Studierea ocultului sub forma de sincretism înseamnă studiul îmbinării diferitelor elemente din diverse domenii științifice ; este acea percepție că fiecare ramura a științei se leagă una de cealaltă și formează un principiu generalizat, o concepție universala.
Fiecare ramura a științei este o completare a artelor oculte . Ocultul în totalitatea să reprezintă știință primordiala , religia , matematica ,chimia și astronomia ; dar acest caracter primitiv este înșelător , prin faptul că artele oculte au fost cu mult peste înțelegerea epocii lor; de aceea ele trebuiau să rămâne oculte , secrete pentru cei neinițiați din cauza că cei ignoranți foloseau în mod greșit învățăturile ori aceștia nu le percepeau deloc iar pe mana lor puteau devenii periculoase astfel.
O dată ce calea oculta a fost cunoscuta grecilor, aceștia prin simțul lor teoretic dar și practic au predat maselor, largului public doritor de cunoaștere o parte din arcane prin ceea ce numim noi astăzi filozofie ,totodată și prin înregistrarea evenimentelor astronomice și studiul acestora, astfel trecând o linie a bazei cunoașterii.
Probabil că unul din cele mai cunoscute exemple de sincretism este acela al religiei . Fie că vorbim de o religie monoteista sau politeista, sau chiar de una bazata pe sine că cea budista toate au în comun arta oculta. Despre aceste culte și religii vom vorbi într-un capitol viitor. Dorind să arătam că țoață cunoașterea și știință este una singura , prezentata sub mai multe aspecte,forme ce sunt afișate că ramuri ale științelor exacte și umane vom începe a detalia corelația dintre ocult și principalele științe din epoca antica până în cea contemporana.Astfel,putem studia elementele oculte,ideologia și nucleul arcanei în "mea tempora" - timpul prezent și făcând un traseu al timpului istoric liniar putem descoperi esență oculta a fiecărei ramure științifice din care să reiasă în ochii fiecărui sceptic certitudinea valorii imensurabile pe care o da ocultul științei.
În prima parte a cărții " Rosarium Philosophorum" ( Gradina Filozofilor ) este scris : " Neghiobii care înțeleg ad literam spusele filosofilor nu descoperă adevărul și spun că aceasta știință este falsa,deoarece încercând și negasind nimic au început să blameze și să disprețuiască cărțile care vorbesc despre ea ; de aceea știință amintește puțin de ei , socotind că singurul dușman al siintei oculte a naturii este ignorantul ..."
În ochii unui neinițiat ocultul este opus științei, este un lucru contradictoriu și foarte departe de adevărul științific , dar în realitate ocultul nu numai că este corelat cu ceea ce se numește știință dar se identifica cu aceasta , separandu-se doar prin metoda. Metoda ocultului este cunoașterea parvenita atât empiric cât și din subconștient ,comparativ cu cea științifică care presupune o metodologie experimentala , rămânând că tot ce nu poate fi dovedit pe aceasta cale să fie generalizat că fiind fals ori pur teoretic (neaplicabil). Ocultul încearcă să dovedească că , condițiile și multiplele aspecte ale unui experiment pot influenta actul experimental, că exista anumite forte ce intervin în procesul științific , cum ar fi procesele psihice,starea emoțională ,starea de conștiință în care se afla subiectul , iar când vorbim de un experiment uman, observatorul are propria să influenta . ( *ceea ce se numește observator în fizica cuantica și atributele ascunse ale obiectului experimentat ce rămân ascunse din cauza limitării tehnologiei sau a înțelegerii umane, propriilor noastre cunoștinte ) .
În primul număr al revistei "Inițierea" ( revista oculta Ro 1924 ) este menționat următorul lucru : "Dorim că nimeni să nu se insele ,crezând că Științele Oculte au în ele ceva supranatural. Vom dovedi treptat că supranaturanul nu exista și că aceste științe se sprijină pe baze tot atât de stabile că și Fizica sau Matematicile " – semnat Direcțiunea (D.C Padeanu)
CITEȘTI
Elemente Oculte in Lumea Globalizata
NonfiksiGhid teoretic cat si practic , cu vraji incluse pentru demistificarea artei oculte ! O lucrare atat academica cat si pentru cunoscatori din domeniul ocultismului ! Elemente de hermetism, alchimie, vrajitorie , demonologie,misticism si psihologie...