Part 1

714 19 2
                                    


Budak Muka Ketat,Tunang AKu??Seriously??

Tahun kedua ku bersekolah di sekolah tinggi bukit badong,aku masih tidak biasa dengan sekolah Dan para pelajarnya maklumlah aku sorang yg pendiam & tidak aktif dlm apa2 aktiviti sprti kwn2 kata aKu ini seorang yg "kaki bangku" well actually aKu lebih gemar berdiam diri drpd menyertai aktiviti2 tersebut,& juga kerana keadaan dri ku yg cpt sakit.

Semasa perhimpunan pljr guru sukan sklh kmi tlah mengumumkan tntng acara sukan yg akan berlangsung pada minggu hadapan selama seminggu & aktiviti pembelajaran turut dibatalkan bagi memberi laluan untuk aktiviti sukan.Semua pelajar kelihatan gembira except me!!!Yes EXcept Me!!uhhh I hate it..AKu mengeluh & mendengus kasar,perbuatan ku itu tlah mnybbkn kwn ku berpaling ke Arah ku & dengan wajah yg penuh kerisauan dia bertnya keadaan ku & knpa aKu mengeluh??there's something bad happen or ur felling not good??katanya kpd ku & aKu Hnya menjwb sepatah iaitu 'nothing'.

Usai perhimpunan tersebut kami smua pergi ke Kelas masing2 krana sesi pengajaran akan d mulakan sebentar lagi.Semasa Dlm perjlnn blik ke Kelas aKu telah berlanggar dengan sorang pelajar llki,perlnggaran tersebut tlah menyebabkan aKu terjatuh & kpla ku terhentak d bahunya.

AKu memarahi pelajar tersebut kerna tidak hati2 & dia xdk sepatutnya berlari2 d kawasan tangga lebih2 lgi dlm keadaan mcm ni,Kerana ianya membhyakan.Perkara yg menggeramkan lagi pelajar tersebut xdk mengiakan kataku tetapi dia hanya tunduk sambil tanganny bergerak menuju ke Arah dagu ku & scara automatik aKu menepis & mengingatkanny bhawa haram bersentuhan dengan bkn muhrim & sprti tadi dia xdk mengendakan kataku & dia tetap melakukan hal yg dia Ingin lakukan.Aku xdk dpt menghalangny lgii krna aKu telah terperangkap Dlm kurunganny & aKu trpksa berdiam diri,mnakala dia trus meletakkan tangannya ke dagu ku & memksa ku untuk mendongakkan kpala lalu dia memeriksa dahi ku yg terhentak tadi mungkin dia risau aKu tercedera.

Setelah selesai memeriksa,dia dengan lagak sprti seorang Dr memberitahu bhwa dahi ku tidak cedera & memberi ku amaran spya Lebih hati2 d lain hari,& I was like uh bukan dia Kah yg ptut berubah untuk xberlari d kwsn sklh,lebih2 lgi d tngga!! Kataku bermonolog dlm hati.

AKu terasa seperti Ada tngn yg melambai2 d wajahku & tindakan tersebut membuat ku tersedar & aKu Lantas kembali ke alam realiti.Aku fikir diri ku sudah berada dlm Kelas serupanya aKu masih berada d tangga bersama pljr trsebut & hal yg membencikan kami msih berada dlm posisi yg sma.

AKu memijak kakinya dengan hrpn agar tindakan itu dpt meloloskan driku & guess what I'm success Yeah U got me! Monolog ku dlm hati..Dia mengaduh kesakitan & bertnya knpa aKu berlaku sedemikian?So aKu berterus terang & aku meminta diri untuk ke kelas but pelajar tersebut menghalang pergerakan ku skli lgi,ttpi kli ini Dia menarik tangan ku,& berkata 'Kau hutang aKu harini,so met me at kantin masa rehat & I will wait for U,so don't be late!'katanya separuh memberi amaran kpd ku & I was uh what the fish with that!!

Dia Hnya senyum & meletakkan tangannya keatas kpla ku Smbil mengusap kpla ku & dia berkata good bye baby take care meet U at kantin after the this & don't be late,Muaahhh katanya.Dengan wajah yg kehairanan & bengang aKu prgi ke kelas.

Tibanya d kelas aKu d serang Dng prtnyaan yg bertubi2 Oleh kwn ku si Hanna.Hanna Or Nama sebentar Tengku HArianna Tengku Matusin A.K.A si mulut becok adalah kwn Karib ku d sklh ini,Kerana Hanya dialah org yg aKu selesa berteman,Manakala yg lain Hnya biasa2 Saja.Dia memberitahu bhwa nasib smasa aKu masih berada d luar cikgu yg mengajar blum tiba & dia menasihati ku agar brhati2 & harus berada dlm kelas sblum ketibaan cikgu tersebut.Katanya cikgu tersebut Amatlah garang & aKu Amat bersyukur krna cikgu trsebut belum tiba d kelas.

Tidak lama kemudian,cikgu tersebut tiba & aKu bersyukur krana aKu terlpas dri sgla prtnyaan Dri Hanna.Selepas selesai sesi pembelajaran skrg tba masanya untuk rehat & aKu sngt penat.Oleh sbb itu,aKu Hanya mengirim mknn kpd Hanna & dia mengerti.

Setelah wktu rehat selesai kami tlah menyambung kmbli sesi pmbljrn & Setelah selesai Detik yg pling d nnti Oleh kesemua pljr iaitu Detik kepulangan tlah tiba & kmi Langkas bangun mengucapkan terima kasih cikgu & kemudian Setelah cikgu ke luar kmi Lantas mengemas beg & semasa aKu sibuk memasukkan barang dlm beg & tiba2 Ada suatu suara garau memecah kesunyiaan di Antara aKu & Hanna.

Kami slg berpndngan & sekali lgi suara garau tersebut bersuara & Kali ini dia memanggil Nama ku pula. Tengku ku Nur Asha Fazlinda Binti Tengku Mukhriz pnggilnya & kami mengmbil keputusan untuk melihat ke Arah suara garau tersebut & aKu Serta Hanna terkejut.

Well,actually aKu tak terkejut sngt pun Cuma aKu just shock sbb how pljr tu tahu Nama aKu?Sedangkan msa kitaorang berlanggar tdi xda pun sesi perknlan kena buat.Mnkla Mina sblh aKu ni terkejut pula psal dia hairan mcm mna Player Nom 1 sklh A.K.A Tengku Irham Zurian Syah Tengku Ahmad kenal Dng aKu & knpa dia xtahu yg aKu kenal Dng Player nom1 ni.

Hanna Lantas mencubit lengan ku & aKu terjerit kecil Smbil Brkta sakit siot Kau apahal cubit2??

Hanna P.O.V

Kau kenal Dng player ni?Mcm mna?Knpa aKu xtahu?Kau kena hati2 dia ni player nom1 sklh kta tau,smua pljr tau yg dia ni playboy.Yelah even dia hensem,kaya & org kata full package lah dia ni,playboy ttp playboy so aKu hrp Kau tak terjebak Dng dia.So hati2 & sorry I Got t go so be careful.Assalammualaikum

AKu pula Hnya mmpu berdiam diri Mendengar kata2 Hanna tdi & Lantas aKu menjwb salam Yg diucapkan Hanna Setelah terdengar Llki trsebut mnjwb Salam dri Hanna.Apabila aKu menyadari bhwa Hanya kmi berdua dlm kelas aKu kelam Kabul memasukkan smua barang ku & bergegas kluar untuk pulang.Manakala Llki tersebut A.K.A Player Nom1 itu Hnya mengikuti Langkah ku dengan senyuman.Senyuman yg aKu xtahu apa mksd ttpi aKu ttp membiarkannya berada d blkng ku,krna xda Hak aKu untuk melarangnya.

Beberapa Langkah sblum kluar dri pagar sklh menuju ke bus stop Llki itu memanggil nama ku & aKu menoleh Kerana dia sdh berada d sblh ku.Dia bertnya knpa aKu xdk prgi berjmpany d kantin sprti yg diarahkannya pagi tdi.

AKu membritahunya perkara sbnr & aKu jga berterus terang yg aKu xdk Akan berjmpa Dngny krna tiada urusan yg pnting & aKu Hnya mengucapkan Salam krna bas sklh yg ku ikut telah smpai.Tiba Sahaja aKu d rumah,aku terus memberi Salam & menyalami tangan ibu ku & trus meminta dri untuk membersihkan dri & menunaikan solat Zohor.Setelah Usai menunaikan solat aKu merehatkan dri...

P/S:What do U think about my new story??Interesting or boring?Enjoy ur reading..Assalammualaikum & Salam sejahtera

Budak Muka Ketat,Tunang AKu??Seriously??Where stories live. Discover now