1

22K 86 2
                                    


"No daddy,Jas tak nak kahwin.. Jas muda lagilah." Bergema suara Jasmine berdebat dengan daddynya di ruang tamu. Jasmine membantah seratus-peratus idea yang baru di sampaikan padanya." Keputusan daddy dah muktamad Jas.. No objection! Full stop!" Encik Khairi Evans bergegas bangkit meninggalkan anak dan isterinya Fatimah di ruang tamu.

"Mummy Jas tak nak kahwin please pujuk daddy mummy.." Tak putus-putus Jasmine memujuk mummynya. Dia yakin yang mummy seorang yang lembut hati dan sudah tentu akan turut memujuk daddynya.

"Mummy tak boleh sayang.Daddy Jas dah buat keputusan dah tu. Lagipun lelaki tu anak kawan daddy,baik orangnya Jas.Hensem lagi." Kata Mummy Jasmine. Mummy Jasmine seorang yang lemah-lembut dan penyayang. Amat berbeza sikapnya dengan Jasmine. Jasmine seorang yang manja dan permintaannya harus di turuti kalau tidak merajuk berhari-hari dia.Jasmine juga seorang yang agak bebas bersosial, clubing lepak bersama kawan adalah rutinnya setiap malam. Bergaul tak kira lelaki dan perempuan, berpakaian pula hanya menutup apa yang patut.

"Okaylah Jas.. Mummy nak teman daddy jap okay.."

Jasmine hanya mampu memandang belakang badan mummynya yang berlalu memanjat tangga. Dia menghempaskan tubuhnya di sofa sambil otak memikirkan cara bagaimana hendak melepaskan diri dari wedlock yang daddynya cipta. Bagaimana dia sanggup berkahwin dengan lelaki yang jauh lebih tua dari dirinya. Entah-entah sudah beristeri si jejaka itu fikir Jasmine. Keluhan entah berapa kwali dia lepaskan namun satu idea pun tidak dapat dia fikirkan. Akhirnya Jasmine mengambil keputusan menghubungi bffnya Careena.

Nombor Careena dia dail, apabila bersambung terdengar suara serak seperti baru bangun tidur manusia di sebelah sana." Hoii.. Kau baru bangun ke?Anak dare apa bangun pukul 3 petang dah ni.." Seloroh Jasmine. Dia tahu kawannya yang satu itu tak lain tak bukan mesti melayan lelaki. Memang hobi Careena bertukar-tukar teman di ranjang. Pantang dia nampak lelaki berbadan tegap, sasa semua dia sapu. Katanya dia nak merasa batang mana yang lagi sedap🙄 urghh.

"Oii kau perli aku ke Jas... Aku dara lagi ke?" Soalnya terkekeh. Ehhh perempuan ni, dia memang jenis yang cakap lepas. Tak ada nya dia nak cover cover buat penat katanya.

"Mana-mana kau la Reena.. Malam ni kau buat apa?Takkan nak layan dick lagi kot.." Nak bawak Careena melepak mesti ada appointment dulu.Kalau tak memang mengangkang atas katilla dia. Hebat betul dia, tak pandai penat.

"Tak ahh aku period..Kenapa? Kau nak lepak ke?Daddy kau tak bising lagi ke?" Tiga hari Jasmine cuti tak pergi club sebab kena sound dengan daddynya." Aku sembunyi-sembunyila. Macam tak biasa pulakkan.."

************

Malam itu tepat pukul lapan malam Jasmine mengenakan jaket kulit hitam dan rip jeans, ketika orang tua Jasmine sudah masuk ke dalam bilik, Jasmine keluar perlahan-lahan dari rumah menjinjit kasut tumit tinggi berwarna beige dan juga clutch berwarna senada.

Selaju mungkin dia berlari menuju ke arah kereta Careena yang diparkir di hujung jalan atas arahan Jasmine. Jasmine takut jika kantoi oleh daddynya.

