Kdybych tak ráno zůstal v posteli, říkal si v duchu Ricky Thomas. Kdyby se mě tak nenamáhala vzbudit a autobus mi ujel. Spolužácise hnali podchodem s řevem a hulákáním, připomínajícím nějaký barbarský, prehistorický kmen. Jeden z větších chlapců proběhl kolem Rickyho a praštil ho do obličeje taškou. Ricky zavrávoral, plnou vahou došlápl do kaluže a proud studené vody mu vystřelil nohavici vzhůru po noze. Chlapec se jen otočil a zasklebil se ,, Čum, kam šlapeš, tlusťochu! ''
Výborně. Den byl čím dál tím vydařenější.
Kdesi v dálce před ním se chodba stáčela. Výkřiky a poštění dětí se odrážely od stěn a zaplňovaly podchod chraplavým hlukem. Nepočetná skupinka učitelů se marně pokoušela děti ukáznit. V opačném směru spěchali muži v oblecích, okřikovali děti a snažili se prorazit cestu chaosem. Vzduch čpěl potem a močí. Ricky slýchával, že na podobných místech občas přespávají lidé, kteří nemají domov. Nedokázal si vůbec představit, jak hrozné to musí být. Nechal ostatní odběhnout, a pak se pokusil vodu z kaluže utřít papírovým kapesníkem, ale dosáhl jen toho, že byl špinavý i kapesník. Ricky ho sastrčil do kapsy a ponořil se do vzpomínek na svou postel.
Na konci podchodu se tyčilo strmé schodiště a třída s těžkým dupáním vypochodovala do podzimního odpoledne. Ricky se zatřásl zimou a přitáhl si kapuci těsněji k hlav. Šedivá obloha byla nacucaná deštěm a zima lezla za prsty. Stáli na kraji rušného náměstí, odrtřiženi od okolního světa rušnými ulicemi. Navzdory časné ranní hodině se už kolem velkých kašen motaly skupinky turistů. Po zemi poskakovali holub. Na sloupu, vysoko nad hlavou všech lidí, stála socha a vážně hleděla do dáli přes londýnské ulice a střechy, strochá a osamělá jako maják na pobřeží.
Profesor Watkins, plešatíví učitel dějepisu s věčně zkroušeným výrazem, tleskl a obrátil se na skupinku. ,, Tak, poslouchejte. Poslouchejte! Právě jsme dorazili na Trafalgarské náměstí. Teď se budete držet hezky za mnou. Ne abyste se někam zatoulali. Derrene, pro tebe to platí taky.'' Za jeho zády jeden z chlapců prudce kopl po holubovi. Ten několik metrů odlétl a zase začal zobat něco na chodníku.
ČTEŠ
Temná strana
AdventureJonathan Starling běží o život, není koho žádat o pomoc ani kam se schovat...kromě podivného odvráceného světa v srdci Londýna. Temná strana svírá Jonathana ve své smrtící náruči, škrtí ho děsem minulých zločinů, rdousí ho hnilobným puchem zloby a n...