22.06.2021
***
Çantamı omuzuma asıp savsak adımlarla evden çıktım. Tüm gece sıkıntıdan uyuyamamıştım. Kaya beni engellemişti ve hâlâ kaldırmamıştı. Yeni bir hat almamıştım. Ne yani, anonimlik buraya kadar mıydı?
''Önüne bakarak yürümezsen taşa çarpacaksın.'' Kaya'nın söylediği şeyle kafamı kaldırıp ona baktım. Tebessüm ederek, yaslandığı duvardan ayrıldı. Bana doğru ilerlediğinde sanki yüzümden bile bir şeyler anlayacakmış gibi stresliydim.
''Bir sorun mu var?'' Aptal Rüzgar! Çocuğa öyle bakarsan işkillenir tabi.
''Yoo. Hadi bir an önce okula gidelim.'' Ben önden önden yürürken arkamdan gelmeye başladı. ''Sen nasılsın?'' Yüzüne bakmıyordum. İki adım önde ilerlemeye devam ettim. Yüz ifadesini görmek isterdim ancak sanki açık verecekmiş gibi korkuyordum.
''İyiyim.''
''Sadece bu kadar mı?'' Bir anda durduğundan ben de durup ona baktım. Kaşlarını çatmış sorgular bir ifadeyle bakıyordu. ''Başka bir şey mi olması gerekiyor.'' Omuz silkip önüme döndüm. Neydi şimdi bu tavırları.
''Sadece sordum. Biraz tuhaf görünüyorsun. Genelde bu gibi durumlarda sıkıntın oluyor.'' Lafı evirmemle bir süre başka bir yere baktı. Kafasını kaldırıp bana baktı. Sanki bir şeyler sormak istiyor gibiydi.
"Yoo... İyiyim. Problem yok." Başımla onayladığımda yürümeye devam ettik.
Sınıfa girdiğimizde birkaç kişi selam verdi. Genel olarak herkesle aramı iyi tutardım. Kaya ise genel olarak ben, Fırat ve Hakan ile iyi anlaşırdı. He bir de Berna vardı. Ama ona en yakın olanı bendim.
Bu durum çoğu zaman gururumu okşardı. En yakını tüm sırlarını paylaştığı, önceliği olmak...
''Abi baksana bir. Hoca seni çağırıyormuş.'' Nöbetçi öğrencilerden biri çağırınca Kaya kaşlarını çattı. Neden çağırdığını sorguluyordu büyük ihtimalle. Telefonu sıranın altına koyup çıktı.
Bir süre sınıfta beklemiş, gelenlerle sohbet etmiştim. Sonrasında aklıma gelen anonim olayı yüzünden yüzümü buruşturdum. Resmen engellemişti beni. Bu kadar kısa olmamalıydı değil mi?
''Bir dakika!'' Sıranın altına koyduğu telefonu alıp sırıttım. Hızlıca mesajlara girdim. Sohbet hâlâ duruyordu.
Hızlıca ayarlardan engelimi kaldırdım. ''Anlar mı ki?'' Neyse, bir şeyler uydururdum ben.
Telefonla işim bitince açtığım sekmeleri kapatıp, aldığım gibi yerine bıraktım. Pozisyonunu bile bıraktığı gibi yan bir şekilde bırakmıştım. Akıllanmıştım, bir şeylerden şüphelenmemeliydi.
Az sonra sınıfa dönmüştü. Kendini sıraya hızla atarken bir miktar üzerime abanmıştı. Ben gülünce o da kahkaha attı. Kolunu omuzuma atıp beni kendine çekti. Kolumu kısaca sıvazladığı sırada hocanın gelmesiyle ayrıldık. Bu kısa yakınlaşmadan bile etkileniyordum.
Hoca kitapları çıkarmamızı istediğinde yamadığım ödevlerim aklıma geldi. Kendime küfürler ederken defterim önümden çekildi. Kaya hızlıca 3 soruyu cevaplayıp önüme bıraktı. 5 soru vardı.
Hoca yanımıza gelip ikimizin defterini de kontrol etti. ''Rüzgar diğer soruları neden yapmadın?''
''Anlamadım hocam.''
''Tamam. Ders sonrası gel anlatayım. Bir kerelik olsa da kabul ediyorum. Başka zaman kabul etmem.''
''Tamam hocam. Teşekkürler.'' Hoca diğer sıralara geçerken Kaya'ya yanaşıp elini tuttum. Kısa bir okşama sonrası kulağına yaklaşıp: ''Teşekkür ederim.'' dedim. Aslında bu hareketim ona olan aşkımdan dolayı değildi. Tamamen dostane bir şekilde yapmıştım. Ama o gerilip hafifçe öksürünce kendimi geri çektim. Yanlış anlamış olmalıydı.
Kendime küfürler ederken ağzında: ''Önemli değil.'' diye geveledi. ''Bir daha ödevini yapmayı unutma.'' dedi. Hızlı hızlı salladım başımı.
Ders boyunca yüzüne bakmada zorlanmıştım. Fazlasıyla utanç duyuyordum. Sanki artık duygularımı yüzümden okuyacak gibi hissediyordum. Olmazdı. Ben emin olmadan hiçbir şeyden haberi olmamalıydı.
***
Bilinmeyen numara: Bugün güne iyi başlamadım. Bana biraz enerji vermen lazım.
Kaya: Nasıl ya? Şaka mı bu?
Bilinmeyen numara: Ne oldu?
Kaya: Ne demek ne oldu? Engellemiştim seni.
Bilinmeyen numara: Engeli kaldırdım.
Kaya: Nasıl peki.
Bilinmeyen numara: Meslek sırrı ;)
Kaya: Hacker falan mısın?
Bilinmeyen numara: Gibi gibi.
Yalandı. Bilgisayardan bir bok anlamazdım. Ancak bunu bilmiyordu. Acaba benim olduğumu öğrendiğinde ne tepki verirdi..?
Bilinmeyen numara: Ee ne yapıyorsun?
Kaya: Gerçekten seninle konuşacağımı falan mı sanıyorsun? Engelleyeceğim seni.
Bilinmeyen numara: Tekrar?
Kaya: Evet tekrar.
Bilinmeyen numara: Yeniden açarım.
Kaya: Bir şekilde bu numarayla alakalı bir şeyler yapacağım.
Bilinmeyen numara: Yeni hat alırım?
Yalandı. Alacak param yoktu. Param olsa telefon alırdım aq.
Kaya: Pes etmeyeceksin yani.
Bilinmeyen numara: Hayır :)
Kaya: Tamam.
Çevrimiçi
Yazıyor...
Çevrimiçi
Yazıyor...
Bilinmeyen numara: Naısl ynai
Bilinmeyen numara: Pardon
Bilinmeyen numara: Nasıl yani?
Çevrimiçi
Yazıyor...
Çevrimiçi
Yazıyor...
Kaya: Not defteri olarak kullanırsın. Sana cevap vermeyeceğim :)
Bilinmeyen numara: Ne!?
Bilinmeyen numara: Kırıldım.
Kaya çevrimdışı
Bilinmeyen numara: Hey!
Bilinmeyen numara: Ne ara gittin ya...
Bilinmeyen numara: Off... :((((
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SAHTEKÂR | bxb
Teen Fiction[TAMAMLANDI] Texting-metin karışık. Başlangıç: 22.05.2021