אליסה היא נערה. נערה ענייה, פשוטה וצנועה. היא בתו של רעה צאן. היא חיה בכפר קטן על אי מרוחק ושקט, היא מעולם לא יצאה מהאי ומעולם לא חלמה על כך, טוב לה בכפר מולדתה ומעולם לא הצטרכה יותר מזה.
אליסה היא ילדה עם שיער שחור,עיניים כחולות,מנומשת ורזה אבל היא תמיד החשיבה את עצמה ל"ילדה הכי מכוערת עלי אדמות".
אליסה לומדת עם עוד 500 תלמידים בבית ספר "מעורב" ככה כולם מכנים אותו, רוב הילדים בבית הספר הם ילדים למשפחות עשירות. אותם הילדים מכונים "עליונים" (חשוב לציין שהם המציאו את הכינוי לעצמם אף אחד לא תמך אבל גם לא יכלו לסרב מכמה סיבות שעליהם אסור לדבר) הילדים העניים מכונים "פחותים" (חשוב לציין גם את זה העליונים המציאו). העליונים נוהגים להתעלל בפחותים ולהפוך את החיים שלהם לסיוט (כבר ציינו שהם נוראים?).
אליסה שונאת כל אחד ואחת שם. (היא לא הבן אדם הכי חברותי בואו נגיד ככה) היא שונאת גם את המורים שנוהגים לתת יחס מיוחד לעליונים (יכול להיות שזה לא ממש בשליטתם אבל הם עדיין נוראים גם בלי שום קשר לזה) אם אחד העליונים מצית בזדון כיתה רק כי משעמם לו (קרו מקרים) הוא מקבל רק מכתב להורים אבל אם תפסו את אחד הפחותים משאיל ללא רשות (למרות שהוא כן ביקש רשות) גיר בשביל לכתוב בלוח שלו הוא מקבל לפחות 15 הצלפות בפרק כף היד וריתוק של שעתיים. אליסה כבר מזמן הפסיקה לעקוב אחרי מספר הצלקות שעל היד שלה מרוב כל ההצלפות שקיבלה, חלק מהחבלות עדיין טריות. הסיבה שהצליפו בה? גם היא לא יודעת.
השמש זורחת דרך חלון חדרה ואביה נכנס לחדרה "אליסה מתוקה, זה הזמן להתעורר" אליסה שוכבת כמו מומיה, היא לא הצליחה לעצום עין כל הלילה. "את נראית כמו מומיה יקירתי, מה קרה לך? את מרגישה טוב? ישנת בכלל?" אביה ממשיך להציף אותה בשאלות אבל היא לא מצליחה לענות על אף אחת מהן. אביה שמבין את הרמז יוצא מהחדר ואליסה צריכה להתארגן לבית הספר. היא צריכה להתכונן נפשית ליום של סבל.
אליסה יוצאת לכיוון בית הספר ומגיעה לשער, אבל גופה מוטח על האדמה הקשה והקרה, כשהיא מסתובבת לאחור היא רואה את "מלכת העליונים" ביאטריקס ועל הרצפה לידה הילקוט של ביאטריקס. "תזהרי פחותה, שלא תשברי את הרגל" ביאטריקס אומרת והכנופיה שמאחוריה צוחקת. הן אף לא הציקו לה לפני, מה קרה שסימנו אותה כמטרה? ביאטריקס מרימה את התיק שלה ועומדת ללכת אבל לפני שמספיקה ללכת 2 צעדים אליסה שמה לה רגל. ביאטריקס נופלת על הפרצוף ולפני שהיא מספיקה להבין משהו אליסה לוקחת את הרגליים שלה ורצה כמו שהיא לא רצה בחיים. "תתפסו אותה!" קוראת ביאטריקס לכנופייה שלה אבל אליסה כבר לא שם בשביל לשמוע את זה. אליסה רצה ומתחבאת בפינה מודחת בבית הספר, היא לא יכולה לצאת כי נעלו את השערים "יופי, עכשיו אני לכודה פה עם מנהיגת כנופיה מפונקת שרוצה להרוג אותי, מה התכנית אליסה?" אליסה שואלת את עצמה.
הפעמון מצלצל ואליסה חייבת לחזור לכיתה שלה, למזלה היא לא עם ביאטריקס בכיתה כי ביאטריקס שנה מעליה, היא גם לא יודעת איך קוראים לה או באיזו שנה היא. "יופי, עכשיו כל מה שאני צריכה לעשות זה להסתובב בחוץ עם כובע ומשקפיים כדי שהיא לא תזהה אותי" חושבת לעצמה.
אליסה מגיעה לשיעור באיחור של 15 דקות בגלל שניסתה ללכת בדרכים הארוכות לכיתה כדי לא לפגוש במקרה את ביאטריקס וכלבות השמירה שלה. "סליחה על האיחור מיס גרין" מיס גרין היא המורה הסלחנית למזלה של אליסה. אליסה מתיישבת במקום ומוציאה את הספרים ואת הלוח שלה מהתיק.
היום עובר ממש מהר הם למדו בסך הכול 4 שעות היום. אליסה ממהרת להגיע הביתה לאביה כדי לעזור לו במטלות הבית ולרעות את הצאן. "אבא אני בבית" קוראת אליסה כשהיא מגיעה הביתה אבל היא שומעת רק מלמולים שמגיעים מהסלון, היא הולכת לכיוון הסלון ורואה שם את אבא שלה מדבר עם אדם אחד שהיא לא מכירה. היא מסתתרת אבל לא שומעת הרבה המילים היחידות שהיא מצליחה לקלוט בבירור הן "הלילה, אונייה, סודי" קורה משהו היום בלילה? היא תוהה לעצמה. "לא משנה מה זה, זה לא העסק שלי" היא מתנערת ואומרת לעצמה. היא מסתכלת בחזרה אל הסלון אבל האיש הזה כבר הלך היא מתקדמת לעבר אבא שלה ומעמידה פנים שהגיעה רק עכשיו הביתה "שלום אבא" היא אומרת לו בחיוך מאולץ. אביה מחייך אליה בחזרה "שלום אליסה. מותק תוכלי בבקשה לרעות את הצאן היום במקומי? אני צריך לישון יש לי הרבה עבודה היום בלילה" אליסה לא אומרת כלום ורק מהנהנת בחיוב. היא יוצאת עם הצאן לשדות מאחורי הבית שלהם ואחרי שעה וחצי חוזרת הביתה.
הערב מגיע ואביה נכנס לחדרה להיפרד לפני שיצא "לילה טוב מתוקה, אני צריך לצאת לעבודה" היא מחייכת חיוך מזויף "להתראות אבא" היא אומרת לו בעייפות ומפהקת. אביה יוצא מהבית ואליסה מציצה מחלון חדרה לבדוק שאכן עזב. בדרך כלל זה לא עניינה אבל היא לא הפסיקה לחשוב על מה ששמעה כשאביה דיבר עם האיש הזה. היא רוצה לצאת ולראות בעצמה מה קורה, היא מתגנבת ביער כמו שועל ערמומי ועוקבת אחרי אביה בלי שישמע. אחרי כמה דקות של הליכה מבינה אליסה שהם הולכים למזח. אליסה מתחבאת מאחורי עץ ומרחוק רואה אליסה אונייה גדולה אבל שם החשדנות שלה גברה. האונייה עוגנת ומתוכה יוצאים לפחות 60 אנשים, רובם במשפחות של שלושה. אליסה דורכת בטעות על ענף ועושה רעש. "מי שם?" צועק אחד השומרים. הוא מתקדם לעבר אליסה אבל היא בורחת במהירות לביתה, היא עולה לחדרה ונשכבת במהירות במיטה חושבת שכל זה סתם חלום רע, או שהיא הולכת מתוך שינה. מה זה יכול להיות? אף אחד לא נכנס או יצא מהאי מאז שהיא זוכרת את עצמה למה פתאום מגיעות משפחות ואנשים באונייה? למה כל כך הרבה? למה פתאום? האי שלנו בכלל לא על המפה.
YOU ARE READING
אליסה.𝐚𝐥𝐢𝐬𝐚
Adventureאליסה היא ילדה מוזרה, די שקטה והיא אף פעם לא מחייכת. היא חיה בכפר קטן על אי מרוחק וזה האזור היחיד שהיא מכירה, מעולם לא חשבה אליסה על לעזוב אותו. לאי אין יוצא ואין נכנס עד שמגיעה קבוצה קטנה של אנשים ומשפחות על אוניית מסע ואף אחד מהם לא זוכר איך הגיע...