kijk om me heen, sta op en ga naar de winkel. 'Hm, ben benieuwd of ik vandaag wel iets lekkers kan kopen.' Ik graai in mijn broekzak voor een mondkapje en loop de winkel binnen. Vanwege mijn kleding kijken mensen me raar aan. Ik koop een paar goedkope dingetjes en loop weer naar buiten. 'Zo, dit zal vast wel genoeg zijn voor de komende week' zei ik.
Zodra ik bijna bij mijn vaste plekje ben zie ik dat een stel jongens me aankijkt. 'Hey, loser! Weer wat gehaald van je €5?!' Ik probeer ze te negeren, maar ze blijven naar me roepen en de schoppen me. 'HÉ, HOU DAAR MEE OP!' hoor ik achter me. Ik schrik en kijk om. Een jonge vrouw van een jaar of 20 staat achter me. Ik draai weer terug naar de jongens. De jongens kijken verbaasd en mompelen wat tegen elkaar. De vrouw die me hielp komt me bekend voor.. Ik draai me weer om naar haar om haar te bedanken maar ze is al weg... Ik ga weer rustig zitten op mijn plekje en bedenk me wie het kan zijn. Dan zie ik ineens een billboard met reclame voor een documentaire, namelijk van Billie Eilish. "BILLIE EILISH! IK BEN GEHOLPEN DOOR BILLIE EILISH!" roep ik. Oeps, dat hadden iets te veel mensen gehoord, ze kijken me raar aan. Achja, wat maakt het ook uit. Ik ben geholpen door een wereldberoemde zangeres!
Ik glimlach en ga rustig eten. Ah nee, weer niet te vreten. Ik probeer nooit meer wat nieuws! Ik gooi het snel weg, bah. Ik kan me nog niet echt beseffen wat er zojuist is gebeurd.. Het begint donker te worden en rustiger op straat. Ik pak m'n deken en ga liggen. 'Fijn, weer lekker op de stenen', mompel ik. Ik schrijf zoals elke avond in m'n dagboek vanuit verveling, ik kan toch nog niet slapen... Ik zie dat er een scheur in m'n trui zit en een gat in m'n broek. Lekker dan! Dat word morgen weer de hele dag langs de weg zitten voor geld... Ik merk aan mezelf dat ik moe word, ik besluit toch maar te gaan slapen.
De volgende ochtend word ik wakker van voetstappen die ik hoor wegrennen en een blaffende hond. In de verte zie ik iemand wegrennen met een zwarte hond naast haar. Ik kijk om en zie een grote, zwarte hoodie en een broek naast me liggen. Ik kijk om me heen en doe het aan. Uit de zak van de hoodie valt een briefje. Ik lees voor wat er staat: 'xxx Billie'. Billie...? Alweer? Heeft ZIJ dit aan mij gegeven?! Dit moet een droom zijn, dit kan niet echt zijn.. Ik knijp mezelf heel hard, en realiseer dat ik toch wel wakker ben. 'AUW, oke ik geloof dat ik wakker ben..' zeg ik. 'Dat weet ik wel zeker' hoor ik een stem achter me. Is dat nou weer..? Ik draai me om, en mijn vermoeden klopte. 'BILLIE!' riep ik. Ineens zie ik zwarte vlekken voor m'n ogen en voel ik me draaierig. Ik doe heel even mijn ogen dicht, als ik m'n ogen weer open doe schrik ik me rot!
JE LEEST
Life With Billie Eilish
FantasyREAD THIS BEFORE READING THE STORY - Hi guys! My name is Maartje & im from the Netherlands :) I love to so I wanted to try to write my own 'book'. In the beginning everything will be just in my own language, Dutch, but maybe later also in English! ...