Igazságot Tadziónak

59 6 3
                                    

Hey!
Egy mini-rant következik.

Pár napja szembesültem a Björn Andrésenről szóló The Most Beautiful Boy in The World c. dokumentumfilmmel, amit idén januárban mutattak be a Sundance-en.

Suprisingly a youtube algoritmus kiismert annyira, hogy feldobta nekem ezt a videót és azóta másra sem tudok gondolni:

(a trailer elején levő felvétel V*sconti saját felvétele egyébként, amit többek között anno a Tadzio beszél c. novellámban  felhasználtam. just so you know)

Fél karomat odaadnám, ha sikerülne megnéznem, de konkrétan sehol  sem találom — így kénytelen vagyok kivárni, hogy vagy csodával határos módon felkerüljön Netflixre, vagy vetítsék a Távmoziban. (Fájdalom, fájdalom, fájdalom.)

Mellékes, de egy dolog nem tetszik nekem igazán ebben a trailerben, az pedig ez a hatásvadász shot Dirk Bogarde-ról, mintha out of all people neki akármi köze lenne ehhez az egészhez. Aki Björn saját elmondása alapján a lehető legtisztességesebben viselkedett vele az egész filmforgatás alatt, sőt, nem is igazán töltött időt a filmcrew-val. Tudjuk, hogy kik voltak még ott, tudjuk kik vettek részt Björn kihasználásában, de róluk nincs drámai bevágás, csak Dirk-ről. Makes me just a teeny tiny bit mad.

A Halál Velencében amúgy szerintem pont olyan film, amelynek a létezésének körülményei sokkal szenzációsabbak, mint a film maga. Nemrég néztem meg életemben először (már éppen ideje volt, ha már egyszer végigkínlódtam magam az eredeti könyvön németül). Egy kis részem örül, hogy csak most jutottam el idáig; szerintem, ha más időben nézem meg, például a kolerás subplot egészen elrepült volna a fejem felett. Így, karanténban ijesztően aktuális volt.

Őszintén, nem vagyok benne biztos, milyen témákat érint a dokumentumfilm, mert nagyon-nagyon sok minden van, amiről ennek kapcsán beszélni érdemes.
Leginkább egy jó alapos V*sconti savazást várok (jót tenne a lelkemnek, azt hiszem — I really hope he rots in the deepest darket pits of Hell).

Minden esetre, kíváncsi vagyok.

2021. 04. 08.

Szégyen meg gyalázatWhere stories live. Discover now