tanışma

60.8K 1.4K 358
                                    

Poyraz dan

Alarmın sesi ile uyandım. Yataktan kalkıp elimi yüzümü yıkadım. Babam olmaz dediği halde kimya öğretmeni olmuştum ve bu gün mesleğimin ilk günüydü. Babam beni şirketin başına geçirmeyi planlıyordu yıllardır. Hayallerim için babamın planlarını yıktım. Pişman mıyım? Tabi ki hayır. Ben Samyeli Koleji'nde bir öğretmendim artık.

İlk günün heyecanı ile kahvaltımı yapıp hazırlandım. Arabaya binip okula geldiğimde bahçede ki kalabalığa baktım. Müdür bey konuşma yapacaktı anlaşılan ki herkes toplanmıştı. Hiç bir zaman bu tarz konuşmaları sevmedim. O yüzden de direk okula girdim. Öğretmenler odasına gittiğim de kimse yoktu. Müdürün odasına gittim. Biraz bekledim. O da gelince ders programını aldım.

Müdür- hocam hayırlı olsun ilk dersiniz 12-C ile ayrıca sınıf hocaları sizsiniz..

- sağolun hocam..

Konuşmamızı çalan kapı böldü. Müdürün gir komutuyla içeri 17-18 yaşlarında bir kız girdi. Beline kadar uzanan sarı saçları yeşil gözleri beyaz teni ile büyüleyici görünüyordu. Bana dönüp bakmadı. Direk müdürle konuştu.

Kız- müdür bey... ben yeni öğrenciyim. Masal hançer... Babam kaydımı yaptırmıştı gecen hafta.

diye kendini açıklarken bende onu inceledim. Gerçekten beni fark etmemişmiydi acaba? Dönüp bir kere bile bakmadığına göre fark etmemişti.

Müdür- Evet kızım sınıfın 12-C

Benim öğrencimdi demek ki. Bu çok güzel...

Masal- peki.. sağolun efendim.

Müdür bey çekmeceden bir kağıt çıkarıp Masal'a uzattı.

Müdür- bu ders programın sınıfın en üst katta.

Masal kağıdı alıp gülümsedi.

Masal- teşekkür ederim.

Masal odadan çıkarken müdürden izin alıp hemen bende çıktım. Ona yetiştim.

- Masal!

Masal- buyrun?

Sesi çok güzeldi. Eşsiz bir ezgi gibiydi.Gözlerinin yeşilinde kaybolurken sabırsızca beni bekleyen yüzüne baktım bir kaç saniye. Kendimi topladım hemen.

- Ben kimya öğretmenin poyraz ilk dersim senin sınıfla beraber gidelim ben de yeniyim...

O kadar uzun ve hızlı bir cümle kurmuştum ki ben bile hayret etmiştim kendime. Sanki tane tane ve kısa konuşsam kaçıp gidecekmiş gibi hissediyordum.

Masal- olur hocam... Ben sizi bekliyorum. Alacaklarınız varsa odadan alın.

Tebessüm ederek kurduğu cümleyi başımla onayladım.

- hemen geliyorum

Öğretmenler odasına girip çantamı aldım. Masal'ın yanına gittiğimde telefonu ile oynuyordu. Elimi omzuna koydum.

- hadi gidelim

Masal- peki gidelim

Gülümseyerek kurduğu cümle ile beynimde yankılanmaya başladı. Ne kadar güzel gülüyor bu kız böyle. Sanki kalbimi yerinden çıkarmak için çabalıyordu. Bana ne oluyordu peki böyle? Daha bir kaç dakika önce gördüğüm biri için bunlar nasıl düşüncelerdi. Yanımda yürüyen Masal'a baktım. İlk gün için fazla özensiz giyinmişti. Beyaz çiçekli bir etek ve beyaz sıfır kol bir tişört. Yine de çok güzel görünüyordu. Yanakları bir an da kızarmaya başlayınca istemeden de olsa gülümsedim. Bakışlarımdan utanmıştı. Annemin sözlerini hatırladım birden utanan kız kalmadı bu devirde. Bulursan hiç bekleme evlen. Gerçekten tam evlenilecek kızdı. Banane ki bundan. Ben evlenmeyeceğim ya onunla. Ne diye şimdi böyle düşünüyorum. Başımı iki yana sallarken tüm düşüncelerimden kurtulmak için Masal bir an da durdu. Sınıfa gelmiştik. Beraber sınıfa girdik. En arka sıraya geçip oturdu. Kısaca kendimi tanıttım.

POYRAZ MASALI (hocam serisi - 1)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin