Otázka: Ivan Bartoš premiérem. Proč to pro některé lidi bude neskousnutelná představa?
Ivan Bartoš je známý svými dredy a obecně pro politika neobvyklým vzhledem. Některým lidem, například mně, to nevadí, ale v jiných to naopak vyvolává pochyby. Někteří si totiž dredy a tetování spojí s drogami a kriminalitou, rozhodně ne se slušným inteligentním člověkem a už vůbec ne s premiérem malé země střední Evropy. Například můj děda při jedné debatě s mým otcem nazval Ivana Bartoše feťákem, a to právě kvůli Bartošovo vzhledu a svému konzervativnímu názoru na věci jako dredy atd. Proto právě spousta nynějších Babišových voličů nebude o možnosti volit Bartoše ani uvažovat. Nemyslí si, že je to dobrý kandidát z důvodu nesympatického, nebezpečného vzhledu „feťáka v obleku".
Ani není moc o čem mluvit, kromě jeho dredů. Ty jsou prostě ikonické. Podle mého si o něm lidé nic jiného nepamatují. Nehledají si nic o něm, nevidí ho tak často ve zprávách, neznají žádné jeho hlášky ani výroky... prostě ho znají jen jako „toho s dredama" (podobně jako Feriho znají jako „toho s afrem").
Další možný argument proti je jméno strany, ve které Bartoš je a kterou s ním mají všichni neodmyslitelně splněnou. Někomu totiž připadá dětinské pojmenovat politickou stranu „Piráti". Prý je to, cituji, „hloupé, trapné, a nikdo je nebude brát vážně". Ano, s těmito názory jsem se také setkala. Mně osobně to přijde jako troufalý a vtipný nápad, ale starším občanům přijdou lepší zkratky nebo krátká slova, přičemž jasným vítězem, co se chytlavosti názvu týče, je podle nich ANO. Takže jsme se dostali oklikou zpět k našemu současnému premiérovi a jeho voličům. Voliči ANO a pana premiéra nebudou volit Bartoše, pokud s ním mají spojenou „tu divně pojmenovanou stranu".
A ani o té straně takto argumentující lidé často nic neví. Nepodporují ji, nezajímá je, není ve středu dění, nevidí ji denně ve večerních zprávách kanálů NOVA nebo ČT1. Vlastně ji nevidí téměř nikde. Nevybaví se jim nic jiného než myšlenka „divné jméno".
Zkrátka a jasně, konzervativní lidé nebudou z premiéra Ivana Bartoše vůbec nadšeni. Možná je to kvůli jemu samotnému, především pak kvůli jeho vzhledu. Možná je to kvůli myšlenkám o politické straně s ním spojené. Ať už jedno nebo druhé, jejich názor se jen tak nezmění. Vyrostli v určité době, jsou na něco zvyklí, mají už z dětství vštěpené určité názory. Jde především o postarší vrstvy obyvatelstva, a jelikož evropská (a i naše) populace stárne,* těchto „probabišovských" lidí v naší zemi přibývá. A momentálně je celkem hodně starších obyvatel voličskou základnou současného pana premiéra a jeho strany. A tito lidé právě z výše zmiňovaných důvodů Ivana Bartoše jen tak volit nebudou.
*Zdroj: hodiny zeměpisu
ČTEŠ
eseje a podobný odpad
Diversoszde naleznete mé eseje, články a fejetony, vesměs výplody publicistického semináře či jiných předmětů... jsou to mé skutečné práce, za které jsem byla hodnocena (a překvapivě jsem zatím prošla) :))) užijte si to a třeba se mnou založte debatní krou...