#17

17.5K 465 69
                                    

"Günlük tutun."

Size sadece iki kelimelik bir tavsiyede bulundum fakat günlük tutmanız için bir sürü neden sayabilirim. Mesela kendinizi yalnız hissettiğinizde, mutluyken, sinirliyken bla bla bla... 
Evet belki bu saydıklarımdan daha çok neden var günlük tutulması için. Ben günlüğü genellikle yalnız hissettiğimde ve sinirliyken tutarım. Öbür türlü aklıma gelmiyor aslında. Çünkü mutluluğum çok az sürüyor ve unutabiliyorum. Biliyorum belki dediklerim size çok saçma ve alakasız gelebilir. Çünkü şuan ne dediğimi bilmiyorum. Sadece kendinizi kötü ve ya iyi hissettiğinizde günlük tutmak sizi rahatlatır. 
Arkadaşınız olsa bile bazı şeyler içinizde kalır. Herkesin kimseye söyleyemediği illa ki bir sırrı gibi şeyler vardır. Mesela sinirlendiğinizde arkadaşınıza küfür etmek ve o anda o arkadaşlığı bitirmekte isteyebilirsiniz. 
Ya da benim ablam gibi bir ablanız ya da bir abiniz varsa her gün kafasını gözünü dağıtmak gibi bir şey de düşünebilirsiniz. Ama bunları yapmak bazenleri yemiyor tabiki de.

Ah birde heyecanlandığım zamanlar oluyor. Unutamadığım önemli anlar. Hiç unutmak istemiyorum bazenleri. Unutmam imkansız biliyorum ama anlatacağım pek kimsemde olmuyor. Muhtemelen bazılarının böyle olduğu zamanlar vardır. 


Sonuç olarak bence günlük tutmanın bir çok nedeni var. Bana göre günlük ve kitaplar insanın en iyi arkadaşı. Bence günlük en iyi sırdaşımız bizim. Kitaplar ise bizim en iyi dostumuz. Bazenleri okurken kendimizi kitaptaki karakterler yerine koyarız. Kitaplar bizim hayal dünyamızda yolculuk yapmamızı sağlayan nedenlerden biri.

Bir çok kişiye saçma gibi gelebilir dediklerim ama katılma zorunluluğunuz olmadığını hatırlatırım. Ben bu notu yazarken ya da şöyle demeliyim ki biz bu Tavsiye Defterini yazarken hayatımızda yaşadığımız derslerden, sizin yaşadığınız şeylerden ve bir çok şeyden tavsiye veriyoruz. Her neyse. Konunun dışına çıkmak istemiyorum. Sadece bir çok şey belirttim. Ayrıca biliyorum, artık susmalıyım galiba. Ama son kez bir şey demeliyim ki şuana kadar "Günlük Tut." dediğim bir çok kişi kendini daha iyi hissetti. Bunu sırf ben söylemiyorum biliyorum ama sadece gerçekten iyi bir tavsiye olduğunu belirtmek istedim.


Tavsiye DefteriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin