Plán

26 2 1
                                    

Adam Vojtěch pochodoval po místnosti a přemýšlel, jak svému kolegovi pomoci. Věděl, jak to pro něj musí být psychicky náročné. Sám si takovým období procházel, ale jeho kolega to měl mnohem horší.

______

„Vážený pane premiére a vážení přítomní. Prezident republiky na návrh předsedy vlády a na návrh dnešního dne, jmenoval MUDr. Jana Blatného ministrem a pověřil ho řízením ministerstva zdravotnictví. Nyní je třeba složit slib podle článku 69 ústavy České republiky. Přečtu vám znění slibu a nový člen vlády se slovem "slibuji", podáním ruky prezidentu republiky tento slib vykonal, a poté i písemně jej potvrdil."

Slib se přečetl a Jan Blatný přistoupil k prezidentovi a s velikou neochotou mu ruku podal se slovem "slibuji". Poté přešel ke stolu, kde se podepsal, čímž potvrdil svůj souhlas. Poté se zpět vrátil na místo vedle premiéra. Zeman prosnesl svou řeč, kterou stejně nevnímal, protože se snažil zůstat vzhůru. V noci toho totiž moc nenaspal a bylo to i vidět. Pod očima velké tmavé kruhy a zarudlé oči. Na konci proslovu Zemana se mírně uklonil, aby zamaskoval, že vůbec nevnímal.

„Zvládl si to kvele,"pochválil ho Premiér, když odcházeli ze sálu na tiskovou konferenci.

Blatný to ignoroval. Nejradši by se propadl do země nebo se vypařil.

„Teraz idem na tvoju tiskovku, hej?"zeptal se premiér.

„Já vím! Přece tohle nedělám poprvé! Že?!"

„Kluď!"bránil se premiér.

Jeli na ministerstvo zdravotnictví, kde se pořádala tisková konference.

„Dámy a pánové, vítám vás na tiskové konferenci ministra zdravotnictví,"pronesla tisková mluvčí ministerstva zdravotnictví.

Jako první mluvil Babiš. Řekl něco ve stylu, že přeje novému ministrovi to nejlepší a že by byl rád, kdyby jeho rozhodnutí respektovali a další kecy
o okolo toho.

„Ja teď nyní predám slovo panu ministrovi,"řekl premiér a poodstoupil od pultíku.

„Děkuji panu premiérovi za milá slova. Vážená veřejnost, rád bych hned na začátek řekl, že žádná neschválená vakcína od Evropské unie, nebude použitá tady v Česku,"pronesl Blatný.

Mezi novináři to zašumelo a hned si psali do notýsků.

„Jednoduše, nebude tu žádný Sputnik. Pokud se ptáte na PSA, ten bude nadále používán. S hlavní hygieničkou si o tom ještě popovídáme, ale nepočítejte, že dojde k velikým změnám a za určitou dobu se PSEM začneme určitě znovu řídit. Co se týče ostatních zemí, mám v plánu jim nabídnout pomoc, ale až uvidím, že v Česku už není situace kritická. Podle mých informací co mám, tak vidím, že se situace mírně zlepšuje ale nečekejte nějaké velké rozvolnění. Nechci, aby to dopadlo tak, jako před Vánocemi. Máme také v plánu otevřít očkování pro lidi 60-50 let, ale vždy po pěti a uděláme to s odstupem týdnu. Byl bych velice rád a to jsem říkal, když jsem byl ministrem poprvé, aby s z pocitu strachu, stal respekt. Strach nás dokáže paralyzovat a rozdělovat. Změníme-li strach v respekt, získáme sílu. A toto platí i u ostatních strachů. Děkuji za pozornost,"odmlčel se Blatný a čekal, jakou otázku na něj vychrlí novináři.

„Dobrý den pane ministře, jenom taková osobní otázka. Proč jste se stal znovu ministrem, když jste sám říkal, že už v politice působit nechcete?"zeptala se jedna z novinářek.

Blatný se podíval na premiéra, který mu pohled oplácel.

„Ehm...to vám bohužel říct nemůžu,"odmlčel se Blatný.

A co kdyby jste byl premiérem?Kde žijí příběhy. Začni objevovat