Všetkých dvadsaťdva dievčat nahnali do veľkej miestnosti, kde na pravej i ľavej strane boli na zemi deky, na ktorých boli položené vankúše a paplóny. Otrokyne nemali právo spať na posteliach.
„Posadajte si," rozkázala Nigar.
Mária si sadla vedľa Alex, ktorá sa netvárila nadšene.
„V tomto paláci budete poslúchať na slovo, tu sa žiadne vrtochy nestrpia! Nechceme tu nevzdelané otrokyne, preto sa budete každý deň v ranných hodinách vzdelávať. Keď bude sultán v blízkosti, nesmiete sa mu pozrieť do očí, majte sklonenú hlavu. Pri troche šťastia sa môžete stať konkubínou, a teraz zaľahnúť a spať," dokončila svoj dlhý monológ.
Všetky sviečky zhasli, až na dve úplne vzadu. Niektoré dievčatá si ešte medzi sebou šepkali hodnú chvíľu. Alex v ruke zvierala náhrdelník s krížom, potichu sa modlila.
Cítila únavu, ale nemohla zaspať. Videla pred sebou iba hrôzu, nemôže na to zabudnúť. Pociťuje vinu, radšej by zomrela s nimi, než žiť bez nich. Nikoho už na svete nemala, bola úplne sama.
Pri tej spomienke mala očí plné žiaľu, nevedela, čo bude ďalej, či prežije ďalší deň.
Mária mala zavreté oči, no nespala.
Počula, ako sa Alex modlí za duše jej rodiny. Prosila Boha, aby ju vzal k sebe.
Prišlo jej to ľúto, ona sama rodinu nemala a Alex o ňu prišla. O všetko, čo jej bolo k srdcu blízke.
Pozrela sa na Alex, ktorá od vyčerpania zaspala. V ruke stále držala krížik.
Nech ti Boh bude na pomoci... Pomyslela si Mária.
Nigar sa išla pozrieť na dievčatá, či už spia. Bola spokojná. Niekto ku nej zozadu pribehol.
„Už je na zajtra pripravená trieda," oznámilo jej hnedovlasé dievča.
„Dobre, Ayshe, choď spať aj ty. Je už pozde," usmiala sa na ňu a odvrátila od nej pohľad.
Poslednýkrát sa na spiace dievčatá pozrela a sama sa pobrala do svojej izby, alebo ako u nich hovoria, komnaty.
ESTÁS LEYENDO
The blood queen
Ficción históricaOsmanská ríša má nového panovníka, ktorý vládne múdro a spravodlivo. Na opačnom konci sveta vojsko napadne malú dedinu, ktorú zničia na popol. Mužov a staré ženy ihneď zabijú, mladé ženy predaju do otroctva. Medzi nimi je aj mladé, krásne dievča, A...