Setelah kejadian semalam, hatinya bahagia. Semalaman dia tersenyum mengingati kejadian itu. Ibunya hairan melihat dirinya yang tersengih sengih macam beruk.
'Betul ke anak aku ini? Lain macam je.' ibunya bermonolog.
Hari ini, dia bersiap awal lagi. Dia yakin dia pasti terserempak dengan Eunji.
Dari kejauhan, dia melihat Eunji berjalan sendirian. Timbul satu idea gila dibenaknya.
Perlahan lahan dia mendekati Eunji.
Eunji dapat merasakan sesuatu di belakangnya tapi dia takut untuk menoleh.
Chanyeol mengambil seekor kucing yang kebetulan melalui kawasan itu.
Perlahan lahan
Perlahan lahan
Perlahan lahan
Kemudian, dia mencampakkan kucing itu ke arah Eunji secara mengejut. Hasilnya, hehehe.
"Ommmaaaa!!!" Eunji menjerit sekuat hati dan terlompat memeluk erat sesuatu di sebelahnya.
" Ehemm. Hahahaha." Chanyeol menyedarkan Eunji siapa yang dipeluknya itu.
Eunji memeluk leher Chanyeol erat sekali. Chanyeol sengaja segera memeluk pinggang Eunji untuk membalas pelukannya.
" Rindu sangat ke kat saya?" soal Chanyeol tersenyum. Eunji masih terpaku. Apa aku buat ni? Dia segera melepaskan pelukan tapi ditahan oleh Chanyeol.
"Biarlah lama sikit." Ujar Chanyeol.
Eunji menahan malu dan segera menyepak kaki Chanyeol. Kemudian dia berlari meninggalkan Chanyeol.
Malu
Malu
Malu
Itu saja yang bermain difikirannya.
Chanyeol menyedari perubahan rona pipi Eunji tersenyum bahagia. Segera dia mengejar Eunji lalu mendapatkan tangan Eunji.
Mereka berjalan sambil berpegangan tangan.
'Aku takkan lepaskan kau Eunji. Kau milik aku. I will protect you, dear.' hatinya bermonolog.