1- Taktiklerim

2.2K 87 9
                                    


Helloooooooo :)))

Girişte merhaba diyerek başlamak istedim . 

Türkçe kısa ve öz anlatacağım .

İngilizceyi evde nasıl öğrenebilirsiniz ?
İzlediğim 1500 video dan çıkardığım 10  önemli madde var bunları sizinle paylaşmak istedim :))). İlk 4 tanesi bu bölümde olacak .

1- Dinleme
Konuştuğumuz dili yani Türkçeyi nasıl öğrendiniz  ? Ailemizden veya çevremizden  duyarak değil mi ?  Bir gün uyandınız ve Türkçeyi konuşma başlamadınız. Hataların ve yanlışların  oldu hala yanlış söylediğin kelimeler vardır . 

Yani kulak alışkanlığı sürekli ingilizce veya öğrenmek isteğiniz dil neyse onunla ilgili şarkı dinleyin ve dizi izleyin.

2- Yazma

Doğduğumuz zaman yazmaya başlamadık . Hatta çoğumuz 7 yaşında okula gittik ve alfabeyi , yazmayı öyle öğrendik. Ben İngilizce'nin alfabesi bizimki ile aynı olduğu için pratik yapılmasının gerektiğini düşünmüyorum.  ( Çince , arapça vb. Gibi değil bu yüzden pratiğe gerek yok bence ) Onun yerine insanlar  öğrenmek istediğiniz dilde  konuşun .

Sosyal medyadan ( instagram vb.) sevdiğiniz bir oyuncu veya tanınmış bir kişinin fotoğraf altına "İngilizce öğrenmek istiyorum , konuşmak isteyen ?" gibi ingilizce birkaç cümle  yazarsanız . Bir sürü kişi size yazar . İsteğinizi kişiye cevap verirsiniz.  İstemediğiniz engellersiniz olur biter .

3- Okuma
Doğru söylemek gerekirse ben hiç ingilizce kitap okumadım çünkü ingilizcem o kadar iyi değil okusam da anlamam :))) .

İngilizce bir şarkı seçin telefon dan şarkıyı açın web sitesinden şarkının sözlerinine bakın aynı anda söyleyin. Bu size okuma yani telaffuz 'unu geliştirecektir .

4-Konuşma

İki türlü konuşabiliriz.  1. Yazarak 2. Sesli olarak. Günlük hayatımızda ikiside kullanıyoruz.  Hatta ben şuan yazarak tanıdığım ve  tanımadığım bir sürü kişi ile konuşuyorum . Sesli konuşmayı daha çok tanıdıklarım la oluyor. 

Kısacası 2 madde ve 4 madde birbirine yakın internetten iyi bir arkadaş edinerek onunla hem yazışarak hem konuşarak yabancı dilinizi geliştirebilirsiniz .

Good bye 👋

Girişi merhaba diyerek yaptım çıkışı da görüşürüz' le olsun istedim.  Umarım işinize yarar bu bilgiler . Bir sonraki bölümde önemli 6 madde daha vereceğim böylece taktiklerim bitiyor...

Dil Kitabı : İngilizceHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin