{ Voordat Je Leest ...}

930 8 7
                                    




TN: !! Dit verhaal is niet door mij geschreven! De auteur is boyifyouknew . Ik vertaal het verhaal enkel naar het Nederlands !!  -M
TN 2: !! De oorspronkelijk versie van Golden Boy in het Engels is niet meer terug te vinden op Wattpad. Wel op AO3 (@/boyifyouknew2) en Inkitt (@/boyifyouknew) !!

Hallo! Mijn naam is Samine maar op dit platform ben ik beter bekend als @boyifyouknew. Neem even de tijd om dit deel te lezen voordat je aan Golden Boy begint.

-DISCLAIMER/ INHOUDSWAARSCHUWING-
Ik wil beginnen met een aantal waarschuwingen voor het geval dat iemand begint te lezen en de inhoud als aanstootgevend ervaart (wat ik snap). Als je dit hoofdstuk absoluut wilt overslaan, wil ik toch vragen om ten minste onderstaand deeltje te lezen.

Golden Boy is 18+; met andere woorden- enkel voor volwassen lezers. Dit verhaal bevat erg expliciet seksuele inhoud, taalgebruik, het gebruik van drugs en alcohol, huiselijk/familiaal conflict, emotionele stress, mentale aandoeningen, ontdekken van seksualiteit, en ook andere minder specifieke onderwerpen die sommigen als triggers kunnen ervaren. Ik zou beleefd willen vragen dat als één of meer van de juist genoemde onderwerpen je oncomfortabel maakt , of als je snel boos of ontdaan bent, je dit boek nu verlaat. Ik vraag ook dat lezers onder de 18 jaar geen comments achterlaten (of toch ten minste geen comments waarin je jouw leeftijd vermeld, wat ik al vaak heb gezien) omdat dit mij en andere volwassen lezers extreem oncomfortabel maakt. Als er toch minderjarige lezers willen doorgaan met lezen, doe dit dan alsjeblieft incognito.

Dit boek is op geen enkele manier bedoeld als seksuele opvoeding. Sommige van de volwassen scenes zullen geen zekere aspecten van seks in de realiteit bevatten, en moeten dus niet gebruikt worden als voorbeeld van realistische, gezonde seks. Voor fatsoenlijke en medische geverifieerde informatie over dit onderwerp kan je surfen naar plannedparenthood.com (Engels), naar awel.be (Nederlands) of naar watwat.be (Nederlands).

Omdat dit verhaal dingen zoals ruwe seks, fysiek geweld en het gebruik van drugs en alcohol bevat, vraag ik dat personen die gevoelig zijn aan deze onderwerpen meteen weggaan. Er zullen geen trigger waarschuwingen zijn in het boek zelf, aangezien ik vind dat sommige waarschuwingen de aankomende inhoud van een hoofdstuk spoilen. Dit is de enige inhoudswaarschuwing, ik ben niet verantwoordelijk voor personen die toch doorgaan met lezen en consequent beledigd worden of zich oncomfortabel voelen. Verlaat gewoon het boek als je je oncomfortabel voelt- je bent op tijd gewaarschuwd. Ik wil niet dat de comment sectie  overloopt van mensen die toch inhoud blijven lezen die zij als aanstootgevend ervaren.

-WAT IS ER GEBEURD met de OUDE GOLDEN BOY-
Als je hier bent is het waarschijnlijk omdat je al een fan was voor de oude versie eraf werd gehaald of omdat je er ergens anders van hebt gehoord en je kwam hier om dan te zien dat het eraf gehaald is. Wat het ook mag zijn, bedankt om je tijd te nemen om dit te lezen. Ik heb een paar verduidelijkingen en wat uitleg om mee te delen.

