Boboiboy blaze: Thor apehal kau ni!!! Apesal tak jadi-jadi heh!!!// Ngegas sambil bentak-bentak author, njir untung author sabar.
Author: sabar Napa bang, gue juga lagi usaha nie;) //tetep fokus ngetik.
B.blaze: ok la, tapi Jan lame² tau , aku dah tak sabar macam mana aku Kat novel kau ni// bangga diri
Author: //njir narsis bener, mending gue bikin die hehehe😏....//
Happy reading QvQ
..
.
Boboiboy Dkk masih berada Kat station tapops, mereka sedang berkumpul dan membicarakan misi yang baru sahaja mereka selesaikan.
"Jadi macam mane misi Korang ha'!!!!!?...." Tanya seseorang dengan suara tegasnya dan wajah sangarnya, siapa lagi kalau bukan si karung //plakk maksud gue Laksamana Tarung.
"Misi kitorang berjalan dengan lancar laksamana"...??Jawab seorang pemuda berambut cokelat dan beberapa helai rambut putih.
pemuda dengan topi Dinonya, siapa lagi kalau bukan Boboiboy suami gue //plakk
"Bagus....,,, Ekhem... Karena kalian sudah cukup lama, dan juga sudah menjalankan misi-misi tapops, kalian semua akan mendapat cuti 2 bulan untuk pulang ke bumi" ucap Laksamana Tarung.
Sontak saja Boboiboy Dkk bersorak girang, Mereka berterima kasih kepada laksamana tarung dan komander kue koci //plakk maksud gue Kokoci.
"Terima kasih laksamana, Komander." ucap mereka serempak sembari memberi hormat ala² tapops.
***
"Sabarlah wahai anak murid kebenaran, kejap lagi dah nak sampai ni" ucap kapten Papa Zola yang kesal karena gopal sedari tadi merepek kerana tak sampai-sampai.
"Sabar je la gopal, dah nak sampai dah." ucap budak bertopi Dino yang tiada lain ialah Boboiboy yang mencuba untuk menenangkan Gopal, sahabatnya.
"Betul tu kate Boboiboy! Sabar je lah, Gopal." sambung Yaya
"Yelah-yelah aku sabar je" ucap Gopal dengan raut wajah datar.
"Hehehe... Terbaik!" Ucap Boboiboy sembari mengacungkan jempol nya.
.
.
.
'dah lame aku tak balik, macam Mane ye kabar paman maks Kat sana?' batin seorang gadis cantik berambut perak Yang baru sahaje turun dari kereta dan sekarang ia tengah menatap langit senja."Baiklah! zan, sekarang kita Kat Mane"...? Ucap gadis itu sembari melihat jam tangannya.
Note: oke gaes! jadi jam tangannya tuh bisa bicara, dan bisa memberi arahan dll...., Nama ntu jam tangan zan.
"Menjawab tuan, sekarang kita Ade kat pulau rintis"-jawab zan.
"Pulau Rintis?"
"Zan, kirim sinyal kordinat ke markas besar." Perintah gadis berambut perak itu."Siap tuan!!! Sinyal kordinat telah terkirim tuan"ucap zan.
"Hmmm... Baiklah, jom zan!!!"
.
.
.
"Hahaha...,, Baiklah wahai anak-anak kebenaran! kita dah sampai ni."ucap kapten Papa Zola sembari mendaratkan kapal angkasa kebenaran.
Tampak dibawah sana orang-orang yang tengah menunggu anak-anak mereka.
Atokkk...
Makkk....
Appa...Teriak Boboiboy dkk sembari berlari dan memeluk orang yang telah lama mereka rindu.
"Atok! Hiks... rindu atok." Isak tangis Boboiboy sembari memeluk atoknya.
"Atok pun rindu cucu atok."ucap tok aba.Mereka semua tengah berbincang-bincang, dan saling melepas rindu. Sementara Fang hanya menatap mereka iri.
Fang tengah duduk didepan pintu kapal angkasa seraya memperhatikan mereka, sahabat-sahabatnya yang tengah berpelukan dan berbincang dengan orang yang mereka rindu. jujur, Fang sangat iri dengan mereka.
Tanpa mereka sadari ternyata ada seseorang yang tengah memperhatikan mereka dari belakang pokok (pohon).
Fang yang sedari tadi merasa ada yang mengawasi melirik ke sana kemari mencari sosok yang tengah mengawasi mereka. sampai pada akhirnya ia seperti melihat seseorang dari balik pokok.
Fang melihat seorang gadis, bermanik ungu, berambut perak.
'eh macam kenal je budak tu, tapi siape ye?' batin Fang dalam hati. Lalu ia teringat dengan misi yang diberikan laksamana selagi dibumi.
Misi ape ye?
Scroll atuh!!!!
TBC
B.gempa: kok lama banget si Thor,?
Author: emm iya>< tadi udh buat sampe 1567kata lebih tapi tiba-tiba K'HPS huhuhu//nangis sembari bersandar di bahu Boboiboy gempa//
Rafael: //njir lebay banget, cari kesempatan pulak//
B.hali: //dasar author sedih si sedih tapi gak perlu lebay gitu juga_-//
B.gempa: sa.. sabar Thor//nahan blush>///<//
Author:hemm.. oh ya kalian jangan lupa follow author yakk.... Da-//di potong ma gempa
B.gempa: jangan lupa vote and comen
B.hali: juga click perpustakaan_-
Rafael: byee
Author: jangan lupa dukung author!!!// Teriak kenceng.
B. Hali: diem Lo, Thor. Penging telinga gue!_-
Author:)// senyum bak tanpa dosa.
°°°°
KAMU SEDANG MEMBACA
Presiden Cuek Tapops Muncul Chek (Boboiboy×Reader)
Teen FictionY/n ialah gadis berumur 15 tahun. Ia memiliki kuasa yang begitu luar biasa tapi pada suatu ketika kejadian 10 tahun itu masih terus menghantuinya, masa dimana iaa harus kehilangan orang-orang yang ia sayang. Sejak y/n kecil ia tinggal bersama laksam...