Hoofdstuk 10

497 11 10
                                    

Gepubliceerd op 16-5-2021

Sorry dat dit hoofdstuk niet gister al online kwam! Ik heb een druk weekend gehad en heb het de laatste tijd ook erg druk met school. Het gaat me dus helaas niet altijd lukken om om de dag een hoofdstuk te schrijven. Ik hoop dat jullie dat niet erg vinden!

Veel plezier met  het lezen van dit hoofdstuk!

_______________________________________

Het is nu half 1 s'nachts

We zitten ondertussen al 3 uur in de wachtkamer te wachten en hebben nog steeds niks gehoord.

Dan gaat de deur open en komt er een arts binnen. 

'De operatie van Matthyas is geslaagd. Er waren een paar kleine complicaties waardoor het iets langer duurde maar verder niks ernstigs' 

Nu we dit horen zijn we allemaal erg opgelucht.

'Mogen we naar hem toe?' vraag ik 

'Hij ligt nu op de uitslaapkamer. Hij word waarschijnlijk binnen een half uurtje wakker. Jullie mogen er nu al wel naar toe maar doe rustig, Matthyas moet veel rusten. Ik kom zo nog even langs om te praten over het verdere herstel' zegt de arts. Hij draait zich om en loopt weer weg.

'Wat een opluchting dit, alles komt gewoon goed' hoor ik Raoul zeggen.

'Ja echt hoor. Ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Dit had heel anders kunnen aflopen' zegt Koen

'Maar het is allemaal goed gekomen' zeg ik 'Nu is het denk ik fijn voor Matthy dat we niet gaan praten over wat er allemaal fout had kunnen gaan, daar voelt hij zich vast niet beter van'

'Zullen we dan maar naar hem toe gaan?' vraagt Koen

'Ja, laten we gaan' zeg ik 

Terwijl we naar de kamer lopen waar Matthy ligt komen we langs een klein winkeltje waar je allemaal helium ballonnen kan kopen. 

'Zou ik een ballon halen voor Matthy?' zeg ik lachend 'Kan hij vast om lachen'

'Ja doen, Geniaal' zegt Rob

Ik kies een rode helium ballon uit in de vorm van een hart met 'Beterschap' erop en we lopen verder naar de kamer waar Matthy ligt.

We komen ook nog langs een koffieautomaat waar we allemaal wat koffie pakken. 

Als we aankomen bij de kamer zien we Matthy al liggen. Hij ligt er in ziekenhuis kleding met een infuus met waarschijnlijk pijnstilling. Hij slaapt nog. We gaan allemaal om het bed zitten en ik zet de ballon naast het bed.

Rob, Koen, Milo, Raoul en ik praten nog over van alles als Matthy ineens beweegt. Hij is wakker.

'Hee Matthy' zeg ik terwijl ik zijn hand vastpak. 'Hoe voel je je?'

'Hmm' zegt Matthy zachtjes terwijl hij probeert zijn ogen open te houden. 

'Ik heb een ballon voor je gekocht' zeg ik terwijl ik de ballon pak en hem aan Matthy laat zien.

'Dat is lief, dankje' zegt Matthy terwijl hij naar me glimlacht. 

'Ben je nog benauwd?' vraagt Milo dan

'Nee, gek genoeg niet' zegt Matthy terwijl hij al steeds meer wakker is. 

Dan komt de arts aan gelopen.

'Hey Matthyas, hoe gaat het?' vraagt hij dan

'Wel redelijk' zegt Matthy

'Oke fijn. Je nog een paar dagen goed rust houden zodat je lichaam goed kan herstellen. Dus vermijd zoveel mogelijk lichamelijke activiteiten die veel energie gebruiken. Laat je maar goed verwennen door je vriendin en je vrienden' 

De Eerste Keer Verliefd..  | Fifalosophy/Matthy FanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu