Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν το έγκλημα ως μια απλουστευμένη έννοια στο μυαλό τους.
Συχνά, θεωρείται απόρροια του στερεοτυπικού μοτίβου: ανήθικος, βίαιος, θύτης βλάπτει αθώο, ανάρετο θύμα, λόγω κάποιας εσωτερικής παρόρμησης που τον καθιστά διαφορετικό από τους υπόλοιπους ανθρώπους, που του αφαιρεί την ιδιότητα του λογικού και ηθικού όντος.
Ωστόσο, τις περισσότερες φορές, είναι πολλά παραπάνω από αυτό.
Για να κατανοήσουμε τον τρόπο σκέψης ενός εγκληματία, είναι αρκετό να κατανοήσουμε τον τρόπο λειτουργίας του ανθρώπινου εγκέφαλου.
Ο άνθρωπος, όπως ακριβώς και ο εγκέφαλος του, αποτελείται από νευρώνες, οι οποίοι δέχονται, επεξεργάζονται και μεταβιβάζουν ερεθίσματα. Οι νευρώνες αυτοί, είναι οι δομικές μονάδες των δύο ημισφαίριων του, τα οποία διαχωρίζονται το ένα από το άλλο, με μια επιμήκη σχισμή.
Τα δυο εγκεφαλικά ημισφαίρια συνδέονται με το μεσολόβιο, μια πυκνή δέσμη νευραξόνων που επιτρέπει την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ τους. Η λειτουργία του εκάστοτε ημισφαιρίου δεν είναι συμμετρική με εκείνη του άλλου, καθώς το καθένα φιλοξενεί τα κέντρα για διαφορετικές δεξιότητες και αντιληπτικές ικανότητες.
Ωστόσο, σε περιπτώσεις όπου διακοπεί η επικοινωνία μεταξύ τους, κυρίως λόγω χειρουργικής διχοτόμησης του μεσολοβίου, ή στην περίπτωση κάποιας βλάβης στο ένα ημισφαίριο, το άλλο μπορεί να λειτουργήσει ανεξάρτητα, επιτελώντας ορισμένες από τις λειτουργίες του πρώτου.
Το αριστερό ημισφαίριο ελέγχει το δεξί ήμισυ του σώματος αισθητικά και κινητικά, ενώ σε αυτό γίνονται κυρίως οι λεκτικές, αναλυτικές και λογικές νοητικές διεργασίες. Είναι υπεύθυνο για την αντίληψη του χρόνου, την ομιλία, τη γραφή, την ερμηνεία του λόγου, τον συμβολισμό, τη λεκτική μνήμη και την αναλυτική σκέψη.
Παράλληλα, εξασφαλίζει την επικοινωνία με λέξεις κατά κυριολεξία, την επεξεργασία των ακουστικών ερεθισμάτων και της αφηρημένης πληροφορίας, την πρόκληση ελεγχόμενης συμπεριφοράς και τη δευτερογενή ερμηνεία συμπεριφοράς. Γι αυτό το λόγο, σε εκείνο είναι που εκτελούνται οι διαδικασίες σχετικές με τα μαθηματικά και τη γραμματική.
Το δεξί ημισφαίριο από την άλλη, ελέγχει το αριστερό ήμισυ του σώματος αισθητικά και κινητικά και είναι υπεύθυνο για την οπτική αντίληψη του χώρου, την κατανόηση των μεταφορικών εννοιών και του χιούμορ, τη συσχέτιση και σύνθεση λεγομένων, τη συναισθηματική φόρτιση, τη μελωδία λόγου, την οπτική μνήμη, την επικοινωνία, τόσο με τόνο φωνής όσο και με εκφράσεις του προσώπου και εξωλεκτική κινησιολογία («γλώσσα του σώματος»).
VOCÊ ESTÁ LENDO
Stelle Cadenti
RomanceΤι ωθεί τον άνθρωπο στην εγκατάλειψη των σταθερών του; Η Αβελίν Ντε Βιλλιέ, πέρασε ολόκληρη της ζωή της στο Παρίσι, ακολουθώντας την πορεία που χάραξαν άλλοι για εκείνη όσο την στοιχειώνουν παλιά και νέα φαντάσματα. Δεν σκέφτηκε ποτέ να εγκαταλείψει...