Toverdranken

18 0 0
                                    

Ze hebben toverdranken met Slytherin. 'Ik heb echt geen zin in toverdranken', zegt sirius. 'En dan ook nog met Slytherin'. Slakhoorn komt er aanlopen. 'Goedemorgen Gryffindors en Slytherin'. Sommige mompelen wat. Ze lopen het lokaal in. 'Vandaag gaan we een speciaal drankje maken, je mag hem zelf verzinnen', zegt slakhoorn. 'Oh nee, dit wordt een hel', zegt James. hij slaat zijn boek open en gaat op zoek naar het makkelijkste drankje. Als hij niks kan vinden gaat die maar om zich heen kijken. Remus is al druk ik de weer, ook Peter heeft wat gevonden. Iets verderop zit Lily, zij is heel goed in toverdranken. Het verbaast James niet dat ze al bezig is. Twee tafels naast haar zit Serverus. Het is een raar joch met zwart vettig haar en een grote neus. Hij is heel druk bezig en ziet niet wat andere doen. James kijkt weer naar zijn boek, hij besluit Amortentia te maken. Dat is het sterkste liefdesdrankje ooit. Het laat je de geur van je geliefde ruiken. Op een geven moment ziet hij een zwarte wolk boven zijn ketel zweven die eigenlijk roze moest zijn. Hij geeft het op en begint met opruimen. Bij Sirius gaat het ook niet zo goed. Boven zijn ketel zweven er dikke rode wolken en het lijkt alsof er pap in zijn ketel ligt. Ook hij begint met opruimen.'we hebben nog 4 minuten begin maar alvast met opruimen', zegt slakhoorn. Als die minuten om zijn lopen Remus, peter, Sirius en James samen naar de leerlingenkamer. Ze hebben een tussenuur. Als James wil gaan zitten voelt doe iets op zijn borst: de Gouden ketting. Hij was het alweer Vergeten. Hij staat op en loopt naar Sirius. 'Zullen we kijken wat die ketting is, ergens buiten', zegt James. 'Is goed', zegt Sirius. Ze verlaten de leerlingen kamer en lopen naar buiten. Ze gaan bij het meer zitten.

Stuck in time Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu