Bölüm 3 | Karşılaşma

11 6 4
                                    

Multi Medya : Ali

İlkbaharın o sıcak ve huzur dolu güneşi annemin uyanmam için açtığı güneşlik sayesinde perdelerin desenlerinden süzürlürken gözlerimi açmamak için büyük bir savaş veriyordum. Ama kazanan annem ve gün ışığı olmuştu.

Neden bu kadar erken kalkmam gerek diye içten içe hayıflanırken elim kendiliğinden komidinin üstündeki telefonuma gitti. Elime alıp yüzüme yaklaştırdığımda saati görmemle gözlerimin fal taşı gibi açılması bir oldu. Saat öğlen birdi.

Nasıl bu kadar uyudum diye içimden geçirirken saatin altındaki tarihi görünce rahatladım. Bugün Cumartesiydi ! Sonra sınavlarımında bittiği aklıma gelince yüzümde kocaman bir tebessüm oluştu.

Yatakta yarım saat amaçsızca bir sağa bir sola dönerek vakit harcadım. En sonunda sıkılıp kalktım. Ayağıma parmak ucu açık beyaz tetkiklerimi giyip dolaba doğru yürüdüm.

Gri gramafon desenli bir tişört ve beyaz havuç pantolunumu alıp kapağı kapattım. Bir süre aynada seçtiğim kıyafetleri üstümde tutarken saçımı nasıl yapsam diye düşündüm.

Tabiki de bu kararsızlığımı her zaman olduğu gibi Pinterestten giderdim. Hoş ve spor bir topuz modeli seçtim. Ama saçıma uygulamam yine ve yine yarım saatimi almıştı. İnsanlar çabucak nasıl yapabiliyor diye düşünürek aynada şaheserime baktım .

Ayna karşısında oyalanmam bitince aşağı annemlere de gösterip tebrik almak için odamın kapısını açtığımda aşağıdan seslerin geldiğini duydum. Merdivenin başına gelip kulak kesildim.

Tek tanıdık ses babamın ve anneminkiydi . Diğerleri yabancıydı. Önemli bir konuşma yapıyor olabilirler dikkatlerini dağıtmayayım diye yavaş adımlarla aşağı inip su içmeye geçtim. Konuşma bitti mi diye mutfağın kapısından bakarken annemle karşılaştım. Ellerimi havaya kaldırıp
"Sultanım ben hiç birşey hem görmedim hemde duymadım. " Diyerek annemin tepkisini anlamak için gözlerimi yarım açıp baktım .

Kısa bir süre beni süzdükten sonra gözlerimi tam açtığımda bir ne göreyim kahkaha atmamaya çalışmak için dudaklarını birbirine bastırıyordu. Önce biraz kızdım ama annem "Büyüdün artık. Bizi dinlemediğini biliyorum. Böyle şekilden şekile girmene gerek yok" dediğinde içimi bir rahatlama aldı.

Küçükken babamın şirket toplantılarının önemli kısımları bizim evde konuşulurdu . Yada annemin özel dikkat edilmesi gereken öğrenci velileriyle toplantısı bizim evde olurdu. Ebeveynlerim de bu iki durumun özel olduğunu ve benim duymamam gerektiğini söyler beni uyarırdı. Ama çocuktum ve merak ediyordum , ne yapayım . Büyüdükçe akıllandım ve işlerine karışmamaya başladım.

Oturma odasındakiler beni duymasın diye sesimi alçaltarak "Peki kim bu adamlar ? " Diye sordum. Annem bu sorun üstüne heyecanlanarak anlatmaya başladı. Babam bugün Proje ve Strateji Geliştirme Departmanı Müdürlüğünden CEO luğa terfi etmiş. Bunun şerefine evi tadilat ettirecekmiş. Annem hep mutfağın küçük olmasından yakınırdı. Babamda anneme sürpriz yapmak istemiş. İçeridekiler de ustaymış ve bugün tadilata başlanacakmış. Duyunca önce tereddüt ettim . Tamam sınavlarım bitmişti ama önümde dağ gibi üniversite sınavı vardı . Bu durum beni olumsuz etkiler mi diye düşünmeden edemedim.

Annem beni böyle görünce "Ne oldu ? Sevinmedin mi ? Sen de hep istiyordun . Hem odanı da istediğin renge boyatıcakmış." Bunu duyunca sevinmiştim. Anneme aklımdan geçenleri söyledim. "Tadilat bitene kadar otelde kalacağız. Biz akşamları seni yalnız bırakırız . Rahat rahat çalışırsın . Hem balkonuda var . Hep istediğin gibi. " Balkon odamda da vardı ama balkon sevdam her yerde ve her zaman daim kalacaktı.

Otelde kalma fikri aklıma yatmıştı . Nergis Teyze varken otel fikri akıllarına gelmesini yadırgamamıştım . Büyük ihtimalle oğlu ona kalmaya gelmişti ve bu sefer daha uzun kalacağı belliydi.

Canım ne zaman sıkılsa Nergis Teyze ye kalmaya giderdim . Ama evde oğlunun olmaması şartıyla. Annemlerde o da tanışmamı istemiyordu. Nedenini bilmiyorum ama öğrenmek için de çabalamıyorum artık.

Biz annemle konuşurken ilk önce babam sonra da ustalar çıktı. En son çıkan iki kişi ise ağzımın bir karış açılmasına neden olmuştu. Bunlar Demir ve Ali ydi.

Anlamayan gözlerle onlara baktım. Babam hissetmiş gibi onları tanıttı. "Bu iki genç ustaların başında duracak benim yerime ne yapılması gerektiğini söyleyecek kızım. Bu genç Ali . Babasının inşaat firması var. Bizim şirket ailesiyle iş yaptığında tanıştık. Bu da Demir. Kafe işletiyor. Cansu'yla gitmiştiniz ya... İyi çocuktur. "

Babam tanıtmayı bitirirken ben Demir'in kafe işletmesine takılmıştım. Çünkü Cansu böyle bir şeyi daha önce dememişti.

Bu genç yaşta kafe işletmek her yiğidin harcı değil diyecektim ki bizimkilerin ortamda bulunduğunu idrak edip sustum .

Sanki hiç tanışmamışız gibi kibar bir ses tonuyla " Tanıştığıma memnun oldum . Bende Kiraz . Babam söylemiştir . Bu işi zamanınızı ayırıp devraldığınız için teşekkür ederim" dedim. Annem ve babam hayretler içinde bana bakıyorlardı . Bazen ciddi ortamlarda patavatsızlık yapan kızlarının böylesine naif konuşması elbette ki şaşırmalarına sebep olmuştu . Onlar bana bakarken ben çaktırmadan Ali'ye bakıyordum . Kafe de ilk gördüğümde dikkat etmemiştim ama epey yakışıklıydı . Allah sahibine bağışlasın diye iç geçirdikten sonra annemlere odaklandım .

" Hadi kızım . Kıyafetlerini topla , valizine koy . Biz hazırız ; seni bekliyoruz . "

" Tamamdır . Hemencecik hazırlanıp geliyorum " deyip merdivenleri koşar adım çıktım .

Odama çıktığımda heryer birbirine girmiş bir vaziyette bana hi dedi. Hangi ara bu kadar dağılmıştı ki ? Sonradan aklıma dank etti . En arkaya koyduğum pijamalarımı almak için önündeki kıyafetleri uyku sersemliğiyle yere fırlatmıştım .

Az bir vaktim vardı . Hemen kıyafetleri dolaba tıkmadan gerekenleri almam gerekiyordu .

On dakikanın sonunda valizim hazırdı ve odam topluydu . Valizimin tutma sapını yukarı kaldırdım ve çekeleye çekeleye merdivenlerin başına geldim .

O kadar çok eşya almıştım ki merdivenlerden bu valizi indirmenin imkansız olduğuna karar vermiştim . Benim bu çaresizliğimi gören Demir yanıma gelmek için bir adım attı ama Ali daha erken davranıp yanıma gelmişti bile . Zaten tercihim Ali den yanaydı . Bu durumda işime gelmişti doğrusu .

Valiz elinde aşağı indiğimizde vedalaşıp arabamıza bindik ve otel serüvenimiz böylelikle başlamış oldu .


Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: May 05, 2021 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

İşin Rengi Değişti Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin