Krist Novoselic

101 7 0
                                    

Krist Anthony Novoselic al II-lea s-a născut la data de 16 Mai 1965 și este un muzician croato-american, cunoscut ca basist și co-fondator al trupei grunge Nirvana. În afară de Nirvana, Novoselic a mai făcut parte din formaţiile Sweet 75, Eyes Adrift, și mai recent din Flipper. Novoselic este activ și pe plan politic, participând la creearea comitetului JAMPAC. Începând din Noiembrie 2007, Novoselic scrie o rubrică săptămânală pe teme muzicale și politice pe website-ul ziarului Seattle Weekly. Novoselic este fiul imigranţilor croaţi Krist și Maria Novoselic și s-a nascut în Compton, California. A locuit acolo timp de un an, după care s-a mutat împreună cu părinţii săi în San Pedro, California, unde și-a petrecut cea mai mare parte a copilăriei. Are doi fraţi: Robert Alan Novoselic și Dillon Malloy Novoselic, iar sora sa Diana s-a născut în anul 1973. În anul 1979 familia Novoselic s-a mutat iarăși, de data aceasta din cauza preţurilor tot mai mari ale proprietăţilor, stabilindu-se în Aberdeen, Washington. Îngrijoraţi din pricina depresiei de care începuse să sufere, părinţii săi l-au trimis să locuiască cu niște rude în Zadar, Croaţia, și mai apoi în Iugoslavia, în anul 1980. Acolo, Novoselic a urmat gimnaziul. Novoselic era admiratorul unor formaţii ca Led Zeppelin, Devo, Black Sabbath sau Aerosmith și pe cănd se afla în Iugoslavia a început să-i asculte pe Zabranjeno Pusenje, Prljavo Kazaliste și Azra. Când a locuit în Croaţia a început să devină interesat de punk rock și a descoperit trupele Sex Pistols și Ramones. A declarat că artiștii care i-au influenţat cel mai mult stilul de a cânta au fost Paul McCartney, Geezer Butler și Gene Simmons. Novoselic a fost căsătorit de două ori. Prima sa soţie a fost Shelli Dilley, pe care a cunoscut-o în timpul liceului și cu care a început o relaţie în anul 1985. S-au căsătorit în Decembrie 1989 și au divorţat la sfârșitul anului 1999. La începutul lui 2004 s-a căsătorit cu Darbury Ayn Stenderu. În prezent locuiește în Deep River, situat în apropiere de zona rurală a districtului Wahkiakum, Washington.

NIRVANAUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum