Tijd drijver ?

27 1 2
                                    

'Wat denk je dat het is', vraagt Sirius. 'Ik heb geen idee', zegt James. Ze keken samen naar de ketting. Het was een goud gekleurde ketting met een klein zandloper aan het uiteinde. 'Mag ik hem eens van binnen bekijken??', vraagt Sirius. James doet de ketting af en geeft hem aan Sirius. Sirius kijkt hem aandachtig, van dichtbij en veraf. 'Ik herken het ergens van, alsof ik het vroeger heb gezien ergens', zegt Sirius uiteindelijk. 'We kunnen het aan Remus vragen', zegt James. 'Wat kunnen jullie aan mij vragen?' Vraagt Remus. Peter en Remus waren samen naar buiten gelopen en waren achter James en Sirius gaan staan. 'We vroegen ons af wat dit is', zegt Sirius. Hij laat de ketting zien. 'Het lijkt op een tijd drijver, waar hebben jullie dit gevonden', vraagt Remus. 'Toen we naar gedaanteverwisseling liepen zagen we dit op de gang', zegt Sirius. 'Maar een tijd drijver zij je toch?' Vraagt James. 'Het lijkt erop, alleen er is 1 ding anders', hij wijst naar het midden van de ketting waar een klein klokje zit. 'Dat hoort normaal een zandloper te zitten', zegt Remus. 'Wat doet het', vraagt Sirius. 'Een tijd drijver brengt je terug in de tijd' zegt Remus. 'Kunnen we het niet uitproberen', zegt James. 'Nee, dat lijkt me niet handig, straks gaat er iets fout', zegt Remus. 'Maar we kunnen het toch altijd uitproberen', zegt Peter. 'Eindelijk zegt Wormstaart wat nuttig' zegt James. 'Als we terug de tijd ingaan kunnen we dat toch gewoon instellen op 2 uurtjes ?', zegt Sirius. 'Mhh', zegt Remus die nog steeds niet overtuigd is. James doet de ketting om zijn en Sirius nek. 'En nu?' Vraagt James. 'Bij een tijd drijver met zandloper moet je draaien aan het zandlopertje', zegt Remus. James draait 2 x aan het klokje. Eerst gebeurt er niks, maar dan wordt alles ineens zwart.

Stuck in time Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu