Assalamualaikum semua. Esok bersamaan 1 May, penilaian akan dijalankan. Sebanyak 43 buah buku yang berjaya melepasi syarat. Saya dah added buku-buku awak ke dalam reading list. Jadi jangan unpublished pula ye.
Baiklah di bawah ini adalah maklumat tentang penilaian tersebut. Anime Award 2021 ada dua senarai pendek.
Bagi senarai pendek I akan menyinkirkan sebanyak 10 buah buku.
🍜Oleh kerana jumlah buku di dalam genre-genre yang tertentu agak banyak, jadi saya akan menolak ikut genre.
Action - 2 buku
Teen fiction - 2 buku
Romance - 2 buku
Fantasy - 0
Fanfiction I - 1 buku
Fanfiction II - 1 buku
Thriller - 1 buku
Short story - 1 buku
Chicklit - 0
Comedy - 0🍜Bagi genre fantasy, chicklit dan comedy tiada penyingkiran kerana terlalu sedikit buku yang didaftar.
🦊🦊🦊
Bagi senarai pendek II pula akan menyinkirkan sebanyak 8 buah buku.
🍜Bagi pusingan ini, penyingkiran akan dilakukan secara random. Tidak mengikut genre.
Btw...
⚠️Semasa penilaian dilakukan, saya akan vote dan komen pada karya-karya anda. Anime Award 2021 hanya menilai watak. Jadi sudah tentulah komen saya juga berkaitan dengan watak.
Komen saya biasa-biasa saja. Tapi harap dapat membantu.
⚠️Sila check semula di bahagian rules. Kerana jika ada yang melanggar rules semasa saya membuat penilaian, sistem penolakan markah & sistem penyingkiran mengejut akan terus dilaksanakan.
***
Anime Award ini hanya award santai yang diuruskan oleh seorang penulis biasa yang jujur di dalam memberi pendapatnya. Pendapat saya mungkin berbeza daripada pendapat orang lain. Saya berharap tiada siapa yang akan berkecil hati apabila keputusan telah ditetapkan. Saya minta maaf awal-awal dahulu jika saya berkasar dalam memberi komen kepada karya-karya awak semua.
Saya harap tiada siapa yang akan lemah semangat setelah keputusan Anime Award dikeluarkan. Jika anda tersingkir, jangan putus asa. Teruskan berusaha. Mungkin rezeki awak tiada di dalam award ini. Ilmu penulisan itu sangat luas. So cheer up✨
Sekian, terima kasih.
YOU ARE READING
The Anime Award 2021 (CLOSED)
De TodoStatus: closed Award yang tidak rasmi untuk menghargai hasil karya para penulis di wattpad. Sila ikuti syarat-syarat yang telah ditetapkan. Tempat adalah terhad!