Alang-alang tunggu kelas mula, Wauthormelon pun update la muehehe 😆
🥤🍢🥤🍢🥤
𝑨𝒃𝒂𝒏𝒈 𝑪𝒐𝒘𝒂𝒚🥤
𝑪𝒉𝒂𝒑𝒕𝒆𝒓 4Memandangkan dia tidak sempat untuk bersarapan, jadi Taufiq pun menghampiri sebuah pangkin berdekatan rumah Hamadi Affendi memandangkan dia terlihat mereka sedang menikmati makan pagi di situ.
"Eheh Tae!" ujar Harris Solihin dengan mulut yang penuh, sedang menikmati nasi lemak yang dibeli di gerai Mak Leha.
"Ish, kan tak elok cakap dengan mulut penuh. Kang tersembur nasi kat muka aku, siap kau Hoseok." Hamadi yang duduk bersebelahan Harris mula mengangkat penumbuk pada pemuda itu. Harris pun tersenyum meleret sebelum memandang kembali ke arah Taufiq.
"Kau dari mana ni, Tae?" soal pemuda berona pucat itu yang baru saja menghirup semangkuk mi segera.
"Aku tadi baru lepas pasang Coway kat rumah Mak Milah hehe." tersengih-sengih Taufiq memberitahu perkhabarannya sebelum mengambil tempat di atas pangkin.
Kening pemuda bersenyuman petak itu mula bertaut tatkala Harris dan Hamadi mula melemparkan pandangan amboi-tae-buat-buat-tak-tahu-pulak-ye.
"Apahal korang tengok aku lain macam ni?" begitu tidak senang hati Taufiq untuk menikmati nasi lemaknya lantaran ekor mata mereka berdua masih menikam tepat padanya.
"Kau tak tahu ke?"
"Tahu apa?"
Melihatkan reaksi Taufiq cukup membingungkan, jadi si Harris pun cepat-cepat menggapai telefonnya lalu applikasi Tiktok dibuka.
"Trylah tengok video ni." video berdurasi seminit itu dihalakan tepat pada pandangan Taufiq.
Tidak sampai 10 saat ditonton Taufiq, habis nasi lemak dijamahnya tersembur keluar dari mulut, sehinggakan wajah tampan milik Harris dan Hamadi dipenuhi butir-butir nasi.
"Sejak bila Mak Milah rakam aku ni? Dahlah filter dia letak tak menjangkaui pemikiran orang lain, lain macam nengoknye.
Habislah muka hensem aku dicemari filter kesukaan Mak Limah, hiks!" ujar Taufiq yang telahpun menunduk malu.
Hamadi Affendi dan Harris Solihin pun kalut mendekati Taufiq, cuba memujuknya. Mana tidaknya, perasaan kesal makin bercambah dalam diri mereka berdua tatkala sengaja menunjukkan video tadi pada pemuda itu.
Tanpa mereka bertiga sedari, ada seekor makhluk berbulu sedang meloncat naik ke atas pangkin. Apabila sudah tiba di atas, hidung kecil makhluk itu mengembang dan menguncup apabila menghidu sesuatu yang menyelerakan.
Setelah menapak dalam beberapa langkah, akhirnya makhluk comel itu terlihat semangkuk mi segera yang separuh ditinggalkan.
Melihatkan tuannya, Hamadi dan rakannya lagi seorang sedang memujuk Taufiq, makhluk berbulu yang diberi nama Yoongi itu pun menderapkan kaki tembamnya dengan penuh berjaga-jaga agar keberadaannya tidak dikesan oleh mereka bertiga.
Perlahan-lahan, Yoongi celupkan kaki kecilnya ke dalam mangkuk mi itu untuk merasai sup.
YOU ARE READING
【✔️】𝑨𝒃𝒂𝒏𝒈 𝑪𝒐𝒘𝒂𝒚 • 𝓚𝓲𝓶 𝓣𝓪𝓮𝓱𝔂𝓾𝓷𝓰
Comédie©2021 -𝐊𝐇𝐀𝐈𝐍𝐃𝐄𝐑𝐁𝐔𝐄𝐍𝐎 (𝐖𝐀𝐒 -𝐏𝐔𝐁𝐆𝐌𝐈𝐍) 𝐒𝐓𝐎𝐑𝐘𝐋𝐈𝐍𝐄 [KAMPUNG BOI SERIES #6] ✧════════════•❁❀❁•════════════✧ ⚠️𝙻𝙰𝚆𝙰𝙺 𝙱𝙾𝙳𝙾 𝚈𝙰𝙽𝙶 𝙿𝙰𝚂𝚃𝙸𝙽𝚈𝙰 𝙷𝙰𝙼𝙱𝙰𝚁⚠️ Apabila si pemilik kedai makan sate, Taufiq Hidayat...