Part 3

186 11 2
                                    

Budak Muka Ketat,Tunang AKu??Seriously??

Kringgggg...Kringgggg...
Jam lonceng ku berbunyi,ah bingitnya!!gumam ku Smbil meraba2 meja mencri jam tersebut....
Ya Allah,aku dah lewat!!Cepat2 aKu bangun & menggapai Tuala Smbil berlari Anak menuju ke bilik air.Usai sdh aKu mengenakan pakaian sekolah yg lengkap,aku turun ke bawah untuk ke dapur & sekali Gus ke sekolah.Aku Hnya meneguk segelas air suam,krna aKu xdk biasa mengisi Perut d awal hari actually Perut aKu ni bertebiat sikit!! sikit??actually BanyaKK!!

Aku menyalami mama & papa krna bas ku sdh tiba,semasa aKu hndk menaiki bas mama menjerit memanggil Nama ku & mengingatkan aKu tntng prkara yg aKu ptut buat d sekolah pda harini.Aku blur & Hnya mengangguk kan kpla ttpi aKu lngsunggg xdk mengingati apa Bnda yg ptut d buat.Tibanya aKu d kls,aku melihat Ada seorang Jejaka yg Sedang duduk d meja ku.Hanna memanggil ku & dia Ingin mengatakan sesuatu ttpi dia xdk berani & terdiam Kerana takut melihat wajah ku yg seperti singa Ingin membaham mangsa.Mesti semua org hairan knp aKu pljr yg slalu ceria but hari ini bertukar wajah seperti harimau.Semua pljr d kelas ku saling bertukar pndangan & ber signal Antara satu Sama lain.

Tiba2 Jejaka tersebut memalingkan dirinya menghadap aKu & dia seraya berkata Hi Baby,knpa lmbt?I dah tunggu sejak jam6 lagi tau dak??Muka ku merah Padam menahan api kemarahan yg Sedang membuak2 d dada,kau kluar dri kelas aKu skrg!kau ingat meja aKu tu untuk Kau duduk ke?senang hati je duduk Tnpa minta izin!& one more thing don't U ever dare call me Baby!I hate it & I hate U!!Now get lost from my class!!Stupid!!Aku sngt pantang bila nmpkk org duduk atas meja,lagi2 meja tu meja aku.Hey xde Akal ker meja tu untuk kta menulis,belajar & etc Bukan untuk duduk sengal!!Kerajaan dah prepare bangku sbgai tmpt duduk,so duduk lah Kat bangku yg depa ni Bengap sngt nak jga duduk Kat atas meja tu apahal??Kang aKu ckp xde otak xbleh jga sbb setahu depa ni sekolah jga so Mestilah tahu kan fungsi sgla meja & bangku tu??Ish geram lah Dng org mcm tu!!

Irham P.O.V

Apahal Minah tu mengamuk sakan eh??Setakat duduk atas meja & pnggil baby xyah lah nak marah sangat,benda kecil xyah nk jerit bagai lah buat kecoh sekolah Jewww xpasai2 nnti Pengetua dengar dia panggil masuk pejabat baru tau!!Serik aKu Wei kena denda tempoh hari,adakah ptut Muka hensem mcm aKu Pengetua denda suru basuh tandas ishhh geramlah..Nasib dia Pengetua kalau hbis dia aKu kerjakan.

Okay,first of all I'm sorry Asha I know I should't sit at ur table or anyone table I know that's wrong & I'm sorry for calling U Baby I don't know that U did't like it.I know it was my fault,but please next time when someone makes U angry at school or publich please don't yell bcoz it just gonna make U have some punishment from our Principal if he heard this & it will make U ashamed!!So be careful Young Lady or I should say Tengku Nur Asha Fazlinda Binti Tengku Mukhriz.K bye GTG see u next time Assalammualaikum...

Class Situasion

Semua org tercenggang Dng keadaan tersebut & mereka xsangka yg Player Nom1 sklh tahu & pndai mengucap kata sorry plus bgi nasihat or should I say Ceramah Free??Mereka semua berbisik2 sejak bila Player Nom1 Sklh berubah mcm tu??Drastik sngt lah kata mereka..

Asha P.O.V

Apa lah sngt yg nak d hairan kan bila Irham ckp sorry & bgi aKu nasihat??Benda normal kott or selama ni depa xprnh dengar Irham meminta maaf??Peliklah org2 Kat kelas aKu ni or lagi tepat untuk d katakan Peliklah Org Kat Sekolah aKu ni!!Benda yg normal xyah lah nak hairan sngt & yg lawaknya Ada yg hairan Smbil mulut ternganga haha lalat besar masuk Kat mulut baru Padan Muka haha..Eh jahatlah aKu ni,ha Sapa suru lain kali buat lagi mulut mcm tu masuk lalat xpa jgn Bnda lain sdh,aku xkan tolong tau,hmm maybe aKu tolong jga lah sbb aKu ni kan Budak baikkk..Amboi masuk bakul sendiri nampak,mestilah kalau Bukan diri kita yg puji xde SapaLah nak puji haha.But bila d fikir kembali,Ada betulnya juga apa yg dia kata & I think I should follow his advice.

Apahal korang hairan eh??Kenapa tercengang??Ha yg tu tutup mulut tu Kang lalat masuk baru Padan muka.Korang ni mcm xpenah nmpk org marah lah..Ish Peliklah kome ni,xkuasa aKu nk mikirnye.

Class P.O.V

What are U relation with Irham??What do U make at him until his changes so Drastik??Do U know b4 this He wouldn't say sorry to anyone except to his parents even that is his fault,but today he is different from b4 & he really change.U such an amazing girl darling.

Discussion are over,so sit down at ur own place student kata cikgu Sejarah kami.Cikgu ni boleh taman garang jga,so semua ikut ckp & lngsunggg xmembantah.Okay listen,b4 we start our studies let me introduce U all to our new student & aKu scra xdk lngsunggg meneguk air liur Smbil meninggatkan tragedi semalam,well kalau Awie Tragedi Oktober aKu pula Tragedi Semalam eh apa aKu merepek ni??sengalll

Iqmal P.O.V

Cool aKu satu class Dng bakal isteri akulah ni yg best haha dpt usha dia.Asssalammualaikum & Salam sejahtra saya Tengku Ridhuan Sofeyan Iqmal Bin Tengku Alim,saya hrp kta semua dpt Jdi kwn yg serasi & baik Antara satu Sama lain.Im done teacher & where should I sit??

Cikgu Sejarah merangkap sbgai guru kelas kami telah mengubah kedudukan pelajar,semua org mengeluh & membantah & yes including me!Cikgu berlaku demikian bagi mengelakkan pelajar drpd berbual semasa Cikgu mengajar & xdk menumpukan perhatian.So Oleh sbb itu,kami scra xtrpksa harus menuruti arahan tersebut & U know what skrg smua pljr prmpuan class aKu Sedang tergedik2 memainkan mata & melemparkan senyuman semanis gula2 kappas ke Arah Iqmal but Iqmal Hanya memandang aku.

AKu hampah & geram begitu jga kwn2 sekelas ku yg lain.well aKu hampah sbb trpksa pisah kedudukan with ma Bff Hanna & aKu geram sbb aKu trpksa duduk sblh mamat Muka Ketat ni A.K.A Iqmal,Manakala kwn2 aKu yg lain geram sbb mereka xdpt chance lngsung untuk duduk sblh Iqmal.

Iqmal sngt gmbira hariini even dia xsenyum lngsung Kat Asha & Manakala Asha pula menganggap hari ini adalah hari yg teruk bagi dirinya.Dia berharap hari ini berlaku Dng cepat,spya dia pulang ke rumah & melelapkan mata & kepalanya yg Sedang d attack migraine itu.

Iqmal hairan knpa Asha sngt senyap adakah dia mmg mcm ni?xbleh Jdi katanya aKu kena siasat ni,So Iqmal mengambil keputusan untuk bertanyakan Hal Asha kpd mamynya.

Berbunyi Sahaja lonceng menandakan wktu pulang sdh sampai aKu berdiri & mengemas barang2 lalu keluar Dengan Hanna.Aku mengadu sakit migraine & Hanna Menyuruh ku agar balik cepat ke rumah untuk Makan & Tidur rehat katanya.

Iqmal hairan knpa aKu bersikap dingin terhdpny & knpa aKu berkelakuan sprti xdk mngenali dirinya??peliklah Asha ni gumam Iqmal.

Tiba shaja aKu d rumah aKu menyalami ibu & naik keatas untuk membersihkan Badan lalu Tidur mls aKu hndk mkn.Baru seminit aKu membaringkan diri aKu dikejutkan Dng kedatangan mama ke dlm bilik ku.Seperti yg ku jngka ini Mesti berkaitan Dng Iqmal,so Tnpa di tnya aKu mencritakan tntng Iqmal yg berada satu kelas Dng ku & yg paling teruk kami berada d tempat duduk yg Sama.Wow mama pula kelihatan gembira Mendengar crrita itu & mama memeluk serta Mencium ku & menasihati agar aKu bersikap baik terhadap Iqmal.Aku Hnya menganggukkan kpla & mengatakan hasrat ku yg Ingin tidur,lalu mama keluar & aKu trus tidur..Sakit dhooo migraineeee

P/S:How with part 3??Ngam tak??keep voting & read it hee..Btw silakan comment & Nyatakan pendapat korang tntng My story okay??Love U all Assalammualaikum

Budak Muka Ketat,Tunang AKu??Seriously??Where stories live. Discover now