James en Sirius lopen naar de grote zaal. Ze zitten in hun 6de jaar. ' schiet op', zegt Sirius. .We zijn al bijna te laat'. ' rustig maar we hebben straks nog 5 minuten om te eten'. 'Hebben we vanmiddag nou toverkunsten?' Vraagt Sirius. ' heb jij ooit op je rooster gekeken? Zegt James. Hij pakt zijn rooster erbij:' na het ontbijt gedaanteverwisseling, dan hebben we toverdranken ja'. Ze komen de al bijna lege zaal binnen en gaan aan de tafel van Gryffindor zitten naast Remus en Peter. ' waar bleven jullie', vraagt Remus. ' sorry, we hadden ons verslapen' antwoord James. Remus en Peter staan op:' wij gaan alvast'. Snel propt James zijn broodje naar binnen.' Rustig, rustig, we hebben nog 3 minuten', zegt Sirius. Als Sirius eindelijk zijn broodje op heeft vertrekken ze.' We hebben nu nog maar 1 minuut', moppert James. ' we kunnen via een geheime gang gang gaan', zegt Sirius. 'Goed idee'. Ze rennen naar de gang achter het tapijt en proberen hun weg te vinden. Ineens stopt James: ' wat is dat?' Hij wijst naar een gouden ketting die op de grond licht voor een bankje. James wil het oppakken maar Sirius roept snel: 'pas op misschien is het wel behekst'. ' waarschijnlijk niet daar ziet het te verzorgt voor uit'. James pakt het op, er gebeurt niks. Hij doet het om zijn nek en legt het onder zijn t-shirt. ' schiet op, we hebben nog 40 seconden ongeveer', zegt Sirius. Ze rennen, net toen mevrouw McGonagall de deur dicht wou doen rende James en Sirius de hoek om. 'Te laat' zegt mevrouw McGonagall.' Kom op Minnie' zegt James. Mevrouw McGonagall kijkt boos. 'Dit is de derde keer al, volgende keer krijgen jullie strafwerk'. 'Dankjewel Minnie', zegt Sirius. Ze gingen snel zitten. James kijkt achter hem, daar zitten de meiden. Lily Evans zit daar ook, ze heeft prachtig rood haar en groene ogen. Als gedaanteverwisseling voorbij is lopen ze snel de kerkers voor toverdranken.