[Inhoudswaarschuwing: DEPRESSIE, ZELFMOORD] In December 2019 bevond ik me mentaal op een extreem slechte plek en leefde ik slecht op een kamer op de universiteit waar ik toen totaal nog niet klaar voor was. Ik haalde mijn vakken niet, at heel weinig en had een zware depressie waar ik geen medicijnen voor nam. Het gaat nu natuurlijk veel beter met me, maar die maanden hebben me bijna mijn leven gekost als mijn liefde voor Harry Potter niet terug opgewekt was geweest rond die tijd.
Ik vond troost in de fandom waar ik al in hoorde sinds ik 10 was en mijn herontdekte passie gemixt met al die Fred Weasley TikToks zorgde ervoor dat ik weer ging schrijven- iets dat ik al veel te lang niet meer had gedaan. Ik besloot mijn seksuele frustratie, depressie en verveling allemaal in één keer aan te pakken, en Golden Boy was geboren.
Ik had een nieuwe passie voor schrijven ontdekt, ook al was ik nog steeds erg depressief.  Deze passie werd alleen maar groter toen het aantal lezers omhoog ging. Ik herinner me nog één van mijn beste dagen in die periode. Ik werd een morgen wakker en het aantal keer dat het boek gelezen was was van 5 duizend naar 100 duizend gegaan. En dit somt eerlijk gezegd ook mijn hele probleem op. Terwijl ik schreef, liet ik de "beroemdheid" en aandacht naar mijn hoofd stijgen. Ik verwaarloosde het ding dat me in eerste plaats populair had gemaakt, het boek zelf. Ik dacht niet goed na over het plot, gaf geen aandacht aan de personages door een achtergrond verhaal of persoonlijke motivatie, en nog heel wat andere dingen. Door mijn eigen schuld heb ik een paar ernstige fouten gemaakt in het schrijven en helaas waren veel van die fouten erger dan het gebrek aan een achtergrond verhaal.
Hoe groter het boek werd, hoe meer mensen het gebrek aan zorgvuldigheid in mijn schrijven opmerkten. Onder meer enkele triggers die ik gewoon schreef zonder even te stoppen en na te denken wat het effect op mijn lezers kon zijn. Ik was ongevoelig en onvolwassen. Mijn eigen onzorgvuldigheid zorgde ervoor dat niet enkel sommige van mijn geliefde lezers gekwetst werden door mijn werk maar ook ikzelf. Mijn schaamte en schuldgevoel leidden me ertoe het boek weg te halen (samen met de irrationele angst dat Wattpad het zou verwijderen), zwerend dat ik nooit opnieuw zou beginnen. Ik heb officieel mijn excuses aangeboden en ben uitgekomen voor al mijn fouten. Mijn gebrekkig schrijven was exact dat, - van mij. En voor alle teruggekeerde lezers die gekwetst zijn door de oude versie, mijn oprechte excuses.
Dat gezegd zijnde, een paar maanden gingen voorbij zonder content van mij. Golden Boy was weg en mijn sociale media werd stil. Ik werd verteerd door schuldgevoel over dat ik mezelf mijn passie liet opgeven - totdat ik de hulp die ik nodig had ging zoeken.
     Ik begon therapie te volgen en neem sindsdien medicatie. Ik ben gediagnosticeerd met een ernstige suïcidale depressiestoornis, acute angst en ADHD, en ik ben trots dat ik mag meedelen dat ik al twee maanden naar een ziekhuis aan het gaan ben om intensieve therapie te volgen. Ik ben al goed gevorderd en ik heb een nieuw perspectief gekregen op mijn fouten. Ik realiseerde me dat ik alles heb gedaan wat ik kon. Ik heb het aanstootgevende materiaal weggehaald, heb mijn verontschuldigen aangeboden aan degenen die ik gekwetst heb en ben uitgekomen voor al mijn fouten. Maar zoals sommigen al aangaven, maakt dat de problemen niet ineens goed. En daarom heb ik beslist om het te herschrijven.

Golden Boy // Officiële Nederlandse vertalingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu