الله اكبر،الحمدلله،استغفر الله العظيم،الشكرلله
لا إله إلا الله،صلى على سيدنا محمد
بقلم"أيه سيد"♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
فى المستشفى جلست أيه أمام ذلك الظابطالظابط بجمود: ممكن تحكيلى كل حاجه حصلت ولاقتيها فين.
أيه بهدوء:انا لاقيتها لما كنت راجعه من الشغل على الدائرى،شوفت الاول عربيه كان فيها شباب شكلهم ماكنش طبيعى بس مركزتش لانه كنت بليل،وبعدين سمعت صرخه بس افتكرت نفسى اتخيلت وكنت همشى بس سمعت صرخه تانيه فارجعت علشان اشوف فى اى وبعتت لاخويا اللوكيشن علشان قلقت لايكون فى حاجه،وبعدين شوفت البنت وكانت حالتها صعبه اوى،استنيت اخويا لاغيت ماوصل وبعدين جبناها على المستشفى.
الظابط ببرود:امم يعني اخوكى كان موجود هناك معاكى.
أيه وهى تنظر على نظرته فهى أصبحت تعلم نظرات الناس لتقول ببرود مماثل:اظن انى قلت كل حاجه بوضوح لحضرتك وقولت أنه انا كلمت اخويا علشان يجى ونساعد البنت.
الظابط ببرود: طب ماممكن يكون اخوكى هو اللى عمل كده فى البنت وانتى بتدارى عليه.
أيه بغضب: ماكنتش اعرف انه عندكم فى حاجه اسمها ممكن هى الحكومة اتدهور حالها كده، واظن انى قولت انى وضحت كل حاجه،وبعدين المفروض مهمتك انك تلاقى اللى عمل فى البنت كده مش تتهم ناس ماعملوش اى حاجه،وبعدين فى تقرير جنائى اكيد هيثبت اللى حصل للبنت ده غير انك ممكن تبص على مكالمات وتشوف فيه الوقت ماعنه مش من حقك ده اصلا،بس خليها عليا وعلى العموم لو مش قادر تساعد البنت انا ممكن اقوم بالمهمة دى.
الظابط بغضب:بت انتى اتجننتى انا ممكن احبسك على الكلام ده.
أيه بعصبيه:لاء طبعا انت فاكرها سايبه ولا علشان سيادتك ظابط فالمفروض نخاف،للاسف انت واللى زيك غيرتوا مفهوم الحمايه،لان مسئوليتكم انكم تحمونا وتطبقوا العدل مش تهددونا وتخوفونا،وانا قولتلك اللى حصل ياريت تلاقى إنت اللى عمل فى البنت كده بدل ماتقف تهددنى.
لينظر إليها فتلك اول فتاه تتجرء عليه ليقول بهدوء وهو يجز على أسنانه"ياريت اسمك وعنوانك علشان لو احتاجتك تانى.
أيه ببرود:اسمى أيه سيد وعنوان *******
لينظر لها وهو يومئ لها،كانت ستغادر ولكنه أوقفها
الظابط بهدوء مصطنع:انسه أيه انا اسف على اللى قولته من شويه.
لتنظر إليه أيه لم ترى بعينيه نظره اسف وانما لقت نظره غامضه وكأنه يعلمها لتقول ببرود: تمام بس ياريت يكون فى تفاهم عن كده.
الظابط بابتسامه غامضه: تمام ،حيث كده ياريت نتعرف من جديد انا ابقى مقدم إياد.
لتومئ له أيه بجمود: اسمى انت عارفه عنئذنك.
أنت تقرأ
عشق ممزوج بالنيران2
Mystery / Thrillerبقلم"أيه سيد" تركها محطمه ليلة زفافها ،ليحطم عشقها له ،آمالها واحلامها تركها بين شفقة وحزن أهلها وأصدقائها.. وبعدها واجهت قسوة المجتمع وجحوده لتواجه مجتمع لا يعترف بأن الرجل من الممكن أن يغلط... فقط يشكك بأخلاق المرأة وإنها من المؤكد فعلت ما يجعله ي...