Billie en ik gaan samen naar de auto. 'Waarom pak je de auto van je ouders en niet je eigen?' vraag ik. 'Dan herkent iedereen me gelijk en denken ze dat ik een dochter heb..' antwoord ze. Ik knik dat ik het begrijp. Even is het stil. 'Oh, en wil je me zo geen Billie noemen? Maakt me niet uit welke naam, maar anders weet iedereen dat ik het ben..' zegt Billie. Ik knik weer. 'Komt goed Sarah.' zeg ik lachend.
Eenmaal aangekomen bij het winkelcentrum kijkt Billie een beetje zenuwachtig om zich heen. 'Komt goed Sarah..' fluister ik. Billie glimlacht. We lopen een winkel binnen die gelukkig erg rustig is. Billie geeft aan dat ik wat dingen mag uitzoeken. Ik pas wat shirts, truien en broeken. Billie stelt voor om alles mee te nemen en daarna een ijsje te halen. 'Super goed idee Bill- Sarah!' zeg ik.
Eenmaal weer thuis moet Shark nog worden uitgelaten. 'Emma, wil jij Shark uitlaten?' vraagt Billie. 'Ja, graag!' zeg ik. 'Zal ik mee? Ik word iets minder snel herkent dan billie.' zegt Finneas. Terwijl we met Shark wandelen vertel ik Finneas mijn verhaal. 'Toen ik nog jong was hadden mijn ouders me te vondeling gelegd. Ik ben alleen nooit gevonden door iemand dus moest ik zelf maar alles doen. Soms keek ik bij scholen via de ramen naar binnen zodat ik iets kon leren, daardoor kan ik een beetje lezen en een heel klein beetje schrijven. Ik word wel vaak uitgescholden door jongens op straat, die weten dat ik dakloos ben, en-' Finneas onderbrak me. 'Je bent niet dakloos, je WAS dakloos.' zegt hij. Ik glimlach en ga verder met mijn verhaal. 'Die jongens weten dus dat ik dakloos was, en daarvoor scholden ze me uit. Alleen eergister hielp Billie me en rende ze weg. Ik wilde Billie nog bedanken, maar ze was al weg..'
Finneas vertelt 'Billie doet goede dingen graag zo anoniem mogelijk. Als pers of paparazzi dit had gezien stond waarschijnlijk al in de krant dat Billie een kind had ofzo..' zonder er verder op in te gaan bedenk ik me iets. Ik heb Billie nog steeds niet bedankt! 'Uhm, Fin, zullen we weer naar huis gaan? Ik ben een beetje moe en Shark volgens mij ook wel.' Finneas knikt en we draaien om naar huis.
Finneas ziet mensen lopen die naar ze wijzen met zonnebrillen op. Hij gaat gelijk stil staan. 'Fin, wat doe je? Finneas?' zeg ik, ik ben bezorgd. Finneas zegt: 'Luister Emma, dit is paparazzi. Als we nu niet rennen hebben ze een foto en staat dit in alle kranten. RENNEN!' Mijn hart bonst in mijn keel en ik ren keihard met Shark achter Finneas aan. Shark vind het alleen maar leuk en denkt dat het een spelletje is, hij rent voor Finneas en Finneas struikelt over hem heen. Hij valt bijna bovenop Shark, maar Shark weet zichzelf nog te redden. Finneas valt languit over de weg. 'SHIT!' schreeuwt hij hard. Ik kniel naast hem neer. 'Finneas, gaat het..?' Vraag ik. Ik hoor de camera's klikken, maar het kan me niks meer schelen. Finneas is nu belangrijker! 'Ik heb zo veel last van m'n been.. Ik kan niet meer opstaan zo! Is Shark oke?' Ik kijk naar Shark, die zit alleen maar verbaasd naar z'n baasje te kijken. 'Ja, met Shark is alles goed. Moet ik iemand voor je bellen?' Finneas vraagt of ik Billie wil bellen, dus dat doe ik. 'Hee Emma, wat is er?' hoor ik al vrij snel. 'Billie kom alsjeblieft snel, Finneas is heel hard gevallen en kan niet meer opstaan!'
JE LEEST
Life With Billie Eilish
FantasyREAD THIS BEFORE READING THE STORY - Hi guys! My name is Maartje & im from the Netherlands :) I love to so I wanted to try to write my own 'book'. In the beginning everything will be just in my own language, Dutch, but maybe later also in English! ...