#63

3.1K 107 5
                                    

Tüm olumsuzluklara karşı her zaman gülümseyin. Sizin mutlu olmanız size karşı yapılan olumsuz, kötü şeylere karşı en iyi cevaptır. Bazen bir tebessüm içinde tüm cevapları barındırır. 

Size karşı kötü bir yorumda gülümserseniz karşınızdaki kişi afallar çünkü bu tepkiyi beklemiyordur. Sizin gülümseyerek karşılık vermeniz o kişinin yaptığı ya da dediği kötü bir şeyi önemsemediğinizi gösterir.

(Bir ihtimal önemseseniz bile bunu o kişiye belli etmeyin.)

Gülümsemeyi sizin taktığınız bir maske olarak düşünün. Tüm olumsuzluklara karşı gülümsemeyi öğrenin.

Aslında gülümsemek hepimizin taktığı bir maske değil midir? 

Mesela birinin bize sorduğu "Nasılsın?" sorusuna hazır olarak vermeye alışık olduğumuz "İyiyim." cevabı gibi. 

Ve çok gülen insanların gerçekten mutlu olduğuna inanmamak gerek bence. Çünkü ben inanmıyorum. "Bir insan nasıl o kadar mutlu olabilir?" diye sorup duruyorum kendime. Sonra da diyorum ki "aslında o sadece maske takıyor." 

Tıpkı benim yaptığım gibi. 

Ve bu bölümü de Can Yücel'in dediği bir sözle bitirmek istiyorum.

"Çok gülen insana iyi davranın, çünkü bir yerlerde hep tek başına ağlar."

 -Alıntı değildir. -


Bazı bölümler okuyucular tarafından gönderilenlerin düzenlenmesi ile geliyor ve bir çok tavsiye bilinsede ben kendi düşüncelerimi ve yorumlarımı katarak yazıyorum bölümleri. Sizden ricam lütfen okuyucularımın göndermiş oldukları tavsiyeler ve benim yazdığım tavsiyeleri hiç bir şekilde almayınız. Ve alanı görürseniz bana bildirin. Alsanız bile benim ilk bölümlerde internetten edindiğim bilgiler dahilinde yayınladıklarım gibi "Alıntıdır" yazısını ekleyiniz. En azından emeğe saygısızlık etmezsiniz. Ve bir ricam olacak. Bu kitap benim bildiğim kadarıyla ilk "Tavsiye Defteri" adındaki kitaptır. Ben kimseye o adla kitap yazmayın diyemiyorum. Fakat bu kitabı okuyanlar bilsin istiyorum ki bu adla yazılan ilk kitap bu kitaptır. 
Ve eklemek istiyorum ki özelden aldığım güzel yorumlarınız, tavsiyeleriniz, beni desteklediğize ait yorumlarınız için binlerce kez teşekkür ederim. Sizleri seviyorum. xx 

Tavsiye DefteriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin