4. George?!

13 3 0
                                    

Ik loop naar de Boyz dorm en laat Fred verontwaardigd achter.

Pov George
Het is de volgende ochtend en ik zit aan het ontbijt. Het is nog erg stil hier, op wat slytherins na is er niemand. Ik verdwaal in mijn gedachte, niet over Luna hoor, hoe kom je erbij, totdat ik een bekend geluid hoor. Er huppeld iemand door de gangen. Het klinkt steeds luider als teken dat ze dichterbij komt. Het moet Luna wel zijn. Ze huppeld vrolijk neuriënd naar binnen en botst tegen Malfoy op. 'Kijk uit je doppen, Lovegood' zei Malfoy bespottelijk. Zonder er bij na te denken zei ik 'Shut up, Malfoy. Dat jij nul komma nul vreugde in je leven hebt, betekend niet dat wij dat ook niet hebben.'. Toen ik besefte wat ik gezegd had keek ik beschaamd weg. Malfoy draaide met zijn ogen en liep naar de andere slytherins. Luna keek me dankbaar aan, twijfelde wat, en kwam toen naar me toe. Ze ging links van me zitten. We waren stil, het was ongemakkelijk en fijn tegelijk. 'Luna, kan ik je straks even spreken?' NEE WAT HEB IK GEZEGD! 

Pov Luna
Ik zit al even langs George als we elkaar ineens aankijken. Zijn mooie kastanjekleurige ogen lijken wel door de mijne te boren. 'Luna, kan ik je straks even spreken?' zegt hij plots. Hij leek er zelf ook van te schrikken. Zonder erover na te denken knik ik met mijn hoofd. OH NO! IK HEB DAARNET AFGESPROKEN MET MIJN CRUSH!

*Een paar uur later*

Pov Luna
Ik heb hulp nodig! Ik zit al uren door mijn kleren te zoeken en kan maar geen fatsoenlijke kleding vinden. Normaal ben ik er niet zo erg mee bezig, maar dit voelt heel anders. George is anders. Ik ben verliefd op hem, meer dan ik ooit op iemand verliefd geweest ben. Ik heb een paar keuzes. Fred, Ginny, Ron, Harry, Neville en Hermione. Ron, Harry en Neville hebben zoiezo niet door dat ik en George hebben afgesproken, dus dat wordt hem niet. Fred en Ginny zullen meteen tegen George zeggen dat ik hem leuk vind. Kort samengevat, ik moet naar Hermione op zoek.

'Hermione' schreeuw ik als ik de common room van Gryffindor in ren. Hermione schrok op van haar boeken en keek me vragend aan. 'Luna, wat doe jij hier?' 'Okee, beloof dat je hier niks over zou zeggen tegen NIEMAND' 'Okee, ik zal niks zeggen tegen NIEMAND. Ga je me nu zeggen wat er aan de hand was?'. Ik twijfel wat en trek haar dan mee naar boven. Ik kan nu even geen pottekijkers gebruiken. Als we in de slaapzaal zijn begin ik te spreken. 'Okee. Nou uhhmmm. Kun je je nog herinneren dat we T or D speelde?' Hermione knikte met een vragende blik 'Nou, dan kun je je ook vast nog wel herinneren dat jij vroeg of ik verliefd was' Hermione keek me met een soort enge fix blik aan (een beetje zo 😏) 'nou okee, hij vroeg vanochtend of hij me zo kon spreken' 'OMG ECHT' 'Ik dacht dat ik Hermione om raad ging vragen en niet Ginny, HAHA' Hermione kleurde rood 'Ey, maar je wilt raad? Dan zul je me toch echt eerst moeten zeggen wie dat lieve hartje van Luna Lovegood gestolen heeft' daar was de enge fixblik weer 'Het-Het is-Het is' 'zeg het nou gewoon, je weet ook op wie ik verliefd ben'. Ze heeft wel een punt. 'Het is George' mompel ik. 'Kun je iets duidelijker praten ik versta je bijna niet' 'Het is George' zeg ik dit keer iets duidelijker. En blijkbaar ook duidelijk genoeg. 'OMG, GEORGE?!'

I fell in love with his eyes (DUTCH) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu