"Goedemorgen"
Langzaam dringt de stem tot me door. Mijn ogen gaan langzaam open en een heleboel licht verblind mijn zicht , ik draai me weg van de enorme lichtbundel die de kamer vult. De warme katoenen lakens knuffelen mijn huid en lichaam.
"Mhhh" zeg ik terwijl ik dieper wegkruip in de lakens.
"Kom schat, je moet eruit." De voetstappen hoor ik zachtjes de kamer uitlopen. Mijn hoofd voelt zwaar aan op mijn kussen."Lot NU!" Hoor ik van beneden. "JA!" Schreeuw ik naar beneden, goverdomme, jezus wat is het vroeg?! Ik leg mijn benen over de rand van het bed en sla de dekens van me af, ik sta op en loop met mijn ogen halfdicht naar mijn kledingrek, gauw scannen mijn ogen het rek een enorme blouse zie ik als eerste dus ik pak de katoenen stof van het haakje af en doe hem aan. De gekreukelde stof valt als een jurk, de achterkant bijna mijn knieholtes rakend, de blouse heb ik volgens mij ooit een keer in een vintage winkel gekocht, precies voor dit soort momenten. Net als ik de kamer uit wil lopen kom ik langs de spiegel en in een split second zie ik het spiegelbeeld . kut! Mijn ogen schieten meteen naar mijn nek om daar meerdere zuigzoenen te zien, ik schiet in paniek. Kut kut kut! Ik moet nu eten! godver! Ik trek de blouse gauw weer uit, om meteen uit de la onder mijn bed een bh te pakken ik kijk gauw om me heen ik zie dat mijn joggings broek op de groene zit stoel in mijn kamer ligt ik grijp de zachte stof van de fluwelen stof af en werk mijn benen in de broek, ik pak een coltrui van het kledingrek af en gooi deze gauw over mijn hoofd heen waardoor de hickeys verdwijnen onder de blauwe stof rondom mijn nek, ik kijk mezelf aan in de spiegel om te concluderen dat je alleen nog de rode rond eromheen ziet. Ik loop gauw mijn kamer uit en stommel van de trap af naar beneden, achter me hoor ik ook een deur opengaan ik kijk gauw naar achter om mijn broer in een joggingbroek en hemd achter me aan te zien komen lopen. "goedemorgen" mompelt hij terwijl hij achter me aan de traf af komt lopen.
Zodra we aan tafel zitten begint het feest.
Er hangt weer een vervelende stilte. Mijn moeder zit links tegenover me aan de tafel met daarnaast mijn broer, mijn vader is naast mij komen zitten. Frank Sinatra speelt langzaam en rustig op de achtergrond en in stilte eet iedereen zijn brood op. Na twee boterhammen pindakaas en een cracker schuif ik mijn stoel naar achter. Ik kijk mijn moeder vragend aan "Mag ik van tafel?" Ze knikt goedkeurend. "Moet je nog brood voor school mee?" ze kijkt me met een frons aan.
"Ow uh nee ik haal wel wat." Ik pak mijn bord van de tafel en loop ermee naar de keuken waar ik het servies op het grijze plastic aanrecht zet. In stilte loop ik naar de deur, de zilveren hendel brengt me weer terug naar het kille halletje om vervolgens naar boven te lopen via de trap en mezelf klaar te maken voor school.POV: Mike.
Mijn telefoon trilt in mijn broekzak, zodra ik de telefoon voor mijn neus heb trekt er een glimlach over mijn gezicht.
Niek: Ey, ga je vandaag mee doktertje spelen op de kermis?
Ik open de telefoon om mijn vingers een antwoord te laten tikken op het scherm.
Ik: hoelaat?
Niek: 4 uur? Levi, Daan en Mattie komen ook. Owja en zorg voor een goede bodem dok;)
Ik grijns, avondje lam gaan vanavond dus. Ik kijk rechtsboven in het scherm van de smartphone om te zien dat het nu half twaalf is. Dan kan ik nog wel ff sporten. Ik stop het schermpje weer in mijn zak en loop naar boven.
Na een uurtje te hebben gesport loop ik bezweet naar de badkamer, ik draai de kraan van de zilveren douche aan, het water kletterd hard op de grijze tegels. Ik trek al mijn kleren uit om gauw onder de koude douche te stappen. Het koude water maakt rillingen over mijn rug, ik wrijf met mijn handen over mijn hoofd. Mijn gedachtes dwalen telkens af naar gister, ik vraag me af wat ze er zelf van vondt. My god hoe goed ze wel niet zou zijn in bed. Een kleine grijns trekt over mijn gezicht bij de gedachte alleen al. Na tien min loop ik onder de douche vandaan, ik pak een witte handdoek uit het badkamer kastje en sla deze om mijn middel al ik mijn slaapkamer inloop zie ik dat er vooral veel nette kleding ligt verspreid over de vloer naast mijn bed, Ik open de tweede lade van de houten kast in de hoek van de kamer, ik heb expres de kledingkast in de kamer laten zetten, zodat ik er gewoon makkelijk bij kan als t een keer een rommel is, en dus dan niet elke keer naar een andere kamer moet lopen om mijn eigen pakken op te ruimen. nadat ik mezelf in kleren heb gewerkt loop ik terug naar de badkamer, een paar ringen glijden om mijn vingers en daarna klein beetje gel door mijn haar, als ik het kastje open, pak ik de zilveren ketting van het plankje het kruisje in het midden rustend in mijn hand gauw kijk ik even naar het kruisje voordat het dunne zilver over mijn hoofd glijd om vervolgens onder de grote trui te verdwijnen.
JE LEEST
The touch of my doctor
Romansa'17 en 22 is dat überhaupt mogelijk?' 'Hij is de knapste dokter in de wereld Lotte?! Ga ervoor!' Zij is een normaal tienermeisje met een blijvend rugletsel. Hij een knappe dokter. Kunnen ze elkaar weerstaan? Lotte is zeventien en woont sinds kort i...