Termegah-megah dia membuka pintu kereta Careena.Tersengih Careena melihatkan sahabatnya seperti pelarian di negara sendiri. "Hei beb.. Takkan kau pakai yang macam ni.." Ujar Careena pada Jasmine melihatkan pakaian yang Jasmine pakai.

Jasmine yang baru lega dari semput akibat berlari tadi tersenyum senget memandang sahabatnya. "Sabarla beb.. Kau tunggu jap ehh.." Jasmine membuka jaket dan juga jeansnya. Begitulah rutin Jasmine bila hendak keluar clubbing.Berbuih sudah mulut daddynya menegur tetap juga Jasmine endahkan. Kalau dulu Jasmine buat Terang-terang tapi kini dia sudah malas mendengar bebelan orang tuanya makanya dia menukar pakaiannya di dalam kereta mini cooper Careena. Mujur kereta Careena cerminnya bertinted gelap senang kerjanya.

Jasmine membetulkan dress ketat berwarna putih. Bahagian dadanya pula tanpa mengenakan bra hanya menutupi setengah buah dadanya, isi pejal itu hampir keluar dari fabrik ketat yang dia pakai. Mujur buah dadanya tak perlu pakai bra pun tetap cantik kedudukannya. Bahagian belakangnya pula hanya ditutupi beberapa tali halus bersilang mendedahkan kulit mulusnya. Dress ketat separas atas paha itu dia betul-betulkan.

"Okay done..." Ucapnya kepada Careena. Tersenyum Careena berpuas hati dengan penampilan sahabat karibnya sejak sekolah menengah itu. Careena pula memakai off shoulder top hitam yang hanya menutup buah dadanya saja. Dan skirt pendek berwarna sama yang berbelah di tepi mendedahkan kulit pahanya yang putih.

"Let's go!!" Jerit Careena dan terus memandu keretanya ke tempat yang mereka tuju.

Sampai di sana, mereka berdua menjadi tumpuan hampir semua mata-mata jejaka.

Mereka memilih duduk di hadapan bar dan memesan air cocktail berwarna biru(actually I tak tahu apa nma air tu.. yg pastinya alkohol.So i just type randomly,ampun huhu). Sambil meneguk minuman yang mereka pesan, badan Jasmine dan juga Careena melentok-liuk mengikuti bunyi muzik yang berdentum dari corong speaker.

"Jas hensemla lelaki yang kat sana.. Badan sado tu aumm.." Careena menjeling sekilas ke arah lelaki yang dia maksudkan. Jasmine yang arif dengan sikap kawannya hanya menggeleng tanpa berniat memandang ke arah sana. "Biarla.." Balasnya. Jasmine walaupun kuat bersosial tapi tidak berminat mempunyai hubungan dengan mana-mana lelaki. Bersosial untuk keseronokan sendiri.

"Ala kau ni beb.. Kau tryla sekali.Kalau kau tau rasa dia macam mana, aku yakin kau nak tiap-tiap hari.." Jasmine tayang wajah bosan." Aku takut beb.. Takut kena hiv. Nyawa aku satu ni je." Jawapan lazim Jasmine pada Careena.

Careena julingkan mata." Apa guna orang jual kondom Jas?" Careena tetap tak nak kalah.

"Dahlah, jom let go to the dance floor..!!" Serentak itu tangan Careena Jasmine tarik ke arah tempat orang berkerumun menari. Cahaya berwarna-warni yang berkelip menambahkan lagi ghairah manusia-manusia yang mabuk menari, ada yang berpasangan dan yang sebaliknya.

Setelah penat menari, Jasmine kembali duduk di tempat tadi, Careena masih di dance floor dan sudah menemui peneman menari sambil bersentuhan. Air yang dia dan Careena tinggalkan dia teguk kembali. Tanpa sedar sesuatu bakal terjadi.

To be continue...

Vote and comment 💜

 Uncle,I love you! Where stories live. Discover now