Awal pagi Chanyeol bersiap ke sekolah. Ibunya hairan. Tak pernah Chanyeol pergi sekolah tanpa disuruh. Tapi baguslahh.
Dengan semangat, Chanyeol melangkah ke sekolah. Hatinya girang. Seperti sangkaannya, dia terserempak dengan Eunji.
"Eunjiiii!!!" Chanyeol menjerit memanggil Eunji.
Eunji terkejut seperti nampak hantu.
"Wae? Wae? Wae?" spontan Eunji melontar kata. Chanyeol ketawa riang. *Amboi suka betul *
"Apa pagi pagi dah terjerit jerit panggil saya ini?! Dah gila ke?" ujar Eunji sambil menampar bahu Chanyeol kuat.
Chanyeol tertawa. Dia merenung wajah Eunji. Eunji membalas renungannya dan ketawa.
"Michi namja." ujar Eunji sambil tertawa. Mereka berdua berjalan seiringan ke sekolah. Chanyeol bertanya banyak hal yang masih diragui.
" Ohh. Maksudnya mereka kejar awak sebab awak tampar muka anak boss merekan dan sebab itulah awak pindah ke mari." Chanyeol mengulangi fakta yang diberitahu oleh Eunji.
Sampai saja di kelas Eunji terus ke tandas. Biasalahh. Hal perempuan.
"Yahh. Daebakkk! Mimpi apa datang awal ini? Kalau tak kau la manusia yang paling malas datang sekolah. " sapa Taemin. Taemin adalah kawan baik Chanyeol. Sememangnya dia hairan.
"Aihhh. Shikreooo." balas Chanyeol.
" Bagitaulah aku kenapa datang awal ni?" soal Taemin.
Taemin baru teringat tentang budak baru itu.
" Seolmaa... " Taemin menunjukkan jarinya ke arah tempat duduk kosong di sebelah Chanyeol. Dia ternganga.
"Yahhh. Tutup mulut tu. Masuk lalat takpe. Jackie chan pon makan lalat. Kang masuk cicak, muntah rainbow kau?" ujar Chanyeol. Taemin segera menutup mulutnya.
"Yahh. Jung Eunji kirokke yeppona? Sexy hae?" soal taemin membuatkan Chanyeol terpaku.
"What are you talking about?" gagap Chanyeol.
" Yelahhh. Tak pernah pernah kau datang awal walau sepenting mana pun event yang ada haritu. Dia cantik sangat ke?" soal taemin membuatkan Chanyeol termalu.
"Heiii. Eottokaji? Neomu yeppo. But your girlfriend is more beautiful when she get angry. Look over there. " ujar Chanyeol sambil menunjukkan jari ke arah Naeun yang sedang marah. Taemin mulai gelisahh.
"Macam mana aku boleh tertinggal dia ni?" ujarnya perlahan.
"Jakiyaaa.. Mianhae. I was wrong." segera taemin meminta maaf. Naeun seakan tidak terpujuk lalu dia menarik telinga Taemin dan membawa dia pergi. Chanyeol tertawa. Sweetnya dorang tu.
POV Eunji.
Eunji pulang ke kelas setelah selesai meneliti dirinya.
'Hmmm. Yeppo.' yakin Eunji.*perasann*
Sampai di pintu kelas dia terdengar namanya disebut.
"Yahh. Jung Eunji kirokke yeppona? Sexy hae?" soal seorang lelaki. Dia tahu itu classmatenya tapi tidak tau namanya.
" What are you talking about?" gagap Chanyeol.
"Yelahhh. Tak pernah pernah kau datang awal walau sepenting mana pun event yang ada haritu. Dia cantik sangat ke?" soal lelaki itu lagi. Pipi Chanyeol kelihatan merah. 'Betul ke aku cantik?' soal Eunji di dalam hatinya.
"Heiii. Eottokaji? Neomu yeppo. But your girlfriend is more beautiful when she get angry. Look over there. " ujar Chanyeol sambil menunjukkan jari ke arah seorang gadis yang kelihatan marah. Lelaki itu segera meninggalkan Chanyeol dan telinganya ditarik oleh gadis itu. Mungkin yeongjachingunya. Chanyeol masih tertawa.
'Dia cakap aku cantik. Betul ke?' hatinya berbunga.
POV Chanyeol.
Chanyeol berhenti ketawa sebaik saja dia terlihat Eunji.
" Yahh. Ke namja, nugunde?" soal Eunji.
' Eh dia dengar ke apa aku cakap tadi?' hatinya berbisik.
" Taemin. Lee Taemin. Bestfriend saya." jelas Chanyeol .
" Ohhh" Eunji sekadar mengangguk. Dia yakin yang hati Chanyeol mulai gelisah. Hahaha. Kelas bermula dengan subjek matematik.