21. Het nieuws

162 14 5
                                    

Het duurt nog maanden voor ik naar Australië ga, want ik kan natuurlijk niet spijbelen van school ofzo. Ik heb Calum gisterenavond gevraagd of ik ook twee mensen mocht meenemen en hij zei ja, dus kan ik niet wachten om twee mensen gelukkig te maken. Ik grijns in mezelf als ik bedenk wat hun reacties zullen zijn. Het woord flippen zal misschien het dichtst in de buurt komen.
Ik neem mijn iPad en log in op Skype. Ik wil ze allebei tegelijk horen. Ik zoek naar Luna en Celien en bel ze op. Luna is de eerste die opneemt.
"Hey, Ems!"
"Hey, Lun!"
"Waarom bel je?"
"Dat zal je straks wel horen", zeg ik. Ondertussen heeft Celien ook opgenomen en nadat we haar allebei begroet hebben, vraagt ze ook waarom ik bel.
"Wel," begin ik, "Calum was gisteren bij me en..."
"Is 5sos in Belgie?!" roepen ze allebei tegelijk.
"Euhm, ja, maar daar gaat het eigenlijk niet om."
"OMG, Emma! En dat zeg je nu pas?!" roept Luna.
"Lun, ze zijn hier undercover, niemand hoort het te weten. Dus doe alsof je het niet weet."
"Kunnen we ze nog eens zien, please?" smeekt Celien.
Ik glimlach. "Ik weet niet of je ze nu nog kan zien. Ze vertrekken morgen of overmorgen weer terug naar Australië."
Na die woorden trekt Celien een zielig puppygezichtje. "Alsjeblieeeeeeeeeeeeft?"
"Ik ga ze eens bellen straks, maar ik beloof niets."
"Oké dan", zegt ze.
"Emma? Wat wou je ons nu eigenlijk zeggen?" vraagt Luna.
"Ah, wel ik heb een verrassing voor jullie."
"Dat 5sos in België is, is al een grote verrassing", mompelt Celien.
"Wel, het heeft iets met hen te maken..."
"Mogen we naar hun volgend concert in België en krijgen we backstage pasjes?" vraagt Luna hoopvol.
"Euh, nee."
"Mogen we nog eens pizza gaan eten met hen?" gokt Celien.
"Nee Cil, we weten niet eens of we ze nog kunnen zien voor ze weggaan", zegt Luna.
"Ah juist, jammer. Ik vraag me eigenlijk al lang af hoe goed Luke kan zoenen."
"Cil! Ems gaat ons een verrassing vertellen en jij vraagt je af hoe goed Luke kan zoenen?"
"Pffff, ik weet zeker dat jij je hetzelfde afvraagt bij Michael", antwoord ze. "En sorry Ems, ga maar verder."
Eindelijk is het stil en kan ik verderpraten. Derde keer goeie keer hoop ik. "Dus gisteren is Calum blijven slapen" Ik zie Celien haar mond weer opendoen, maar ze bedenkt zich en doet hem weer dicht. "en toen stelde hij me iets voor. Ik mag mee naar Australië en ik mag twee mensen meenemen." Nu zwijg ik en ik wacht op de reactie van Luna en Celien.
Ze beginnen te krijsen.

Ik doorloop de stapel vochtige brieven die op een hoopje op de de keukentafel liggen. Factuur voor papa, een brief voor mama, reclame, reclame, weer reclame, maar dan stuit ik op een brief met mijn naam. Verbaasd en nieuwsgierig open ik de enveloppe. Ik haal er wit, slordig opgevouwen papier met grote hoekige letters uit. Aan de kantjes is de inkt wat uitgelopen door de regen. Ik vouw het blad open en begin te lezen. De tekst begint met 'liefste Emma'. Nu ben ik nog benieuwder naar de inhoud. Wie kan er een brief beginnen met 'liefste Emma'? Calum zeker, maar die zou gewoon naar me toekomen en hij stuurt nooit brieven. Dat is ook niet zo handig vanuit Australië enzo. Het zou natuurlijk ook gewoon een tante kunnen zijn of een van mijn oma's. Misschien is het Francis wel? Snel laat ik mijn blik zakken naar de onderkant van het blad, maar er staat geen naam op. Vreemd.
Ik lees de brief woord voor woord door. Al vanaf de eerste zin wordt het duidelijk dat dit geen gewone brief is, maar een liefdesbrief...

-------------------------------------------------------
Hey! Duizend maal sorry dat ik niet eerder heb ge-updatet! Het verhaal zal niet meer zo rap vooruit gaan, maar ik blijf schrijven!
Xxx Emmy

Choices / Calum HoodWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu