Rehat
Eunji terus menghilangkan diri sebaik saja kelas berakhir. Chanyeol ke kantin seorang diri. Dia duduk di suatu sudut dan makan dengan selera sekali. Namun, seleranya mati apabila terlihat 2 orang perempuan menuju ke arahnya. Dia ingin bangun namun dihalang.
"Chanyeol ahh~ eottika?" ujar Min Ah sinis.
" Pikkeo." balas Chanyeol. Min Ah adalah kesilapan terbesar dia. Mengapa dia begitu bodoh memilih wanita ini?
Setahun lalu...
Chanyeol meluahkan perasaannya kepada Min Ah melalui surat yang dicoretnya semalaman. Dia sungguh berharap agar Min Ah menerima cintanya.
" Chanyeol ahh ~" Min Ah memanggilnya.
"Dae?" jawab Chanyeol.
" Mari sini kejap." Min Ah mengajaknya ke hadapan kelas.
" Wae?" Chanyeol terpinga.
"Meh la sini kejap." pujuk Min Ah lagi.
Chanyeol mengikut saja arahan buah hati pengarang jantungnya.
Sampai di hadapan kelas, dia di tampar oleh Min Ah. Sungguh dia terkejut.
" Apa ini? Apa ini?" soal Min Ah sambil menunjukkan sepucuk surat.
Chanyeol hanya mampu mendiamkan diri. Dia masih lagi terkejut. Semua mata memandang ke arahnya.
"Tolonglahh. Dengan bedak cap apa kau letak? Kau ingat aku suka ke?" jelas Min Ah. Kemudian Min Ah membacakan surat itu di hadapan kelas. Satu kelas mentertawakan dia. Sungguh dia malu. Gadis yang dipujanya mempunyai sikap sekejam ini rupanya. Memang silap besar memilih gadis ini sebagai pujaannya.
" Apa kau ingat aku nak terima kau? Come on lah. Kau tu dah la miskin. Yuran kau pun ayah aku yang tanggung. Ada hati nak kat aku?" Min Ah menghina kehidupannya di hadapan semua orang.
"Sungguh pun aku miskin, tapi sikap aku tak semiskin kau. Aku memang bodoh sebab suka kau." balas Chanyeol.
Semenjak hari itu, dia sering dikertawakan. Dan semenjak itu, dia malas ke sekolah.
Back into the situation.
Semua mata memandang ke arah mereka. Chanyeol sekali lagi ingin melarikan diri tapi gagal.
"Chanyeol ahh~ Mesti kau tak de girlfriend lagi kan? Siapa nak lelaki kolot dan miskin macam kau ni. Dah la busukk." Min Ah melontar kata. Kemudian dia mencurahkan makanannya ke dalam makanan Chanyeol. Semua orang terkejut.
"Makan ni. Kau kan suka sangat kat aku. Makan la sisa aku ni." ujar Min Ah dengan bongkak.
"Buat apa aku nak makan sisa kau? Walaupon aku miskin tapi aku tak bodoh bangang macam kau. Apa yang kau bangga sangat dengan result kau tu? Aku ingat orang kaya otaknya pandailah kan tapi look at you? 5 failed from 6 subjects. Daebakkk. Takut pula nanti aku yang jadi bodoh macam kau huh?" Chanyeol berkata sinis. Sememangnya Chanyeol merupakan pelajar terbaik di sekolah ini. Chanyeol kemudian mencurahkan makanannya tepat ke baju Min Ah.
"Ambil balik sisa kau. Kau yang patut makan sisa aku supaya kau pandai sikit." ujar Chanyeol.
Min Ah terasa maruahnya dipijak pijak. Dia ingin menampar Chanyeol tapi dihalang oleh seseorang.
Min Ah terkejut.
"Jangan masuk campur la." ujar Min Ah lalu ingin melakukan apa yang tertangguh tadi tapi dihalang sekali lagi oleh gadis itu. Min Ah cuba melepaskan tangannya dari cengkaman gadis itu namun gagal.
" Yahh. Michi noma, lepaskan aku!!" jerit Min Ah.
" You are too loud, bitch." ujar Eunji.
" Bo? Kau tak kenal aku pon. Apa masalah kau?"soal Min Ah.
"Aku tak kenal kau tapi aku kenal dia dan itu masalahnya." balas Eunji.
" Niga monde? Ni masalah aku dengan dia. Kau siapa hah???" sekali lagi Min Ah menjerit.
"Auwww. Sakit telinga aku. Kau ingat aku pekak ke? Lelaki yang kau kata kolot dan miskin tu boyfriend aku. Jadi, memang sepatutnya la aku kat sini kan?" ujar Eunji. Chanyeol yang menjadi pemerhati keadaan hanya mampu ternganga. Since when kita declare ni? Suasana menjadi riuh. Min Ah masih tidak percaya. " Prove it." Min Ah bersuara sambil menolak bahu Eunji. Eunji naik berang. Berani dia tolak bahu aku? Kau tengok kau tengok. Eunji menuju ke arah Chanyeol yang masih lagi terpinga. Eunji merapatkan mukanya hampir ke muka Chanyeol. Chanyeol terpaku. Eunji merapatkan mukanya serapat rapatnya. Hanya sekeping biskut memisahkan bibir eunji dan chanyeol. Dari pandangan mereka, Eunji dan Chanyeol kelihatan sedang kissing.
Eunji dan Chanyeol memandang antara satu sama lain. Mereka boleh mendengar degupan jantung dan nafas masing masing. Suasana semakin riuh.
1 minit berlalu...
Eunji menjauhkan mukanya dari Chanyeol.
" See? Tak percaya lagi?" Eunji bersuara. Min Ah masih terpaku. Chanyeol masih loading. Semua orang berbisik antara satu sama lain. Eunji segera menarik tangan Chanyeol dan memegangnya erat.
" Dont you ever mess with my boyfriend. You even know me." ugut Eunji kemudian berlalu pergi bersama Chanyeol.
Dengan kejadian tadi, pasti menggemparkan seluruh sekolah mereka. Satu couple yang mengejutkan semua orang. CHANJI COUPLE.