1. DON LANETİ

55 5 6
                                    

Merhaba ben Melis, 16 yaşındayım. Size  ailemden bahsedeyim, annemin adı Liya, babamınki ise Emre. Bir ninem var; onun adı Ayli.

Babam çok ama çok ama çok ama çok ama çok trajik bir şekilde ölümden dönmüştü. Yolda yürürken babama trajik bir şekilde bir adam yürürken çarpmış ve kalbi ağzından dışarı çıkmıştı, kalbi ağzından çıkarken babamın donunu yukarı çekmiştiler.  

Ertesi gün annem yine ölümden DÖNMÜŞTÜ ve bu ikinci kez oluyordu. İlk sefer kalp krizindendi; bir grup kız onu telefondan aramış ve "Don lastiğinizin gevşediği haberini aldık, yeni don lastiği ister miydiniz?" diye sormuşlardı. Annem donu için endişelenmiş ve bundan dolayı kalp krizi geçirmişti.

İkinci sefer, yani bu sefer; çatıda çamaşır asarken bir don kafasına geçmiş ve ayağı takılıp kırkıncı kattan aşağıya düşmüştü. Neyse ki yan tarafta yatak mağazası vardı ve oradaki yatakların üzerine yumuşak bir iniş onun hayatını kurtarmıştı.

Annem bir kek yapmıştı, içine don lastiği veya don koymadığından emindim. Akşam yemeği olarak kek yiyecektik. Ben de 1 Nisan olduğu için kekin içine dört paket tuz koymuştum. Yemeğe oturmuştuk ve ben kıkırdamaktan altıma yapıyordum. Tabii ki bunu aileme belli etmedim. Annem keki keserken aniden içinden donlar çıkmaya başladı. Üstelik hepsi benim donumdu! Annem bunun üstüne gülmeye başladı, gülerken öksürmeye başladı ve ağzından don çıktı. Babam bana "Hemen odana git!" diye bağırdı. Ben tam "Niye" mi? diyecektim ki ne zaman geldiğini bilmediğim ninem mutfağa girdi. "Gitsen iyi olur tatlım." dedi. Ben de gittim.

Kulağımı duvara dayadım ama hiçbir şey duyamıyordum.

MUTFAK:

"Don olayları artmaya başladı." dedi Ayli Nine, Emre ve Liya'ya doğru. 

"Ona söylemeliyiz." dedi Liya, "Artık büyüdü."

"Asla olmaz ..." diye sözünü kesti Ayli Nine; "Zamanı gelince kendisinin öğrenmesi lazım."

"Ailemizde 'Don Laneti' olduğunu mu yoksa senin bir Don Büyücüsü oldugunu mu anne ?!" dedi Emre ciddiyetle. "Nasıl öğrenebilir ki?"

"Sen nasıl öğrenmiştin Emre?" dedi Ayli Nine sakin bir sesle, Emre gözlerini devirdi. 

"Konumuz o değil!" ...

The Secret of DonsHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin