Cap IV : Diversitatea cunoașterii spirituale-ritualuri arhaice și preistorice

12 0 0
                                    


Pentru fotografii vedeti : http://scrieri-dan.blogspot.com/p/diversitatea-cunoasterii-spirituale.html

    Dintre numeroase forme de samanism, totemism si rituri preistorice am ales o analiza a siteului de la Gobekli Tepe - unde vom analiza toate datele si voi incerca sa fac o reprezentare ,sa incerc sa  explic simbolismul ce se afla in spatele ace...

Oops! Această imagine nu respectă Ghidul de Conținut. Pentru a continua publicarea, te rugăm să înlături imaginea sau să încarci o altă imagine.

    Dintre numeroase forme de samanism, totemism si rituri preistorice am ales o analiza a siteului de la Gobekli Tepe - unde vom analiza toate datele si voi incerca sa fac o reprezentare ,sa incerc sa explic simbolismul ce se afla in spatele acestor imagini .
Acest text este intocmit pe baza unor date pe care le am din anumite referinte istorice,arheologice si aprecieri simbolistice .Inainte de a incepe, aici este o reprezentare geografica a zonei , unde voi vorbi despre Gobekli Tepe dar si despre Nevali Cori.


Inainte de a incepe aici este o reprezentare geografica a zonei , unde voi vorbi despre Gobekli Tepe dar si despre Nevali Cori.

I . Puncte de referinta
Gobekli Tepe are ca forma arhitecturala prezenta un megalit in forma de T .
2 blocuri (barbatul si femeia ) in centru mari cantarind intre 40-50 tone inconjurate de alte 12 de 10-20 tone.

Acesta structura cu blocuri mari de piatra in forma de T este cunoscuta si in alte zone din regiune si anume Nevali Cori datand (radiocarbon) 8000 BC pana la 9000 BC

Tot un centru religios./ezoteric

Prima imagine reprezentata arata 3 forme humanoide , presupunand 2 barbati si o femeie in mijloc. Ridicand mainile si bratele in sus arata o stare de euforie/veselie lafel ca si femeia probabil incadrandu-se intr-un ritual sau o ceremonie. - referire la dans ceremonic.
Putem interpreta ceremonie ca una de fertilitate si protectie , din cauza cum este reprezentata femeia., fiind gravida.

Urmatoarea imagine este foarte interesanta ,deoarece arata capul unui barbat /fara chip (a fost distrus,prezervandu-se doar fata) ce are un sarpe .
Simbolismul sarpelui : Insemnand intelepciune .

Sarpele pe cap ,unde ca zona inseamna intelect , inseamna ca aceasta figura reprezinta un om evoluat spiritual . Vom vedea si alte reprezentari ale sarpelui si la Gobekli Tepe.(figura de sus , stanga )
Alta zona este Catalhoyuk , in imaginea de mai sus putem observa capul de taur - taurul era un simbol al puterii si fertilitatii , dar de asemenea se observa simbolul T pe o vaza .Un om cu cap in forma de T
Latmos , Grecia 6000 BC picturi rupestre ce prezinta figuri humanoide cu cap in forma de T
Menorca , Spania 5000 BC - Torralba den Salort sit arheologic foarte asemanator cu Gobekli ,dar fara decoratii .Cea ce spanioli numesc talayotes , ziduri ciclopice si case de locuit pentru agricultori



Toate aceste reprezentari si situri arheologice au un numitor comun si acela este Gobekli Tepe .fiind cea mai veche constructie 12.000 BC (carbon 14) vedem totusi ca reprezentarile in forma de T s-au prezentat treptat si cronologic asupra mai multor zone antice ,mai bine zis preistorice. Nevali cori 8000BC ,catalhoyuk in jur de 7000-6000 BC se gasesc in Turcia de astazi apoi a inaintat inspre zona ionica greceasca ,anatolia desigur tot Turcia de astazi , Latmos,apoi Menorca Spania 5000 BC ; probabil ca sunt multe astfel de zone religioase inca nedescoperite.
Ceea ce este intrigant este faptul ca aceasta cultura / religie nu s-a stins odata cu Tepe si a continuat dealungul a 2 continente (Asia-Europa). Ce reprezinta totusi acest T ? O sa ma refer la asta in capitolele care urmeaza...

II. Evolutie
Este foarte interesant totusi ca la data 12.000 BC(ma refer la GT) oamenii puteau sa aibe o cunostinta despre intelect si cunostinta simbolismului.
Omul evoluat spiritual , cunoscut si sub numele de shaman, mai tarziu in perioada babyloniana ca preot al focului - in greaca magos - MAG. Desigur nu stim cum isi spuneau la vremea respectiva dar indica un sens de ierarhie si sociala si spirituala.
De asemenea e de recunoscut ca oamenii din acel timp intelegeau cum ca in cap/creier se afla intelectul.Multa vreme s-a crezut ca intelectul si afectele se gaseau in inima./sau in zona inimii.
In aceasta perioada se presupunea ca oamenii erau vanatori-culegatori puteau sa gandeasca in asemenea termeni si o cunostinta de olarit sau sculptat in relief, ce necesita ani de experienta in domeniu.
In ce priveste arhitectura foloseau obiecte cu care ciopleau din silex probabil sau un material dur .
Toate aceste lucruri ne fac sa trecem la concluzia unui grup sau trib cu o ierarhie sociala /shaman-culegator - om evoluat spiritual- om animalic,primordial. Este uimitor cum toate aceste lucruri le puteau intelege oamenii din acea perioada neolitica.

Shmith- arheolog

III. GT - reprezentarea simbolistica

Trebuie sa spunem ca GT nu este o asezare ,ci un puct ceremonios unde se practicau diferite ritualuri ceremoniate de shamani. Acest lucru indica si pozitionarea locului pe un munte, in multe culturi acesta era locul pentru ceremonii (munte sau deal).
Simpla asezare de 12 blocuri de piatra poate reprezenta zodiacul ,cele 12 zodii implicit cele 12 luni.Numarul 12 are simbolic in mai multe culturi ,precum si cea iudeo-crestina.
Trebuie sa retinem ca Tepe a fost prezervat atat de bine pentru atat de mult timp pentru ca a fost acoperit cu pamant. De aici putem trage concluzia ca a fost tinut secret de catre oamenii culegatori/ oamenii simpli.


Spre deosebire de totemismul celorlalte figuri care apar la GT acesta ,fiind un 'pilon' central al sitului cantarind 40/50 de tone reprezinta o faptura antropomorfica, un om -lafel ca multe dintre blocurile in forma de T ,(picturile de la Latmos pentru mai multe referiri) . Semnul de jos acele dungi sunt mainile , degetele in numar de 5 ce au o pozitie sub burta dar deasupra organului genital. Putem vedea pe cealalta parte -daca se mareste poza- si continuare mainii,a antebratului.Si un alt aspect dunga ,care poate insemna inchieietura si cum ca omul era imbracat,probabil intr-o haina de ceremonie. Astfel mainile sunt intr-o pozitie de meditare daca ne gandim al pozitia Budha , la pozitia de meditare din Yoga si multe alte lucruri spiritualiste.
De sus . Dunga de jos ar fi in zona centurii si este reprezentata de 6 simboluri in forma de H aceste simboluri din [ mijloc ] care pot fi observate ce trec pe cealalta parte a megalitului poate fi defapt un TT impreunat , ca doi oameni care se tin de mana . In jos de tot vedem penisul si cele 2 organe sexuale atribuite masculului.Poate fi vorba despre un ritual ar fertilitatii? Da, este de inteles si putem trage aceasta concluzie ca se faceau astfel de initieri .
Putem spune mai departe ca este vorba despre energia sexuala de care shamanii erau foarte constienti.Freud ii spune Libidou adica forta cu care se manifesta instinctul sexual.

In centru vedem o reprezentare a unui cerc , cap de animal si un semicerc ,reprezentand coarne , un taur. Putem asadar spune ca taurul reprezinta starea de iluminare ,desi pentru unii taurul inseamna putere si primitivism.
Iata cum vom afla secretul din spatele acestei depictii :
Daca ne ducem inainte in timp , perioada renascentista , ne uitam la sculptura lui Michelangelo "Moise" reprezentat cu 2 coarne iesind din cap. Ciudat este faptul ca Satana ,diavolul este reprezentat cu coarne si desigur toata lumea stie de interpretarea bisericii a creaturii malefice. Deci de ce este Moise,personaj principal al Vechiului Testament astfel afisat. Cu siguranta nu pentru ca este demonic, atunci de ce..
Cuvantul coarne in ebraica se traduce Keren are aceeasi origine ca,cuvantul Koran ce inseamna stralucire,iluminare. Haloul desupra capului la sfinti sau la Iisus Hristos reprezinta iluminarea
.Mai multe detalii
:Keren (קרן) is a Hebrew feminine given name meaning "horn" or "ray of light" and is the first name of:
, an American singer-songwriter, an Israeli champion Paralympic swimmer, an English pop singer and songwriter, a singer-songwriter based in Paris Sursa Wikipedia.It is of origin, and the meaning of Keren is " ". Also possibly means " of ", "" or "fund". form of . : one of the three daughters of Job, the other two being and . Read more at




In partea de sus vedem acest simbol repetat H deasupra unui cerc si a unui semicerc.
Reprezentarea cercului : Soarele
Reprezentarea semicercului : Luna
Aici intram in ezoterismul cel mai antic ..si este de gasit in texte de alchimie si astrologie aceste semne din perioada medievala si renascentista.
Soarele reprezinta = barbatul
Luna = femeia
Trasaturi : soarele, barbatul - puternic ,solid ,radios (vibrant),cald
Luna: Rece ,umeda, palida .lichida
Uniunea acestor simboluri poate fi reprezentata de acest insemn H care daca este un dublu T [TT] intelegem un T tinandu-se de mana ,adica impreunandu-se. - in limbaj comun casatorie sau sex.
Totusi caracterul H ramane necunoscut ca semnificatie.

Astfel putem spune ca tot acest proces este unul de iluminare ...caci la baza,in jos sta dorinta carnala omul primitiv,el dobadeste iluminarea (reprezentata prin coarne si disc) prin sine, mainile care sunt intr-o pozitie de meditare ,sub burta ,apoi dunga in sus reprezinta stomacul,mai sus omul se afla in raport cu soarele si luna ,cu natura barbateasca si feminina adica prin ce sunt ele reprezentate ,iar mai sus de aceasta caracterul H. care poate insemna impreunarea celor 2 -soarele si luna- femeia si barbatul .
Iar secretul acestui fapt consta in privirea ansamblului, caci toate aceste lucruri se petrec in om,1 singur megalit - deci inauntrul sau se produc schimbarile.Astfel femeia nu este femeie,iar barbatul nu este barbat si reprezinta calitati si insuri pe care amundoi le au in parte.
Asadar este fara de greseala ca daca urmam acest traseu al gandirii ajungem la urmatoarea concluzie si anume ca omul din natura sa primitiva ajunge sa cunoasca iluminarea si spiritualitatea prin insusirea calitatilor feminine si masculine ,acest lucru il defineste si il separa ca om si nu ca animal,caci intelepciunea se gaseste in sine in partile sale masculine si feminine si in intelect.



Serpii - intelepciunea incolacesc si dau tarcoala semnului [H] ?



In aceasta imagine , jos este un fel de altar folosit pentru ceremonie.Samanul era initiatorul astfel incat este logic sa spunem ca era folosit si pentru prepararea unor ierburi ori pentru lichide (apa,sange,diferite potiuni din ierburi).Multe culturi foloseau halucinogene sau substante pentru a intari experienta spirituala.

Totemismul - caracterizat prin reprezentarea diverselor animale.





Vedeti cat de dificil este a lucra la acest exemplar . (ultima imagine) necesita o anume cunoastere si experienta.

Probabil una dintre cele mai interesante si complexe megalituri este aceasta :


Incepand de sus vedem 3 formatiuni ce par a fi niste lacate ,apoi in centru vedem un cocor .
Cocorul reprezinta nobilitate ,spiritualitate si viata lunga.In multe culturi cum ar fi Egiptul antic,Sumer/Babylonia, Japonia. Vedem in [dreapta] 3 cocori,iar in tot situl arheologic se gasesc o multime de astfel de pasari. Dar cel din stanga este oarecum antropomorfic pentru ca tine in aripa un cerc - ce reprezinta soarele.In dreapta imaginii vedem si simbolul H de doua ori in pozitie verticala si orizontala.Capul unui cocor pare a musca din H in pozitie orizontala.
Jos vedem scorpionul - in legatura cu soarele poate sa reprezinte sub semnul zodiacal scorpion-constelatia.Langa el se pot vedea 2 alte animale, ceea ce ar putea fi o reptila mai sus cu coada ridicata in forca de arc,iar jos un mamifer ,un leu. Daca putem sa sugeram ca mai sus se afla un rac,atunci putem intelege aceasta sub forma reprezentarii unui horoscop.Acesta ar fi o ipoteza valabila putem spune.
Dar scorpionul in continut ezoteric - reprezinta sexualitate. facand astfel legatura cu figura de jos.
Putem astfel afirma ca prima parte a megalitului ca reprezinta omul primitiv ,caracterizat prin sexualitate.

Apoi sub aceasta putem vedea un cocor si corpul unui om.


Omul este decapitat indreapta mana catre pasare si are o erectie.Dupa cum se vede jos. Aceasta imagine a omului fara cap si cu erectie reprezinta omul instinctual, animal ce detine doar cele mai elementare senzatii si placeri.Dorinta carnala de sex este reprezentata prin erectie.
Astfel putem analiza si trage concluzia urmatoare: Pornind de jos in sus : Omul primitiv si animalic caracterizat fiind decapitat ,adica fara locul unde se afla intelectul si avand erectie (concept care shamanii il intelegeau foarte bine adica ca locul intelectului se afla in cap) ,omul primitv deci intreapta mana catre cocor,catre noblete si spiritualitate caci am stabilit ca,cocorul are un inteles simbolic..Aceasta spiritualitate este dusa in sus de catre astrologie (principiu hermetic totodata ca exista 3 mari sectii ale spiritualitatii Teurgia sau magia cu ajutor divin/ Alchimia si Astrologia ) Apoi dupa cunoasterea astrologiei,spiritualitatea omului este atrasa catre Soare - care reprezinta inteligenta cosmica si cunoasterea intelectuala. El este totodata si forta creatoare a lumii si energia vitala . Atunci este de inteles si putem spune ca odata ce omul depaseste starea sa animalica,bazata pe instincte v-a putea cunoaste inteligenta cosmica si energia creatoare. Odata ce este spiritual omul cunoaste forta creatoare si spirituala,caci spiritualitatea insasi reprezentata prin cocor tine in mana Soarele. Spiritualitatea omului se hraneste din acest H ,care poate insemna cunoasterea.Astfel ajungand la starea finala reprezentata prin aceste lacate sau sacose..Vedem ca intre aceste lacate se vad animale, cum e cocorul din stanga ,iar inspre dreapta leul,iar in dreapta alt animal nerecunoscut,se poate formula o sugestie ca ar fi vorba de un animal cu 4 picioare si coada si un cap de om,ce sugereaza ca : 1.omul devine animal 2 sau cum ca omul are parte animala si anume corpul si parte umana si anume capul,unde rezida intelectul .

Desigur putem spune ca acesti oameni nu aveau ideea de lacat,caci lacatul a fost inventat dupa epoca de piatra,dupa neolitic. Astfel ca ultima faza a spiritualitatii pe care o parcurge omul ramana necunoscuta.Dar intre cele 3 lacate este cate un animal,putem vedea asta ca 3 etape distincte guvernate de aceste animale simbolizate. o ipoteza :1 omul care devine animal ,2 prin acest lucru el se transforma intr-un leu,are atributiile leului,putere fizica,agilitate, dar si toate manifestarile animalice si dorinte carnale3 apoi omul se transforma pe sine si devine spiritual
daca luam invers - inseamna decaderea omului din spiritual in animal. Dar nu are rost pentru ca natura omului pe pamant de la inceput nu este una spirituala ci omul se stradueste sa ajunga spiritual si nu invers.Asta inseamna ca luam de la dreapta la stanga.
*Putem privi lacatele - ca niste intrari in pesteri ,baza lacatului reprezinta solul sau stanca iar arcul lacatului de deasupra reprezinta acoperisul pesterii ,gaura din mijloc fiind intrarea.Astfel putem face o analogie cu omul primitiv si spune ca :
Din perioada pesterii unde omul era animal a ajung la spiritualitate.Mai mult aceasta spiritualitate se datoreaza intelectului ce se afla in cap(creier) iar finalul sau motivul spiritualitatii este cunoasterea.


In final putem spune ca Gobekli Tepe este format dintr-un grup restrans ,spiritual sub forma shamanica sau totemica avand ca scop initierea in diverse ritualuri de natura ezoterica/religioasa.Cel mai important lucru pe care il putem descifra este "zborul" intelectului ( simbolizat prin pasarea ce duce capul in cioc ) si natura transcendentala a acestuia !

Elemente Oculte in Lumea GlobalizataUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum