Budak Muka Ketat,Tunang AKu??Seriously??
Pagi ini aKu Merasa segar sekali,sbb aKu Tidur Lena semalam but aKu lapar,so Lepass sampai Kat sekolah aKu trus mengajar Hanna ke kantin."Hanna Jom teman kan saya p kantin,laparlah ekk??"Hanna trpksa menuruti kemahuan ku,Kerana dia takut aKu kan d serang gastric..Setibanya kami d kantin,aKu terus menuju ke kwsn makanan & suddenly aKu patah balik & mengajak Hanna plg ke kelas..
Hanna P.O.V
Ni Mesti kes mknn xsedap lah ni Kann??
Asha P.O.V
Ha mestilah & mknn Kat Sana semuany aKu xsuka & Xpndai mkn..Allah kan Kau tau yg aKu ni pemilih sikit..so fhm2 lah..
Ha sikit lah sngt ekk!!kata Hanna Smbil menjelir lidah..Sampai d kelas aKu duduk d tmpt ku & Ada sebuah bungkusan berada d atas meja.Aku tnya Iqmal sbb dia dah smpai maybe dia tau kot Sapa letak Hadiah tu or Benda tu dia yg punya..
"Iqmal ni Sapa punya??sapa letak??kau punya ke??aku bertanya,but Iqmal xdk mengendahkan soalannya.Ish geram aKu Dng Muka Ketat ni,aKu Angkat benda tersebut & letak Kat dpn mata dia Smbil mengulang soalan yg sama.Akhirnya Iqmal mnjwb "Hadiah tu dri ntah Sapa Nama dia klu xsilap Ada Am2 blkngnya,dia suru bgi Kat kau so aKu suru letak ja Kat meja mls nak Layan.Btw apa hubungan korang ha??Dia bf Kau Kerr??
Bf??kau gila Ka apa??dia tu player okay xkan lah aKu nk Dng dia??aku xdesperate nk berboyfriend lah!!kata ku kpd Iqmal & suddenly aKu nmpk Iqmal tersenyum Lebar,manis senyumannya seperti Gula..Amboii hiperbola pula aku ni..
Ohhh bguslah aKu bukannya apa tpi kau ingatkan apa mamy & mama kau kata mlm tu & drg dah plan apa untuk kta berdua kan??Aku xnaklah depa frust nnti kata Iqmal..Yup I knowlah,but kau xkisah ke kena jodoh dgn aKu??Ker kau suka dgn aKu ha??kata ku Smbil gelak & ku sadari semua mata dlm kelas tertumpu kpd ku termasuk Iqmal & aKu mula Merasa xdk selesa krana wajah prmpuan2 d kelas ku sdh mulai masam & badmood.Mnakala Iqmal pula semakin tajam melihat ke Arah ku,Smbil berkata knpa klu aKu suka Kat kau??slhkah??aku Sndri xprcya dgn hati & diri aKu,but the truth is yes I ❤️U & I promise I will ❤️ U till jannah!So Tengku Nur Asha Fazlinda Binti Tengku Mukhriz will U marry me??kata Iqmal dengan nada yg perlahan cukup Hanya kami berdua yg dengar.
Iqmal knpa tiba2??mamy suru ker??Stop joking Iqmal!!aku bertanya & ku lihat smua mata yg memandang sdh berpaling ke Arah lain..I'm not joking sayang Kata Iqmal,euwww geli tekak aKu dgn prktaan tu...Dahlah Iqmal mls nk Layan kau,better aKu p stdy nnti makin merepek pula kau Niii..
Hari ini masa berlalu dgn Pantas,tiba Iqmal d rumah dia terus mndptkan mamy Nya & memberitahu bhwa dia sdh melamar Asha & dia meminta agar pertunangan mereka d percepatkan.Mamy terkejut but mamy jnji akn discuss dgn mama Asha ptg ni kata mamy & dgn itu Iqmal melompat Smbil menjerit yeah..aKu nk tunang dgn Asha be prepare Asha U will be mine katanya Smbil gelak jahat hahaha.
Seperti yg d jnji kan mamy Bertemu & berbincang dgn mama tntng permintaan Iqmal tersebut..Setelah berbincang slama sejam mereka mencapai kata sepakat & memutuskn pertunangan Akan d adakan pada hari jumaat ini.
Tiba d rumah mama memberitahu Asha tntng Hal tersebut & Asha terkejut lalu membantah pertunangan itu..No ma Asha Xmau tunang Asha masih muda masih belajar ma,buat apa Asha nk tunang??Asha masih bnyk Bnda nk focus..Asha baru 16 tahun Maaaa...please maaa Asha Xmau...Asha tunang je pun bukanny kawin..Asha setujulah ye syg..Mama papa pun dah setuju & pertunangan tu Akan diadakan pada hari jumaat ni.So esk kta Akan shopping dengan mamy & Iqmal.
Uhhhh I hate U Iqmal!!!kata Asha dlm hatiiiiii....Siap kau esk!!
P/S:How with part4??Hmm pendek je part ni xtau nk sambung,but enjoy it...keep reading,voting & comment..give ur opinion about it...Arghhh Result kluar next week!!doakan yg terrbaik buat saya & kwn2 k....Hope smuanya Okay & sprti yg diharapkannn.....
P/S:MPM please naikkan kirakan pointer saya okayyyy...berharap sngt3 Kat MPM!!!
YOU ARE READING
Budak Muka Ketat,Tunang AKu??Seriously??
Teen FictionDon't hope to much with my story,bcoz I know that my story isn't interesting much.But enjoy it.