dumbledore

15 0 0
                                    

Met zijn drieën lopen ze naar Dumbledore toe. Sirius en James weten de weg uit hun hoofd. Ze hebben al vaker een grap uitgehaald dat fout was afgelopen. McGonagall klopt op de deur. Die gaat gelijk open. "Haha, daar zijn ze dan", grinnikt Dumbledore. Zijn hele gezicht glundert. "Kan iemand uitleggen wat er gebeurt", vraagt Sirius. "Tuurlijk, jullie hebben 4 jaar geleden iets gevonden op de gang wat ik heb laten vallen". "4 jaar geleden!" Zegt Sirius. "Jup". "Dus hoe komen we thuis", vraagt James. "Jullie hebben een kapotte tijdrijder gevonden", zegt Dumbledore. "En gebruikt", zegt McGonagall nors. "Rustig aan minerva, dat zou elke jongen doen", zegt Dumbledore. "Is een tijdrijder een andere naam voor een tijd drijver",  vraagt Sirius. "Nee, een tijd drijver brengt je terug in de tijd. Een tijdrijder brengt je vooruit en rijdt je door de tijd tot je dood". "Dus we moeten wachten tot we dood zijn? Kunnen we dan terug naar onze 'eigen' tijd?" Vraagt James. "Ongeveer, jullie hebben met een kapotte tijdrijder gereisd. Normaal kan je zelf bepalen Hoe snel je reist, jullie werden gelijk 4 jaar de tijd ingesmeten", vertelt Dumbledore. "Oké, ik denk dat ik het snap",  zegt Sirius. "Maar hoe kunnen we terug", vraagt James. "Het is moeilijk in te schatten, jullie kunnen elk tijd een uur in die tijd zijn. Daarna worden jullie weer een paar maanden naar voren gestuurd". "En als we in die maand dood gaan?" Vraagt Sirius. "Dan verdwijnt de ander plotseling", antwoord Dumbledore. "En als we allebei dood gaan?" "Dan reizen jullie terug naar jullie 'oorspronkelijke' tijd", zegt Dumbledore. "Jullie zijn nu 50 minuten in deze tijd, dus jullie reizen over 10 minuten naar de volgende tijd. Hebben jullie in die 50 minuten iemand gezien? dan natuurlijk niet ons", zegt McGonnagall "we kwamen meneer slakhoorn tegen in de gang", zegt James. "Dan gebruiken we een Obliviate spreuk bij hem". "Jullie reizen over 10 minuten naar de volgende tijd. Hebben jullie nog vragen?" Vraagt Dumbledore. "Als we terug in onze ouden tijd komen herinneren we dan iets van onze reis", vraagt James. "Waarschijnlijk niet", zegt Dumbledore. "Jammer dit", zegt James. "Ik vind van niet, ik wil echt niet weten Waneer ik dood ga of wat er gaat gebeuren in de toekomst", zegt Sirius. "Vaarwel Sirius en James", zegt Dumbledore glunderend. Alles begint weer te tollen. Dan wordt het zwart.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Apr 17, 2021 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Stuck in time Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu