7. Kapitola

39 6 0
                                    

„Čo znamená tá zlatá cesta?" Spýtala sa jej Alexandra.

„Je to cesta, ktorá vedie k Sultánovi. Každý deň mu pripravujeme krásne dievča na noc, okrem štvrtka."

„Prečo okrem štvrtka?"

„Štvrtok je posvätný, plodný. Tento požehnaný deň k nemu chodí jeho Manželka. Mahidevran Sultán."

„On má manželku?"

„Áno, sú spolu už šesť rokov."

„A Sultán spáva s inými dievčatami?"

„Alexandra je to tak dané. Panovník nikdy nemá iba jednu ženu."

Neprišlo jej to zrovna správne. Prišlo jej ľúto jeho ženy.

„Tým sa ty netráp. Staraj sa len o to, aby si sa Sultánovi zapáčila."

Alex sa pozrela radšej inam. Nevedela si to predstaviť. V jej očiach Sultán vyzeral veľmi pekne, ale jej srdce už patrí dávno niekomu inému.

„Nechcem ti zle, to si pamätaj. Keď ma budeš počúvať, získaš toho viac, než si dokážeš predstaviť."

„Fajn," odpovedala nakoniec.

„Dobre, som rada, že si mi rozumela. Choď pomáhať dievčatám, "rozkázala jej.

Bola prekvapená, že ju ihneď poslúchla bez toho, aby niečo negatívne na to povedala.

Nigar Kalfa sa na to pousmiala.

Myslím, že to predsa len pôjde dobre... Pomyslela si.

Sümbül zamieril do kuchyne, kde pozoroval jeho dobrého kamaráta Seker Agu.

Seker Aga bol vyšší, zavalitý muž s čiernými fúzami pod nosom. Na tvári mal vždy vľúdny úsmev, ktorý naznačoval, že je dobrý človek.

„Dal by som si sladké," povedal namyslene Sümbül, ktorý sa usmieval po pod nos.

„Máš pamlsný jazýček," zasmial sa nad tým.

„Valide Sultán som robil lokmu, všetko som jej na tanier nedal. Na, daj si," podal mu s úsmevom na tvári.

Sümbül si s radosťou zobral. Miloval sladké, a každý na hrade miloval lokmu. Hlavne Sultánova matka Valide.

Valide Sultán bola veľmi krásna žena, aj napriek jej vyššiemu veku. Jej muž, SelimSultán, zomrel nedávno, na jeho miesto zasadol jeho jediný žijúci syn Sulejman.

Sulejman Sultán je vysoký, pohľadný muž so svetlými vlasmi. Ľudia ho podceňovali kvôli jeho mladému veku. Vraj nemôže vládnuť.

Všetci sa  ale klaňajú pred ním, jeho múdrosť a lojálnosť je dar božím.

The blood queenDove le storie prendono vita. Scoprilo ora