"Cik Reena?" Tanya Doktor Pradeep tegas.
"Iya saya doktor"
"Baik. Saya tengok rekod awak ni memang sesuai nak buat pemeriksaan kesihatan ni. Jangan tunggu lama - lama. Biasa 2 tahun sekali pun ok untuk check tahap kesihatan kita sekarang"
"Ooo ye ke doktor"
"Reena hari ini kerja?"
"Tak kerja harini doktor... Baru nak..."
"OK bagus! Jadi u ada masa untuk buat full check up ni. Jangan risau tak ada extra charge. I dah call tadi confirmkan dengan panel you fully covered"
"Ok lah kalau macam tu doktor" Reena yang mendengar hanya bersetuju sahaja tanpa tahu apa benda yang dipersetujui itu.
"Jadi sebelum tu, boleh sign kat sini untuk confirmation. Nanti kita provide full report ok" Doktor Pradeep pun keluarkan beberapa helai borang dan minta Reena untuk tandatangan.
Reena seperti dicucuk hidungnya hanya mengikut sahaja arahan doktor tersebut.
"Baik dah sign semua. Nurse bawa Reena ke bilik pemeriksaan sebelah"
Reena pun mengikut nurse tersebut.
...
"Baik Cik Reena, untuk pemeriksaan yang Doktor cakap tadi cik Reena perlu salin ke pakaian ini ye. Cik Reena kena tanggalkan kesemua pakaian termasuk pakaian dalam."
"Semua ke nurse?" Reena mula bertanya.
"Jangan risau, ni prosedur biasa. Nanti nak kena x-ray, nak scan apa semua senang. Nanti pakaian letak dalam bakul ni" Tunjuk nurse ke bakul putih di bawah katil.
"Ooooo... ok." Reena pun mengikut sahaja. Dalam fikirannya nanti nak kena masuk dalam mesin scan apa benda yang dia selalu tengok di dalam drama.
"Nanti dah siap tukar pakaian panggil saya ye" Nurse pun keluar dari bilik itu.
Reena pun mulalah membuka pakaianya satu persatu dan menukar ke gaun berwarna ungu yang telah disediakan. Setelah selesai pakai Reena rasa tidak berapa selesa kerasa gaun ini nipis sahaja belahan di tepi kiri kanan agak tinggi sehingga ke pinggang. Bahagian atas pula belahan tengah singga ke pusat cuma baikknya yang atas masih bertutup berlapis atas dan bawah. Tetapi bonjolan puting susu agak kelihatan juga walaupun berlapis.
"Nurse... Dah siap dah tukar..." Reena memanggil nurse tersebut.
Terdengar pintu dibuka dan bukan nurse yang masuk tetapi Doktor Pradeep yang melangkah masuk.
"Ok bagus!" Sambil melangkah dan teruk menuju ke tempat penimbang dan pengukur di hujung bilik tersebut.
"Awak ke sini, kita nak mula dengan basic measurement" panggil Doktor Pradeep.
"Tapi tadi dah buat dah dengan Doktor Zurina yang ni" beritahu Reena.
"Itu dengan Doktor Zu, sekarang dengan saya kita kena mula balik dari awal. Terpulang kepada awak nak teruskan atau tidak." terang Doktor Pradeep tenang sahaja.
"Emmm oklah kita teruskan, saya kena dapatkan result ni harini jugak... Pleaseee" rayu Reena.
"Baiklah kalau macamtu. Ok mari berdiri atas ni" Doktor Pradeep menunjukkan tempat penimbang.
Lalu Reena berjalan dengan perlahan - lahan kerana gaun ini sangat lah mudah terbuka menampakkan segala isinya. Tapi tak mampu ia menahan dari pandangan mata Doktor Pradeep yang tajam itu. Ternampaklah segala bentuk isi yang ada di balik gaun yang nipis itu.
Doktor Pradeep tersenyum kecil.
"Mana nurse tu doktor?" Reena mula ada rasa risau.
"Sekejap lagi dia masuk dengan equipment untuk check tu ye, jangan risau" Doktor Pradeep tenangkan perasaan Reena.
Reena pun melangkah naik ke atas penimbang itu. Ketika itu Doktor Pradeep tidak lagi berkedip matanya melihat akan susuk tubuh Reena yang mekar itu. Punggungnya yang kejap, pahanya yang putih, betisnya yang berbulu halus dan terlihat akan urat - urat darah merahnya.
Doktor Pradeep menelain air liurnya.
"Dah doktor" Reena memberitahu Doktor Pradeep sesudah dia berdiri di atas penimbang.
...
YOU ARE READING
Bilik No 2
RandomDari bilik Doktor Zurina Reena terpaksa ke bilik Doktor Pradeep tanpa Reena ketahui itulah saatnya dia tersalah membuat keputusan...