the binding of isaac

5 2 0
                                    

The Binding of Isaac’i tanıtmaya hikâyesinden başlamak isterim. Oyun İncil’den “İshak’ın Denenmesi” (Yaratılış: 22) hikâyesinin serbest bir uyarlaması. Orijinal hikâye, İbrahim tek oğlu İshak’ı Tanrı'nın isteği üstüne kurban etmek üzereyken, bir melek tarafından getirilen koçla tatlıya bağlanıyordu. Oyunda da, Orta Batı hissi veren küçük bir evde Isaac oyuncaklarıyla oynarken annesi de televizyonda Hıristiyan yayınları izleyerek vakit geçirir. Günün birinde Tanrı annesine Isaac’in kötü yola sürüklendiğini ve arındırılması gerektiğini buyurur. Isaac’in önce oyuncakları ve kıyafetleri alınır, ardından da odasına hapsedilir. Bütün bu arınmalar Tanrı'yı tatmin etmemiş olacak ki, annesinden Isaac’i kurban etmesini ister. Annesi elinde bıçakla odaya doğru gelirken, Isaac yerde bir kapak görür ve içine, evin daha önce varlığını bilmediği alt katlarına doğru kaçmaya başlar. Oyun böylece başlar.

Isaac, evin bodrum katından başladığı savaşta, küçük mutlu kakalardan mahşerin dört atlısına; kendisinden Mega Şeytan’a [Mega Satan] kadar uzanan geniş bir düşman yelpazesine karşı kendini, göz yaşlarını kullanarak savunuyor

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Isaac, evin bodrum katından başladığı savaşta, küçük mutlu kakalardan mahşerin dört atlısına; kendisinden Mega Şeytan’a [Mega Satan] kadar uzanan geniş bir düşman yelpazesine karşı kendini, göz yaşlarını kullanarak savunuyor. Hazine, melek veya Şeytan [Satan] odalarında bulduğu veya bölüm sonu canavarlarını yendikten sonra kazandığı eşyalar aracılığıyla mutasyon geçirerek daha avantajlı veya dezavantajlı hâle gelebiliyor. Bu eşyalar dışında tarot kartları, isimsiz ilaçlar, sihirler veya bijuteri ürünleri de gelişmesine katkıda bulunabiliyor veya geçici güçler sağlayabiliyorlar. Bölümde ilerlemek için, girilen odayı tamamen düşmandan arındırıp bir sonraki odaya geçmek gerekiyor. Her bölümün sonunda bir bölüm sonu canavarıyla savaşılıyor. Canavar öldürüldükten sonra açılan kapıdan bir alt bölüme devam ediliyor. 

İlk oynayışlarda Isaac’in karşılaştığı en güçlü düşman annesi. Anneyi birkaç kere yendikten sonra oyunda yeni bölümler açılıyor ve Isaac, önce annesinin rahminde sonra da cennete giderek kendisiyle veya cehenneme giderek Şeytan ile dövüşmeye devam edebiliyor. Belirli başarılar kazanıldığında (bu bir eşyayı bulmak da olabilir, belirli eşyaların kombinasyonları da, belirli düşmanların belirli şekilde yenilmesi de) yine İncil’den esinlenilmiş yeni oynanılabilir karakterler ve yeni eşyalar oyunda kullanıma sokuluyor. Bütün bunlar oyunun tekrar tekrar oynanabilme değerini çok arttırıyor. Oyun tamamlandığında da, tamamlanış şekline göre, 13 değişik animasyondan bir tanesi gösteriliyor.

Oyun roguelike diye adlandırılan bir türe ait. Bu tür ismini 1980 yılında piyasaya çıkan Rogue adlı oyundan alıyor.2 Oyunu diğer oyunlardan ayıran özelliği her oynanışta işlemsel olarak hazırlanmış yeni bölümler sunmasıydı. The Binding of Isaac’de de, Rogue’da olduğu gibi, her yeni aşamayla değişen oda yapıları, düşmanlar ve bölüm sonu canavarları ile bulunan ödüller ve karakteri güçlendiren veya zayıf düşüren nesneler, her oynanışta bazı denklemlere göre yeniden düzenlenip oyuncunun karşısına çıkarılıyor. Bu oyunun bir kumar olması da tam olarak bu özelliğinde yatıyor. 

Korku OyunlarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin