⭐⭐⭐ BEYNİNDEKİ ÇÖPLERİ BOŞALT! ⭐⭐⭐

959 37 4
                                    


Geçmiş ve gelecek nedir biliyor musun dostum?  

Geçmiş ve gelecek beynimizdeki çöp torbalarından başka bir şey değildir. Geçmişi düşünmek, geçmişe takılı kalmak hayatımızı cehenneme çevirir. Bizi yıpratmaktan başka hiçbir şey yapmaz. Geleceği düşünmek ise bize sadece kaygılar verir. Ne kadar aptalca değil mi dostum? Maalesef hepimiz bu yanılgının içindeyiz. Belki de bu düşünceler bize defalarca aşılandığı içindir...

"Benim oğlum mühendis olacak."

"Benim kızım çok çalışkan, doktor olacak."

"Kızım sen bu mesleği yapamazsın, başka bir meslek seç."

"Senden hiçbir bok olmaz. Falanca kişiler neler yapıyor sen bir boka yaramıyorsun."

"Bunu sanayiye götürün, dersleri kafası almıyor."

Ne kadar da tanıdık geldi değil mi? Bu cümleleri en yakınlarımız defalarca aşıladı beynimize. Bunları diyerek bizi başarılı yapacaklarını mı zannediyorlardı? Oysa ki yaptıkları tek şey beynimizi çöplerle doldurmaktı. 

Küçük yaşlardan itibaren hepimiz bu ve benzeri cümlelere maruz kaldık. Belki farkında değildik ama söylenen her bir cümle beynimiz tarafından işlendi. Maruz kaldığımız her bir hakaret beynimiz tarafından işlendi. Ve sonunda beynimizin içi koca bir çöplüğe dönüştü.

"Bunu sen yapamazsın, bu çok zor" dediler. Başarısız olduğumuzu aşıladılar bize. (denememiştik bile!)

"Sen şöylesin, senden hiçbir şey olmaz" dediler. İleride bir şey yapamayacağımızı aşıladılar bize.(geleceğe yolculuk mu yapmışlardı?!)

"Bunu yapmak senin ne haddine, bunu yapanlar ne kadar iyi görmüyor musun? Sen yeteneksizsin, bunlar gibi olamazsın" dediler, öğrenmeden pes etmemize sebep oldular.(iyi olan kişiler annesinin karnında öğrenmişti sanki!)

 Başaramadığımız her şeyi bu cümlelere bağladık ve sonunda "Evet bunu söyleyen kişi haklıymış. Ben bunu yapamıyorum. Ben beceriksizim..." gibi cümleler kurduk kendimize. Yine farkında değildik ama beynimiz bunları da işliyordu. Beynimizin içine yeni çöpler ekleniyordu fakat bu çöp torbaları diğerlerinden daha büyüktü. Neden biliyor musun dostum? İnsana en büyük zararı kendisi verir. Evet bizi böyle düşünmeye iten onların bıraktıkları çöplerdi ama bunları aşabilirdik. Onlara inandık, bizi yıpratmalarına izin verdik. 

Belki de çok başarılı olacaktık. Kimsenin yapmaya cesaret edemeyeceği şeyleri yapacaktık. Ama çoğumuz yapamadı. Peki neden dostum? Çünkü bu söylenilenlere razı kaldık. İnsana en büyük zararı kendi verir demiştim değil mi dostum? Evet en büyük zararı kendimize biz verdik. 

Beynimizdeki bu çöpler bir şeyler yapmamıza engel oluyor. Geçmişte söylenilenleri, yaşanılanları düşünerek yeni bir şeyler yapmaktan çekiniyoruz. Sana bir soru soracağım dostum. Denemeden pes etmek mi yoksa başarısız olmak mı? Beynindeki çöpleri bir kenara bırakıp, denememektense başarısız olmayı tercih ederim dediğin gün savaşçı olacaksın dostum. Hata yapmaktan, reddedilmekten korkma dostum. İnan bana dostum hepsi başarıya ulaşman için bir merdiven basamağı olacak. 

Dünyanın en zenginleri listesinde yer alan Alibaba.com kurucusu Jack Ma'nın konuşmasından bir kesit:

"Birçok kez başarısız oldum. Komik şeylerde başarısız oldum. iki kez ilkokul sınavında başarısız oldum. Üç kere ortaokul sınavlarında başarısız oldum. Üç sene boyunca denedim ve üniversitede de başarısız oldum. 30 defa işe başvurdum ve reddedildim. Polislik için gittim, 5 kişiden dördü kabul edildi. Reddedilen tek kişi bendim.  KFC Çin'e geldiğinde, benim şehrime geldiğinde, 24 kişi iş için gidip başvurdu. 23 kişi kabul edildi. Devam etmeyecekleri tek kişi bendim. Harvard'a başvurdum ve 10 defa reddedildim. Biliyordum, reddedilecektim. Sadece görmek istedim. Buna alışmamız gerektiğini düşünüyorum."

Denememektense başarısız olmak daha iyidir dostum. Hata yapmaktan korkmamalıyız. Bir işi yapmayıp pişmanlık duymaktansa, hatalar yapıp tecrübe kazanmak daha iyidir. Sürekli savaşmalıyız. Sürekli savaşacak gücü bulmak için ise geçmişi unutmalıyız.

Gelecek böyle olmalı, şöyle olmalı gibi saçmalıkları düşünmeyi bırakmalıyız. Geleceğin kaygılarını düşünerek şu anı kaçırdığımızın farkında değiliz. Geleceğini şekillendirecek olan  bu boş kaygılar değil dostum. Geleceği şu an yaptıkların şekillendirir. Şu an ne ile uğraşıyor ne için savaşıyorsan geleceğin o kadar iyi olacak dostum. Sürekli savaşacak gücü bulmak için geleceği de unutmalıyız.

Bu çöplerle yaşayan insanlar, evet belki ileride başarılı olacaklar fakat beynindeki çöpler o zamana kadar o insanları bitirecek. Sürekli para kazanmak için sağlığını harcayacaklar. İleride ise o parayla sağlığını kazanmaya çalışacaklar. Ellerinde kalan tek şey boşa yaşanmış bir hayat olacak. 

Bu yüzden beynindeki tüm çöpleri boşaltman gerekecek dostum. Zihnini tamamen temizle. Geçmişe takılı kalıp hayatını mahvetme. Geleceği düşünerek kaygılarını, stresini arttırma. Sadece şu an var. Ve sen şu anda yaşıyorsun. O zaman anı yaşa ve şu an için çabala.

Dingin Savaşçı filminden bir kesit:

"Asla hiçbir şey olup bitmez. (kafasını işaret ederek) Çöpü dışarı çıkar. Çünkü çöp seni önemi olan yegâne şeyden uzak tutar. Şu andan. Burada. Şimdi. Burada ve şimdi tam olarak birleştiğinde, yapabildiğin şeyi ve ne kadar iyi yapabildiğini görüp hayrete düşeceksin..."

" -Nerdesin Dan? -Burada.

   -Saat kaç? -Şimdi.

  -Nesin sen? -Şu an. "


- Film önerisi : Dingin Savaşçı, Umudunu Kaybetme.


🎉 KİŞİSEL GELİŞİM KİTABI - MOTİVASYON VE BAŞARI !- İÇİNDEKİ GÜÇ hikayesini okumayı bitirdin 🎉
KİŞİSEL GELİŞİM KİTABI - MOTİVASYON VE BAŞARI !- İÇİNDEKİ GÜÇHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin