Happy reading UvU
-jangan lupa dukung author dengan, like, vote and comen nya terima kasih¥^
Boboiboy the geng pun melewati portal yang telah dibuka ochobot.
"Boboiboy kau harus berhasil ya" ujar y/n saat Boboiboy the geng memasuki portal.
Sementara Boboiboy hanya membalas dengan senyuman."Wah~ cantiknye planet Gose ni" kagum Yaya dan Ying yang melihat pemandangan planet Gose. (author ngarang kasih nama planet nya gak papa kan:^ gak papa la. Ya kan. Kok gue baru tau ya gue cerewet ya? udhah skip aek).
"Fuyyuh~ Indah betul la" sambung Gopal yang juga terkagum dengan pemandangan disekelilingnya.
"Hm.... Iye la cantik sangat" gumam Boboiboy.
"Eh Boboiboy Mane maklumat yang y/n bagi tadi?" Sebuah pertanyaan dari seorang Yaya membuat kawan-kawannya menatap nya.
"Ah.. i-iye ni" jawab Boboiboy sembari menyerahkan tablet yang berisi maklumat-maklumat.
"Hm... Menurut data kita kenak mendaki bukit tu" ucap Ying setelah membaca maklumat.
"Ha'ah!!! bukit tu!!!?" ujar Yaya sembari menunjuk sebuah bukit tinggi.
"Kalau macam tu jom la" ajak Boboiboy.
"Eh kejap Boboiboy" ucap Yaya mencuba menghentikan langkah Boboiboy, sementara Boboiboy melirik ke arah Yaya.
"Kenapa?" Tanya Boboiboy bingung.
"Emmm.. itu..." Yaya benar-benar bingung bagaimana menjelaskan nya kepada Boboiboy dan Gopal.
"Kenapa ni Ying, Yaya.???"
"Ha'ah dah kenapa dengan Korang berdua ni??" Ujar Gopal mewakili Boboiboy bertanya.
"Ni baca sendiri" ucap Ying sembari memberikan tablet yang berisi maklumat kepada Boboiboy dan Gopal.
Belum sempat Boboiboy mengambil tablet yang dibagi Yaya, Gopal lebih dulu mengambilnya.
"Eleh tak de lah susah sangat tak payah lame-lame" ucap Gopal sembari melempar tablet berisi maklumat tu.
"Weh Gopal... Apehal kau buang tablet tu HAH!!!" Pekik Boboiboy dan double"Y" bersamaan.
"Ish kau ni, kita tak tau bahaya yang akan menimpa kita" ucap Yaya.
"Betul tu kite pun belum baca semua maklumat" lanjut Ying.
"Alah ape la Korang ni, tak de la susah" ucap Gopal enteng sembari melangkah menuju bukit.
Yaya, ying dan Boboiboy hanya menggeleng-geleng saja.
____________________________________________________________
****
"Gawat...y/n gawatttt" teriak seorang alien yang tiada lain adalah komander kokoci yang nampak risau.
"Eh....Ade ape ni komander, bawa bertenang"ucap y/n menenangkan kokoci.
"Ade ape ni komander?" Tanya akabane dianggukan Tsuki.
"Huh...huh... I-itu.. itu"ucap kokoci glaglapan.
"Ambil napas dulu" saran akabane, lalu kokoci pun mengambil napas.
KAMU SEDANG MEMBACA
Presiden Cuek Tapops Muncul Chek (Boboiboy×Reader)
Fiksi RemajaY/n ialah gadis berumur 15 tahun. Ia memiliki kuasa yang begitu luar biasa tapi pada suatu ketika kejadian 10 tahun itu masih terus menghantuinya, masa dimana iaa harus kehilangan orang-orang yang ia sayang. Sejak y/n kecil ia tinggal bersama laksam...