Seorang lelaki berjalan seorang diri sambil tangannya dimasukkan ke dalam poket hoodie. Bukit yang tidak lah berapa tinggi untuk didaki dihadapannya itu dipandang buat beberapa saat sebelum dia menyambung perjalanannya dengan mendaki bukit tersebut.
Dulunya dia selalu datang bersama rakan-rakannya untuk melihat pemandangan yang indah dari atas bukit, tetapi kini sudah pun berubah dimana dia pula yang datang keseorangan.
Setibanya di kemuncak, dia mengambil tempat di bangku kayu yang kosong. Pemandangan di hadapannya dipandang dengan senyuman sayu.
Pandangannya kini beralih ke arah tangan kirinya pula. Lengan hoodie belah kiri diselak naik ke atas sehingga ke siku kemudian memandang parut yang berada di tangannya.
Sedikit sebanyak sebuah kenangan bermain di fikirannya. Dari kenangan yang amat dirindui sehinggalah kenangan yang dibenci.
"Dunia tak pernah berubah hyung..yang berubahnya adalah manusia..mereka sendiri yang berubah" katanya seorang diri. Pandangan dialihkan semula memandang ke hadapan.
Tanpa disedari, sesuatu cecair mengalir di kedua belah pipinya. Ia bukannya sejenis cecair yang turun dari langit tetapi cecair yang keluar dari tubir matanya sendiri.
Setiap kali memikirkan benda yang sama, pasti dia akan berasa sedih. Kebahagiaan yang dia mahukan cuma lah sebentar dan tidak kekal lama. Keluarga yang dia percaya sudah pun berubah sepenuhnya.
Hatinya terasa sebak di dada apabila mengenangkan kisah yang lepas. Air mata yang mengalir semakin lama semakin laju menurun. Esakan yang dibuatnya pula semakin kuat didengari.
"Hiks-aku tak kuat nak tempuhi seorang diri hiks" katanya dalam tangisan.
"H-yung tolong aku hyung hiks..aku penat hiks"
Jurang yang berada di hadapannya di pandang lama sebelum dia berdiri dan melangkahkan kakinya ke hadapan mendekati jurang yang agak dalam itu.
Dia melihat ke bawah dahulu sebelum dia kembali melihat hadapan. Angin sempoi yang meniup pada wajahnya membuatkan dia berasa sedikit tenang.
"Mianhae yeorobun"
Dengan sedaya upaya senyuman cuba dilebarkan walaupun susah untuk dirinya yang sedang menderita.
"Mianhae" kata-kata terakhir sebelum dia memejamkan matanya dengan erat. Air mata yang mengalir dibiarkan dan akhir sekali dia menjatuhkan dirinya sendiri ke dalam jurang yang dalam itu.
{ Tbc }
Hye :)
YOU ARE READING
[OG] Piece || Straykids
FanfictionDaripada kawan menjadi sebuah keluarga.Daripada keluarga menjadi sekeping memori. Hanya sekeping memori boleh tahu bertapa besarnya impak kepada mereka dan ia boleh menjadi sebahagian dari keburukan. "Walau dunia berubah sekali pun, korang kena janj...