الحلقه ١٣
رواية جريمة عشق ٤
(ميراث العشق)قال أنس رضي الله عنه
أكثر دعوة يدعو بها ﷺ:
"اللهم آتنا في الدنيا حسنة، وفي الآخرة حسنة، وقنا عذاب النار"#متفق_عليه
______________________________________بسم الله نبدأ
فيلا العدوي..
تالين : نايمه صاحيه ع رجل مريم .وبتمسد ع شعرها .
فريحه : قاعده وقلبها مشغول ..
مريم : لاحظت قلق فريحه . وسألتها . مالك يافريحه ؟
فريحه : بقلق . مش عارفه ياماما . قلقانه اوى ع مراد . من ساعة ما كلمنى الصبح يطمن ع شهادة مريم . متصلش تانى . مع أنه قالى ساعه وهكلمك عشان اطمن عليها..
مريم : حبيبتي انتى عارفه نظام شغله . ممكن يكون جاله شغل مستعجل ..
فريحه : مش عارفه انا خايفه اوى ..
مريم : إن شاء الله خير . طيب حاولى تتصلى عليه انتى .
فريحه : ماينفعش ياماما .. لما بتصل عليه يقولى خارج الخدمه. ما انتى عارفه نظام شغله.. ربنا يستر ..
رينو : قلبها دق بقلق .. ايه يا فريحه انتى قلقتينى اكتر ع أبيه مراد وفهد ..
آدم : بقولكو ايه ؟ مراد وفهد كلمونى الصبح وكانو كويسين . شيلو الأفكار دي من دماغك انتى وهي ..
محمد : فعلا يا فريحه انتى ورينو . حاولو تفكروا بإيجابيه . وبعدين مراد وفهد اللهم بارك عليهم يقدور ع مواجهة أسطول حربي كامل . يعنى متقلقوش .. بإذن الله خير ..
نور : إن شاء الله .. وبلاش بقى الأفكار السلبيه دي . احنا انهردا مبسوطين جدا . بشهادة الولاد . وكمان رجوع آدم قلب عمتو بالسلامه ..
ريتال : اه والله يانور . بجد انا مبسوطه اوى . ربنا يديم علينا نعمة الفرح والسرور يارب ..
كلهم آمين يارب..
------------------بقلمي مريم نصار.
زين : احم . ع فكره ياحج . يوسف كلمنى وقالى ع ميعادنا بكره إن شاء الله .. انا رديت عليه وقولتله تشرف ف اى وقت ..
آدم : هز راسه .. تمام . وأشرف كلمنى . وهيكونو موجودين بكره إن شاء الله بعد صلاة العشا ..
وانت يادكتور محمد لازم تكون موجود ف الاتفاق ..محمد : ابتسم تحت امرك ياحج .
آدم : ضحك . وعايزين ناخد منك ميعاد انت كمان عشان آريان مش ساكت ..
محمد : بتنهيده . ياخبر احنا كلنا تحت امرك ياحج آدم..
آدم : تسلم يادكتور . بس كلو بالأصول .. اول ما مراد وفهد يرجعو بالسلامه إن شاء الله . نحدد ميعاد ع طول هتلاقينا كلنا ف بيتك . بنطلب حفيدتى الغاليه تمارا . ل آريان الغالى ابن الغالى ..
أنت تقرأ
جريمة عشق 4 (ميراث العشق) بقلم/ مريم نصار.
Bí ẩn / Giật gân"ولقد بنيتُ لك بين أضلُعي منزلاً ، عسى المقام بالمُقيم يليق..